/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forskellen på DVD, CD rom skiver
Fra : Toves_Henrik
Vist : 989 gange
50 point
Dato : 19-06-05 13:57

Er der en som kan oplyse mig om hvor jeg får støvet en grundlæggende viden op omkring forskellen ikke kun mellem en skive til CD og en DVD, men jeg ser jo også stor forskel på priser hvad skal man gå efter og hvornår?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 14:09

Det kommer jo helt an på hvad du skal bruge dem til og hvad du har mulighed for at bruge.

En DVD kan jo indeholde 6 gange så meget som en CD, men alle drev kan jo ikke læse en DVD.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 19-06-05 14:15

JA det var jo det sm mit spørgsmål gik på.Undskyld det lidt hurtige svar. Men jeg ved ikke noget om det og ville i min uvidenhed bare have en grundlæggende viden om det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-05 14:21
Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 19-06-05 15:05
Godkendelse af svar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 19-06-05 16:03

Tak for svaret rotw.
Det var en orentlig smøre, rigtig godt nu mangler jeg bare at vide lidt om kvalitetsforskelle på de enkelte.... eller er det som altid pris og kvalitet.... og så at når man handler i udlandet, Tyskland kan man købe med en mindre afgift.
Jeg så på http://www.billigmedien.de/shop/ 100 cd er til 175 kr. CD-R MDA White Printable 100/80/52x Bulk et et ok køb?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-06-05 21:27

http://www.azomedia.dk/shop/default.asp?SetLng=1
http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=1

hvad angår cd'er har jeg ikke haft nogle problemmer med "bilige cd" men hvad angår dvd kan jeg ikke anbefale de billige" der kan jeg anbefale dig at klikke på ? tegnet ud fra dvd'en (bruger får det meste azomedia)