/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Skaller af sol
Fra : Bolbroe1721
Vist : 3375 gange
100 point
Dato : 26-06-05 13:37

Jeg er begyndt at skalle efter den dejlige sommer er kommet frem.
Jeg bruger en del creme der blødgør min hud, for at mindske at jeg skaller, men det hjælper dog ikke optimalt.

Nogen der har en alternativ behandling mod, at få det til at forsvinde, så man kan komme ud og tage noget sol igen ??

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-05 13:40

Huden skaller fordi den er skadet, og det kan du kun til dels afhjælpe eftervirkninger af, ved at bruge rigeligt med solbeskyttende creme før solbaning, og fugtighedsgivende creme efter.
det optimale ville være, at undgå at få så meget sol, at huden skaller.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 26-06-05 13:45

Det var en dag jeg var på stranden og havde glemt solcremen :(

Vil det sige, at man godt kan tage sol, men dog skal huske og bruge rigeligt med solcreme, når man er i solen og andvende after sun (eller fugtigheds creme) når man ikke ønsker og være i solen længere .... eller i hvertfald holde sin hud "fugtig" hele tiden ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-05 13:52

Hvis du har "solsvag" hud så prøv at spørge matas hvilken faktor/type solcrem du skal bruge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-05 14:05

Ja, men det handler også om, at du langsomt vænner huden til solen.
Der er som regel ikke nogen der kan tåle, at første gang vejret er til det, så smider man tøjet og går rundt på stranden det meste af en dag f.eks.
Og især når du er på stranden, skal du smøre creme på jævnligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-06-05 14:10

Når først huden skaller af, er der ikke mere at gøre - huden er død og afstødes. Er du ikke længere forbrændt, kan du igen gå i solen - men beskyt dig grundigt! Smør tykt lag creme på med høj solfaktor. Gør det flere gange mens du er i solen og ALTID når du har været i vandet. Husk, at der til at beskytte hele kroppen med faktor creme går ihvertfald 1/4 flaske til.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 26-06-05 14:13

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 26-06-05 14:20

Tag lidt solarie før du skal til at dyrke solen for alvor. ved godt det ikke er det sundeste, men et par gange burde ikke gør skade. det er derimod meget farligt at blive forbændt af solen.
når jeg skal på badeferie starter jeg med solarie 14 dage i forvejen. jeg skaller aldrig selvom jeg er meget lys 7 9 13

god sommer

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 28-05-08 01:43

Du skal for Guds skyld ikke tage solarie! Det er lige så farligt som at lægge under solen ved ækvator. Og så, så tæt på! Og hver gang du tager det forøger du risikoen for at få hudkræft med 1-3 gange, så må desværre modsige dig Thai_dk
Men brug aloe vera evt, eller en mild kropssæbe med aloe vera i. Du kan også købe sådan en handske eller klud som der er lidt ru i det, og massere den døde hud væk hvis du går i karbad evt. (Virker også i bruser).. Og til ansigtet vil jeg anbefale at du køber en serum, du kan ligge under solcremen og dagcremen .. Hilsen Lærke :D