/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Hvordan får jeg et link til at vise hele~
Fra : anetteogjesper
Vist : 524 gange
90 point
Dato : 17-06-05 23:44

Hej

Hvordan får jeg et link på min side til at vise hele siden?

Min side er bygget op i rammer.

www.xxxxx.dk

men hvis nu man går ind på en side specifikt, såsom: http://www.xxxxx.dk/konkurrence.php
ser vi ikke resten af siden.

Hvordan ændrer jeg det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-06-05 01:17

Når du linker direkte til en side som her http://www.xxxxx.dk/konkurrence.php er det jo logik at du ikke får framerne med navnet indhold og top loaded ind. Dette er netop svagheden ved den måde du har opbygget dit site på.
Så du er nødsaget til at smide noget kode ind på alle siderne der sikrer at uanset hviken side der linkes til så loades 'indhold' og 'top' altid med.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 90 point
Dato : 18-06-05 02:03

du kan redde det med mapper.
mappen skal jo altid indeholde index.php
brug index.php til at samle tingene/siderne i

1. lav en mappe der hedder konkurrence , læg filen konkurrence.php i denne,
2. lav en index.php i mappen.
index.php skal eks. kalde konkurrence.php
Kode
<?
header("Location: konkurrence.php");
exit;
?>

men du vil sikkert bedre kunne bruge noget al'a:
Kode
<?
include topramme.php;
include konkurrence.php;
include bundramme.php;
?>

kaldet vil så hedde http://www.xxxxx.dk/konkurrence

personligt ville jeg gå lidt videre. og lægge 2.kode i en mellemlæggende fil, eks. model_1.php

index.php =
Kode
<?
header("Location: model_1.php");
exit;
?>

model_1.php =
Kode
<?
include topramme.php;
include konkurrence.php;
include bundramme.php;
?>

dette gør at man kan arbejde på en ting mens folk ser noget andet.. eks. model_2.php .

så får du ikke mere for den 10øre.

Hilsen Natmaden

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 18-06-05 19:43

Jeg havde ikke lige flere point i går så jeg forhøjer lige med 20.

Okay.

Mit nuværende index hedder:
Kode
<frameset rows="86,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="topmenu" target="Main" src="top.php" scrolling="auto">
<frameset cols="5%,25%,65%,5%">
<frame name="venstre" scrolling="no" noresize src="lodretvenstre.php">
<frame name="indhold" target="_self" scrolling="auto" src="indhold.php">
<frame name="Main" src="forside.php" target="_self" scrolling="auto">
<frame name="hojre" src="lodret.php" scrolling="no" name="lodret">
</frameset>
<noframes>
<body>
m.m.

De filer der styrer er som du kan se "hojre", "venstre", "top" og "indhold"

Jeg har lidt svært ved at tyde ovenstående, hvad jeg skal bruge... og ville måske gerne have det uddøbt lidt mere?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-06-05 01:37

dit link virker jo fra din forside, men du vil have det til at virke som et direkte link.
du har filen konkurrence.php lliggende i roden af dit domæne, og ikke som jeg ville hos mig, samle emnet i en mappe.
mapper giver overskuelighed, men pyt med det, jeg tager det som, at du har filen i roden.

omdøb filen konkurrence.php til eks. xyz.php , eller hvad du vil.

Lav en ny konkurrence.php med dette indhold:
Kode
<frameset rows="86,*" framespacing="0" border="0" frameborder="0">
<frame name="topmenu" target="Main" src="top.php" scrolling="auto">
<frameset cols="5%,25%,65%,5%">
<frame name="venstre" scrolling="no" noresize src="lodretvenstre.php">
<frame name="indhold" target="_self" scrolling="auto" src="indhold.php">

<frame name="Main" src="xyz.php" target="_self" scrolling="auto">

<frame name="hojre" src="lodret.php" scrolling="no" name="lodret">
</frameset>
<noframes>

Men du har sikkert nu, et nyt problem, at dit link på forsiden af 5x kokser, det kan nok løset med noget i stil med 'Target = _Parent'

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 19-06-05 15:39

Hej

Dvs. det jeg kan gøre er at lægge ovenstående fil ind ved alle mine undersider, bare med andet navn?

Jeg vil da gerne prøve på den måde du skrev først hvis det er, men jeg har brug for uddybelse og flere eksempler... det var bare for at vise hvordan min index.php så ud.

Hvilket link er det der kokser?

Jeg forøger lige pointene lidt mere, for jeg er meget glad for din hjælp...

mvh
Anette
diverse (@) os.dk

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-06-05 16:21

>>>Så du er nødsaget til at smide noget kode ind på alle siderne der sikrer at uanset hviken side der linkes til så loades 'indhold' og 'top' altid med.<<<

Kan du skrive hvilken kode det er, så vil jeg prøve det?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 20-06-05 22:55

Til natmaden

Jeg har prøvet ovenstående koder, men kan ikke rigtig få det til at fungere? HJÆLP

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 21-06-05 00:23

Jeg har fået et eller andet til at virke med konkurrence.php, men hvad gør jeg når jeg vil se feks. denne:
http://www.xxxxx.dk/vareOversigt.php?category=13&ucategory=50 eller
http://www.xxxxx.dk/vareOversigt.php?category=1&ucategory=1

Og det skal jo først fungere med rammer i det sekund jeg indsætter det i browser vinduet...

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-06-05 21:58

Tak for forsøget

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-07-05 07:58

har ikke lige tid i weekenden,
kikker lidt mere på det på man-tirsdag.
God week-end

Mvh Jørgen