/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
510W Chill Innovation CP-510A Silent Str~
Fra : johnnyp
Vist : 447 gange
50 point
Dato : 15-06-05 21:45

Har lige investeret i en 510W Chill Innovation CP-510A Silent Strømforsyning og må sige at den er næsten lydløs ... MEN til gengæld bliver denutrolig varm, ja næsten kogende..nogen der har en forklaring på dette ???..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-05 21:58

Nu ved jeg ikke hvor meget du belaster den? Men det lyder klart som en bytter!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-06-05 22:03

Her følgende AMD 64 3200+ - Pixel View Ge force 6600GT - 2 harddiske - 1 CD-Rom - 1 DVD Brænder + selvfølgelig bundkort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-05 22:06

Hvis du har sørget for rigelig ventilation omkring PC'en burde den ikke blive så varm! Lyder som blæseren er defekt!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 15-06-05 22:37

PCèn står under en bordplade og lige ved siden af den står en anden pc , godt nok med en anden bestykning og den er faktisk kold i forhold til omtalte

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 15-06-05 22:47

Hej johnnyp
den skal ikke blive varm.
Jeg kører med en 350w Chieftec 8stk. HD + 2x dvd drev og en P4 3ghz processor
128 mb Ge force fx5200 og den bliver ikke varm.

hvis det var min ville jeg få den byttet.

Mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 15-06-05 23:06

er du sikker på blæseren drejer rundt?

havde også problemer med at min ikke kørte rundt indtil jeg tog den ud og ved en fejl tabte den på gulvet. Der knækkede en lille dims af, men det kører og køler som en drøm nu...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 15-06-05 23:07

(jeg kan ikk anbefale metoden, da jeg ikk ved om den altid virker )

Kommentar
Fra : bne

Dato : 16-06-05 09:30

Nogle ventilatorer er bevidst blokerede under transport - undersøg om det er tilfældet med din (som tedd & kaptajnkaper skriver..)
Du kan undersøge det ved at prikke til ventilatorbladene med en kuglepen - hvis den glider let rundt, så er den ok - der kan muligvis mærkes nogle små hak, i bevægelserne, hvilket også er ok; men den må ikke kræve særlig stor kraft for at dreje rundt.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 16-06-05 09:35

ben : Ventilatore fungerer, da jeg kan mærke at luftenn flytter og har også fysiks kontrolleret at ventilatoren kører. Vil prøve at kontakte leverandøren på enden vis end gennem mail m.m.. Vender tilbage med seneste nyt.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 16-06-05 10:33

Jo men det kunne jo osse være termostaten der er i udu! Så kører blæseren måske på minimum hele tiden!

Prøv at aflæse dine temperaturer via Everest!
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 16-06-05 13:05

tedd: Vil prøve at hente følgende program ned. Har talt med sælgeren af strømforsyningen, som siger at den bliver lidt varmere end andre på grund af opbygningen af blæser, der jo stort set ikke siger noget. Men hvor varm er varm ???.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 16-06-05 16:39

tedd: Har hæntet det program du foreslog, men er ikke nogen ørn til alt det " Tekniske ", kan du evt. give nogle retningsliner for hvad de enkelte ca. skal være på ( spænding CPU kerne - HDD temp - temp CPU - Temp GPU m.m. ), på forhånd tak. Alt modtages med glæde, kan også være at andre kan have udbytte af det...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-05 17:49

åbn programmet og gå ind under PC > Sensor!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-05 09:44

Har i første omgang måtte købe en ny, med løftet om at den første bliver krediteret. Den nye kører bare perfekt. tedd: får point på grund af alle kommentarerne og ikke mindst
linket til http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-05 09:45

Tak for svaret tedd.