/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Feriepenge under revalidering
Fra : pallenoc
Vist : 6889 gange
250 point
Dato : 15-06-05 08:12

Jeg er pt ved at gennemgå en ny uddannelse under revalidering(-loven/reglerne). Er der nogen som ved eller selv har prøvet hvordan er man stillet mht. feriepenge både under uddannelsen og efter jeg er færdig (om et år)?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 15-06-05 08:24

Dersom du har optjent feriepenge fra en tidligere arbejdsgiver, kan du få dem udbetalt. Men der gives ikke feriepenge af revalideringydelsen

Lykke til!

Accepteret svar
Fra : kandaikke

Modtaget 260 point
Dato : 15-06-05 08:27

Hej Palle

Jeg har været under revalidering i 3 år.. Jeg startede på HG i 1 år og derefter var jeg kontorelev i 2 år.. Da jeg var på skole fik jeg revalidering i ferien.. I min elevtid fik jeg løn/revalidering i ferien.. Nu når jeg er færdig for jeg alm løn + feriepenge i ferieperioden.. Jeg snakkede med HK og fik bekræftet at jeg optjente ferie under min revalidering/elevtid...

Men det kommer vel an´på hvilken uddannelse du er i gang med.. Snak med din fagforening eller kommunen.. De må vide det..

Pøj pøj og god sommer

Kandaikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 10:24

Selve revalideringsydelsen berettiger ikke til feriepenge.
Har du feriepenge tilgode - kan disse udbetales uden at revalideringsydelsen bliver nedsat.
Eller vil revalideringsydelsen blot fortsætte under ferien.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-05 11:06

Foreløbig MANGE TAK!! Sådan som jeg forstår jeres kommentarer, så får/har man som revalident "KUN" sin reva-ydelse at holde ferie for når man tager/holder ferie (firmaet har ferielukket). Der findes (altså) ikke noget "ekstra" ferietillæg oveni sin reva-ydelse (en eller anden procentsats af sidste års løn/revaydelse), som man får oveni sin løn/feriepenge som "almindelig lønmodtager"?

Og hvad med næste års ferie(penge) når jeg skal være "alm. lønmodtager" igen efter min revalidering er overstået/fuldført?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-06-05 11:11

Hvis ikke du har feriepenge tilgode får du ingen.
Hvis firmaet lukker (efter du er færdig) i ferien så er det bistand.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 12-09-05 08:33

Tak for svaret kandaikke.
Undskyld jeg først kommer tilbage nu, men det går ikke så stærk at få oplysninger ud af "det offentlige"
Jeg har nemlig prøvet at kontakte min sagsbehandler/jobkonsulent og de kan ikke præcist kunnet give et entydigt svar, som enten af- eller bekræfter mit spørgsmål omkring optjening af feriepenge under en revalidering. Så et eller andet sted befinder jeg/vi os i en "gråzone" mht dette.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bilegu

Dato : 13-05-08 13:46

Jeg har et spørgsmål i samme retning som jeg håber nogle kan hjælpe med.

Jeg har fået et feriekort fra fagforeningen på 25 dage må jeg så holde en uges ferie ud over den ferielukning der er på jobtræningsstedet i uge 29-30-31?
Jeg er på revalidering/jobtræning

MVH michael