/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Samlet import ?
Fra : onlymora99
Vist : 819 gange
50 point
Dato : 28-06-05 16:55

Er der nogle firmaer i danmark der laver samlet import for mindre firmaer ?

f.eks. at de skriver hvad der er mulighed for at importere i næste måned, og så kan ma købe sig ind på den ordre.

Fordelen skulle så være lavere omkostninger til fragt (Ved skib skal der f.eks. betales for mindst 2 kubikmeter, og hvis det er elektronik/computer dele er det en del kr.), og det "store" firma håndtere alt told mv, så man bogfører det som en almenelig erhvervelse fra danmark.

Jeg importere selv stille og roligt, og det går da fint, efter et halvt års tid har jeg forhåbentlig råd til at bestille partier som man kan tjene ordentligt på istedet for at det halve af ens profit ryger til fragt, told og gebyer, man får jo også lavere priser ved eksportører hvis man bestiller mange af samme vare, hvis de ikke skriver det, skal man bare presse dem lidt :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 17:21

Ja - Grossister

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 28-06-05 17:29

mja, grossister er vist mere at de køber hjem og så sælger i mindre patier?
Jeg tænkte mere på fælles import, men det kan måske slet ikke betale sig.

Hvor finder man grossister i danmark ? Har et par stykker, men de har ikke så mange interesante varer hjemme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 17:37

Telefonbogen, nettet - slå op under grossister.

Mærkevarer har jo altid normalt kun en importør der så sælger til de forskellige detailhandlere.

Ikke mærkevarer bliver hjemtaget af forskellige grossister der så som regel har aftaler med diverse aftagere i detailhandelen.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-06-05 17:37

DET KOMMER MEGET AN PÅ HVILKE BRANCHE DU ER I.
JEG VED FLERE BRUGSKUNSTFOLK KØBER IND SAMMEN ELLER TIL HINANDEN, MOD SÅ AT TJENE LIDT PÅ DET.

MVH.AG112

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-06-05 20:07

Kommer lidt an på hvor du vil købe varerne, Kina/Asien hælper med alt lige fra Told til/ transport, mange gange også på DK,,,,,,,men det afhænger af hvad/hvor du køber, da nogle giver en fast pris,,,,, leveret i DK, uden told og andet, andre leveret, men selvføjgelig meget dyrere, men så sparer du turen til Told og Skat. Men stadig til konkurencemæssigt, rene priser.
Men vær opmærksom på, at der som regel skal forudbetales, men du kan hente virkeligt billige vare hjem.
Kamera, tv, edb, JA ALT. og noget af det bliver solgt LIVE, NYE/RETSLAGRE,,,,, varer på auktioner, så, kræver dog nogle steder du er registeret af Told i DK, før du kan oprette din side, hvor du kan søge på F.eks 10 stk havefræsere til DIT BUD, "måske 200.- pr stk, nye" men lad være at byde for højt, da det hurtigt bliver solgt til din pris
Har en guide til køb i udlandet, der er 7000 adresser til forhandlere, overalt i Verden.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 28-06-05 20:16

smxxx: Har skam lavet almenelig import fra kina, netop derfor jeg spørger, der må jo være flere som mig der gerne vil samles lidt om import, så man kan spare på porto, og få bedre priser fra leverandør.

ag112: Primært computer dele, men har dog også lidt andet, når det sælger godt (poker chips, radio styret fly, knæklys osv.)

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-05 21:14

ved hvad du, mener, men kan anbefale, at du laver en hjemmeside på frac.dk/eller lignende med same title, men hvor i står UNITET sælger selv billige varer over QXL, når jeg render over gode tilbud, men det her med at gå sammen, så tror jeg der skal oprettes, en side for sammenslutninger af import, ellers, tror jeg næppe der EN der melder sig frivilligt, da man sammen / enkelt står for betalingen,
Har selv tænkt på det, men hvem skal købe, for hvor meget, og få fordelen af HVAD, der er lige der, pengen skal deles/ uvenenskab deles, derfor gider jeg ikke disse Partnerships,,,,,,,,, ikke et ondt ord om dig, kender dig ikke, men jeg ved, at når der skal betales "så mange dele til hver" så er der ligepludselig kun ??????
Og så blive det temmeligt dyrt.
Håber du ved hvad jeg IKKE mener,,,,,,,,, tolden skal betales,,,en eller flere,,,,, men pas på,,,,,,,,,
Venligt råd.

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 28-06-05 21:21

Ja, der kan nemt komme noget griskhed ind i at skulle køre det, ideen var jo at besparelsen var den mindre porto (per person) og lavere pris, og da det ikke er nok til at drive et firma, skulle det jo være et firma der i forvejen skal bruge produkterne.

Har en hjemmeside, og sælger også selv via QXL pt, da jeg ofte kun har et par varer hjemme af gangen, så har ikke nok forskellige varer til at drive en webshop.

Så mine hjemmesider indeholder bare en kort firma profil :)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 28-06-05 21:46

HVIS I GÅR FLERE SAMMEN, KAN ALLE JO SÆTTE PENGE IND PÅ KONTOEN, ALT EFTER HVAD DE ENKELTE VIL BESTILLE.

HVIS DU SÅ VENTER MED AT SENDE ORDREN AFSTED INDTIL ALLE HAR BETALT, SKULLE DET VÆRE SIKKERT NOK.

SÅ ER DER JO BARE AT DELE VARERNE NÅR DE KOMMER HJEM.

ELLERS LAV EN FORENING, FOR DET ER JO IKKE SIKKERT, AT DET ER HVER GANG ALLE VIL VÆRE MED TIL AT KØBE IND, SÅ HAR DU DET SPREDT LIDT UD, DET KAN DA OGSÅ VÆRE EN GOD IDE.

SÅ KAN DET JO OGSÅ VÆRE SMXXX, VIL VÆRE MED SAMT ANDRE.

GOD FORNØJELSE
MVH. AG112

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 28-06-05 21:57

Hvad er der specielt ved at lave en forening ?

Havde overvejet at ligge min plan over import på hjemmesiden, og hvis folk så skal bruge mange af en slags vare kan de skrive for at få ekstra gode priser ved at komme med i den import.

Men giver smxxx ret, det er alt for meget der skal tages hensyn til at den besparelse kan betale sig, der er alligevel kun omkring 5-700kr for de fleste små firmaer at spare per import (Dem der ikke køber mindst 2 kubikmeter, og derfor betaler for ubrugt skibsplads), så er der naturligvis også lidt i forbindelse med fortoldning, men det firma jeg bruger tager kun 175kr for at klare det, så "best case" er der 800kr at spare på at importere samlet istedet for alene, det er jo ikke det store :)

Kommentar
Fra : Mafiozo

Dato : 28-06-05 23:16

Hey, er der nogen der kan hjælpe mig med at importere billigt mærketøj & Hi-Fi..?

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 30-06-05 11:37

Hej onlymora99
Hvor meget betaler du for fragt da? giv nogen eks.
måske jeg kan sige dig om du kan spare ved at bruge en anden shipper... Det betyder meget hvem man bruger... Jeg er dog bedst til USA til DK fragt....

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 02-07-05 23:40

Betaler pt. 1300kr for 2cbm skib
20kg fly 1200kr
40kg fly 1800kr
100kg fly 2800kr

skib er hong kong-århus
fly er hong kong-kbh

i begge priser er indberegnet sluttransport til horsens og fortolding af varene

Kommentar
Fra : onlymora99

Dato : 02-07-05 23:42

forresten smxxx har du et link til en af de auktions sider?
Bruger kun dem jeg har skrevet som tip i denne kategori, og det er alle inquiry sider.

Mafiozo: prøv at søge på de links jeg skrev i mit tip i denne kategori, du skal dog havde et firma registreret for at kunne fortolde, og pas på kopivarer, de bliver snuppet i tolden.

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 03-07-05 08:53

Hej onlymora99
Prøv lige www.leman.dk og få et tilbud på søfragt... Lad mig høre om det er en smule billiger...

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 11-07-05 14:18

Jeg betaler sidst kina 190 kg 1 m3 lige 200 dollers total til min dør

Godkendelse af svar
Fra : onlymora99

Dato : 13-10-05 05:53

Tak for svaret smxxx.