/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benzin/olieblanding
Fra : hannibals
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 14-06-05 22:34

hej ?
Jeg er pludselig blevet i tvil kører min puch (E50 motor) på 2-4-6% olie i benzinen og har det noget at gøre med at den er boret.PS hvad med strålspidsen, "den rigtige" har det noget at gøre med farten,hvad nr.?Den er med rund kapurator

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-05 22:59

Puck fabrikken foreskrev vistnok 5 % men det er jo 30 år siden og olien er blevet langt bedre, så nu er det godt med 3%
og skal det være rigtig godt bruger du fuldsyntetisk som også er lidt dyrere, og må så godt køre 2,5 %
54 eller 56 dyse til rund karburator, hvis du vælger 56 dyse er det ok selvom den er boret.
MEN har du anden udstødning, feks. 3,5HK eller 5,5HK og også gearet knallerten, så skal du bruge 60-62 dyse.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hannibals

Dato : 15-06-05 15:33

Tak for svaret pallebhansen.
Man kan nogle gange blive i tvivl og så er det jo godt der er nogle der har tjeck på det med knallert
Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-06-05 16:35

Selv tak.
Men en anden ting der er vigtig, er at man udmåler olien nøjagtig, og ikke "bare", hælder sådan ca. i.
Så det mest nøjagtige er at have en benzindunk og hælder 10l i, og så har en plastinjektionssprøjte som kan fåes i Matas eller apoteket, så trækker man 250 Ml olie op i den, osv. Ryster dunken godt.
VH Palle Hansen