/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Linux
Fra : Anden_90
Vist : 615 gange
44 point
Dato : 25-06-05 11:43

Hej
Er linux ikke en gratis program? For så vil jeg gerne vide hvor jeg kan downloade det på nettet?

MVH

Anden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 12:08
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 13:00

Kan man godt dele sit drev i flere og køre linux på det ene og windows på det andet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 13:06

Det var 2 spørgsmål

Men det tror jeg ikke - Det ene styresystem kan jo ikke styre det andet - det er jo forskellige styresystemer.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 25-06-05 13:12

Nå okay, men har været inde og kigge på linket men kan ikke finde et sted hvor man kan downloade det, og hvilken version skal man så vælge?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-06-05 13:20

Det er jo ikke bare en fil - det er mange filer - selv programmerne er andre.

Du skal læse hvad der står.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 44 point
Dato : 25-06-05 13:21

Hejsa

der er lidt og vælge imellem her
http://www.linuxiso.org/

du skal hente iso filerne og brænde dem over på cd
ja du kan godt have både windows og linux på samme pc (harddisk)
du skal bare huske at installere windows først, linux opretter automatisk en bootloader som
spørger hvilket system du vil på under opstart

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 26-06-05 19:24

Men hvordan er udvalget af programmer til Linux? Altså download programmer? Musik, video? Kan det ligeså meget som windows?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 19:59

Næsten og der kommer hele tiden nyt.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 26-06-05 20:45

Ved du hvad man kan bruge til at downloade med? Hvilken af de linux versioner er bedst?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 21:17

Det er da de samme - bare forskellige downloadsider.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 21:22

Nå - det kan misforståes

Du downloader bare et af dem for at prøve.

De forskellige udvikler dem jo forskelligt, men der må du prøve dig frem.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 26-06-05 21:29

Okay, men hvad bruger man af internet? Det er vel ikke explore? Og havd med alle de programmer man har liggende, dem kan man vel ikke bruge til linux? Software og sådan...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 21:37

Prøv nu først om det overhovedet er noget for dig.

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 26-06-05 21:40

Ja okay men jeg henter den der hedder study... Jeg vender lige tilbage...

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 27-06-05 01:12

Skal lige vide inden jeg begynder på noget. Hvad med et anti virus program? Hvor finder jeg det og hvor sikkert er det så?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 27-06-05 07:12

Hvad med at holde dig til ét spørgsmål? Læs mere om Linux her http://www.sslug.dk/ - og de bedste gratis/online bøger findes her http://www.linuxbog.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 15-07-05 11:59

Tak for svaret dk.