/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Piger.
Fra : Hannabanana
Vist : 483 gange
20 point
Dato : 25-06-05 18:10

Jeg er en dreng/mand på 19, som har følgende problem:

Jeg går og grubler med et problem, nemlig, at jeg har mødt en pige, som jeg har kendt længe. Problemet består i, at jeg i forvejen har en kæreste, gennem 3 år, som jeg er overordentligt glad for. Jeg ved dog ikke, om jeg elsker hende, som jeg burde, eller om jeg bare synes om hende, som venner synes om hinanden. Jeg ved hun elsker mig, og at det ville gøre hende ubeskriveligt ondt at skulle miste mig. Mine følelser er nu begyndt at hælde meget i retningen af den anden pige, som i det hele taget siger mig mere. Hvad gør jeg i denne situation? Jeg ønsker kun det bedste for os begge, men er det det bedste, at leve sammen med én man egentligt ikke elsker? Hvordan i alverden fortæller jeg dette til min kæreste?

PFT.
HB

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 25-06-05 18:25

Det sker ofte at par der møder hinanden i 16 årsalderen, bliver nære venner m.m. forveksler dette med den ÆGTE Kjærlighed. Find selv ud af hvem af de 2 du holder mest af og har mest fælles med. Og tag så tyren ved hornene hvis det er det du beslutter. Vel gør det ondt, men man kan ikke forsvare hverken overfor sig selv eller sin partner, at bygge videre på et forhold hvor de rigtige følelser ikke er til stede. Vælger du den nye pige skal du tænke på at du jo faktisk gør din gamle kæreste en stor tjeneste ved ikke blive hos hende.

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 25-06-05 18:31

Det du beskriver lyder som lige netop det scenario jeg er i. Men problemet er, at jeg jo ikke ANER, hvordan det vil gå, hvis jeg slår op. Man kan jo ikke bare fortryde!? -og da jeg aldrig har været sammen (kærester) med andre end min nuværende, ved jeg jo heller ikke hvordan det skal føles!?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 18:35

Ja, undskyld men det er sådan noget der hører med til at blive voksen. Du bliver pinedød nødt til selv at prøve at finde ud af det, ingen kan træffe den slags beslutninger for dig. Og træffer du det forkerte valg denne gang, så er det bare ærgerligt. Der er ingen der har lovet hverken dig eller andre at tilværelsen skal være en dans på lutter lagkage med en Rose i munden. Ked af det, men That's Life. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 25-06-05 18:48

hej
ja man kan jo ikke spille på 2 heste på en gang, det er enormt psykisk belastende for dig selv at gå med evig dårlig samvitighed, og du kan jo egentlig ikke være bekendt overfor din kæreste at køre vidre på den måde for du spiller jo egentlig med sikre kort, men det er jo egentlig kun til ballonen revner for din egen skyld og de 2 pigers, må du tage en beslutning her og nu, jeg har selv stået i den situation og nåede ikke at tage beslutningen selv.den blev tage for mig da det blev opdaget,jeg mener jo at det kan være fordi det er så nyt at du tænder på den ny det er andet er jo blevet hverdag, men så lav det om hvis du er glad for hende du har,hvad gør du selv for at det ikke går i samme skurre,og mange vil vist mene at du ikke elsker nogen af dem for så ville du ikke være i tvivl, måske har de ret, jeg havde det sådan at når jeg var sammen med den nye(ikke sexuelt)så var det ham jeg holdt mest af men når jeg så var sammen med min kæreste var det ham,situatione er uholdbar hold en pause fra begge 2 held og lykke fra en som stod i samme situation
knus ladie ps pas på du ikke forveksler nyforelskelse med ægte kærlighed sæt dig evt og skriv goder og dårlige ting ned for hver især,men jeg syntes nok mest du skal holde en pause fra begge 2

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 25-06-05 19:03

Jo tak. Du har nok ret arne, men gid livet var sådan.

Ladies: Du har nok også ret. Måske er det en god idé at lade tingene udvikle sig lidt hver for sig (uden min indblanding). Men man (jeg) vil også gerne prøve noget nyt (følelsesmæssigt og seksuelt), og det vurderer jeg til at være meget svært med min gamle kæreste...

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 25-06-05 19:36

så har du jo allerede svaret,så hælder du jo mest til den nye,og så må du uanset hvor ondt det gør dig tage tyren ved hornene,og lægge kortene på bordet og gøre det over med din kæreste,det vil gøre mere ondt på hende hvis du trækker tiden ud,for tro mig hun aner der er noget i gære,det er så svært at såre nogen ansig til ansigt men det er nok prisen,vend bilede rundt et øjeblik og forstil dig at det var din pige der stod i den situation, ville du ikke blive mere såret hvis du når du fik at vide(fandt ud af)at det var gennem et stykke tid det havde stået på så ville du føle dig såret og gjort til nar på en gang så selvom det er i en god mening du ikke vil såre hende gør det ondt værre at trække tiden ud,du er nok bange for hendes reaktion tåre vrede ovs,men giv hende en chance for at komme igennem sorgen og komme videre med sit liv og du kan komme videre med dit og din nye kærlighed,kærlighed gør ondt indimellem desværre, lige et lille hip forstå mig ret men har du evt forslået din gl kæreste nyudvikling sexuelt???men jeg tror personligt at du er klar til at gå videre med den nye, giv din gl kæreste samme mulighed,tag tyren ved hornene og få det gjort
knus ladies

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 25-06-05 19:37

så har du jo allerede svaret,så hælder du jo mest til den nye,og så må du uanset hvor ondt det gør dig tage tyren ved hornene,og lægge kortene på bordet og gøre det over med din kæreste,det vil gøre mere ondt på hende hvis du trækker tiden ud,for tro mig hun aner der er noget i gære,det er så svært at såre nogen ansig til ansigt men det er nok prisen,vend bilede rundt et øjeblik og forstil dig at det var din pige der stod i den situation, ville du ikke blive mere såret hvis du når du fik at vide(fandt ud af)at det var gennem et stykke tid det havde stået på så ville du føle dig såret og gjort til nar på en gang så selvom det er i en god mening du ikke vil såre hende gør det ondt værre at trække tiden ud,du er nok bange for hendes reaktion tåre vrede ovs,men giv hende en chance for at komme igennem sorgen og komme videre med sit liv og du kan komme videre med dit og din nye kærlighed,kærlighed gør ondt indimellem desværre, lige et lille hip forstå mig ret men har du evt forslået din gl kæreste nyudvikling sexuelt???men jeg tror personligt at du er klar til at gå videre med den nye, giv din gl kæreste samme mulighed,tag tyren ved hornene og få det gjort
knus ladies

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 19:43

Jamen hvor er vi dog enige ladies.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 25-06-05 19:48

ja det er rart nok ikke*SS*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 19:50

Jo - også for HB der nu har fået næsten enslydende svar fra begge kønne køn

Godkendelse af svar
Fra : Hannabanana

Dato : 25-06-05 19:58

Tak for svaret arne.jakobsen, og ladies.

I har nok ret.. Der er vel ikke andet at gøre. Jeg må tage det som det kommer, og få det overstået, selvom det bliver et helvede. Men hvem siger ikke at der er en slags lys på den anden side...

1000 tak til jer begge.