/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL forbindelse nede.
Fra : timeglas
Vist : 553 gange
200 point
Dato : 27-06-05 07:01

Jeg var igang med at downloade et program fra nettet, og brugte ventetiden til at vaske gulv men desværre fik jeg hevet stikket til ADSL boksen ud og forbindelsen røg. Jeg genstartede min PCér, men nu er der ingen forbindelse til nettet og hvergang jeg opstarter windows kommer den med en fejlmeddelelse om, at den ikke kan finde Newdot.dll. Hvad er det for et program og hvorfor kan den ikke bare starte forbindelsen op som normalt? Jeg har ikke været inde og slette/ændre noget ved forbindelsesmulighederne. Det hele står som før, hvor den automatisk henter oplysninger om Lan forbindelsen.
Er ikke meget for igen at sætte BredbåndsCD-romen fra TDC i min PC, da jeg fandt ud af at den havde virus sidste gang jeg installerede internetforbindelse.

På forhånd tak fra timeglas der savner sit internet derhjemme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 08:00

du behøver vel heller ikke at sætte din cd i for at lave en internet forbindelse - det har jeg i hvertfald aldrig gjort - hvis du alligevel lige er på en anden pc kan du gå ind og udskrive vejledning til opsætning :)
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_inst

du kan senere søge på for eks mail opsætning og gøre det samme

mig bekendt har newdot.dll ikke noget med det at gøre - men måske noget snavs fra for eks messenger plus !!! ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-06-05 10:36

At forbindelsen pludselig ryger har kun indflydelse på den download du var i gang med.
Så du må have rykket en anden ledning ud samtidig, eller ødelagt ledningen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 10:54

Lyder nu mest som om du skal afinstallere Messenger Plus, der åbenbart har en beskadiget dll fil.
Du burde kunne starte op i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og klare det derfra hvis den ikke kan starte rigtigt op på grund af fejlen.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-06-05 10:56

Hejsa igen.

Jeg har tjekket ledninger. Den eneste der røg på gulvet var strømforsyningen og den virker stadig. 3 lamper lyser i modemet.
Jeg tror slet ikke at jeg har messenger plus installeret. Det er ihvertfald ikke noget jeg bevidst har downloadet. Vil lige søge efter det senere.
Der er ikke noget i vejen med windows som sådan. Kan sagtens arbejde i windows, men outlook og internet er nede

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 11:19

Den dll fil kan godt komme fra andre programmer, og det du skal gøre er at finde det program der mangler filen og få det afinstalleret. Det er sandsynligvis et program der bør fjernes da filen angiveligt skulle have forbindelse til software der registrerer hvad du laver på PC'en.
Der kan være filer der er beskadiget ved det pludselige stop selv om det er lidt usædvanligt på nyere Windows og derfor kunne det jo være sjovt at vide hvilken du anvender.

Nogen gange når man ikke kan få forbindelse til Internet skyldes det at LSP er beskadiget og det er slet ikke usandsynligt, at det er sket i dit tilfælde.
Du kan hente en repair til den her: http://cexx.org/lspfix.htm
..og så skulle du nok besøge www.spywarefri.dk for at få tjekket en hijackthis log for du har helt sikkert noget skidt ombord. ..eller www.arlet.dk

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-06-05 11:30

Hej BjarneD

Jeg kører windows2000

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-05 11:41

OK - så kan vi udelukke at nedlukningsfejl er den direkte årsag da W2K er et stabilt program (mit eget foretrukne).
Jeg tror, at du skal gå ud fra at det er noget spionsoftware der har lavet ravagen og at du skal køre en LSP fix fra http://cexx.org/lspfix.htm.
Derefter skal du have renset din computer og det kan du få gort på Spywarefri forum eller ved at sende en mail til Frank Arlet fra hans hjemmeside på http://www.arlet.dk/hvemerjeg.htm og du kan læse om Hijackthis på hans side hvor der er link og anvisninger her:
http://www.arlet.dk/hijackthis.htm

Jeg er ikke i tvivl om at det er noget uhensigtsmæssigt du har fået ind.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 27-06-05 12:27

Hej igen

BjarneD

Citat
Den dll fil kan godt komme fra andre programmer, og det du skal gøre er at finde det program der mangler filen og få det afinstalleret. Det er sandsynligvis et program der bør fjernes da filen angiveligt skulle have forbindelse til software der registrerer hvad du laver på PC'en.

Mener du derved at det er et hijack program, eller isåfald hvordan finder jeg ud af hvad det er for et program?

hilsner fra timeglas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-06-05 13:50

http://www.arlet.dk/hijackthis.htm >>>> der henter du hijackthis og sender loggen til arlet - - han skal nok finde din spion

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-05 14:49

Ja jeg har ikke tid, til at sidde ved computerenhele tiden, men jeg kan da lige svare på den del af dit spørgsmål som miritdk ikke fik svaret på.
Du behøver ikke at være hijacket, som sådan, men Hijackthis programmet kan anvendes til andre typer af uønskede programmer, som du kan have downloadet i god tro eller som er "smuttet" med ind.
Hvis du for eksempel har et fildelingsprogram er alle muligheder åbne så det vil under alle omstændigheder være en god ting, at lade en ekspert kigge på det. (Jeg gør det kun på computere "jeg har i hænderne").

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 27-06-05 17:02

Hej BjarneD

Så fik jeg slettet Newdot filen og jeg er tilbage på nettet igen. TDC ville kontakte mig med en supporter på onsdag, så skønt at kunne lave det selv. Tusinde tak for hjælpen. Nu mangler jeg bare at få sendt en log afsted.

mvh timeglas