/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
forsikringer
Fra : bianca
Vist : 497 gange
20 point
Dato : 03-10-02 21:38

Hvis jeg ikke har betalt min bilforsikring kan jeg så ikke bare skift forsikringselskab, da den er meget høj og kan få den 4000kr billiger ved et andet selskab.

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 30 point
Dato : 03-10-02 22:05

Det afhænger af hvor lang opsigelsefrist der er på din 'gamle' forsikring. Et godt råd: Spørg det forsikringsselskab hvor du vil flytte til. De vil hellere end gerne hjælpe dig med at finde ud af opsigelsesfristen. Under alle omstændigheder kommer du kun til at betale præmien i opsigelsesperioden.

Kommentar
Fra : pedereg

Dato : 17-12-02 08:46

Alle forsikringer har en hovedforfaldsdato, som f.eks. kan være 1.8. Det er i forbindelse med denne dato, du har mulighed for at opsige. Derudover har du en anden mulighed. Mange selskaber har i den seneste tid varslet meget store præmiestigninger. Du har i den forbindelse mulighed for at bringe dit forsikringsforhold til ophør.

I alle tilfælde vil du altid skulle afregne en eventuel restance til gamle selskab inden du kan accepteres i et nyt.