/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
fildelig og trådløst netværk
Fra : rikke1234
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 25-06-05 16:53

Jeg har trådløst netværk med en stationærer pc og en bærbar hvor internettet virker uden problemer. Der er tale om tdc bredbånd hvortil der er koblet et tråløst accespoint. Den stationærer har win xp sp2, norton 2004. Det trådløse netværk er styret af windows på begge pcer. Den bærbare har win xp sp2 og norton 2005. De kan pinge hinanden og sig selv når den bærbares firewall er slået fra. jeg har kørt guide til hjemmenetværk flere gange men der er ikke forbindelse så jeg kan dele filer. Er der nogle med gode råd? jeg tror selv at det er software der spærer for adgangen.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 25-06-05 17:12

Har du være inde på hver enkelt maskine og dele filer

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 25-06-05 17:14

Naturligvis, jeg har desuden en pc med win me hvor jeg kan dele filer...

Accepteret svar
Fra : bja2

Modtaget 210 point
Dato : 25-06-05 17:17

Har du prøvet at slå norton fra

Kommentar
Fra : rikke1234

Dato : 25-06-05 17:40

Det havde jeg, men prøvede igen, det virkede.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : rikke1234

Dato : 25-06-05 17:45

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 25-06-05 18:10

Du er altid velkommen
Go´weekend

Kommentar
Fra : Kaspar_Sandberg

Dato : 05-07-05 21:39

Hej Rikke
Fik du forbindelse? Ellers prøv følgende.

Gå ind i netværksforbindelse (start -> indstillinger -> netværksforbindelser). Højreklik på forbindelsen du bruger og vælg egenskaber. Klik på installer og vælg at intallere protokollerne: NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol og NWLink NetBIOS.

Prøv nu at køre netværksguiden igen.

Håber det kan være en hjælp.
Mvh
Kaspar