/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Friluftstur i kano med skøn natur
Fra : wezzler
Vist : 1555 gange
220 point
Dato : 14-06-05 19:56

Kender I et sted som man skal opleve i kano?

Der må ikke være for mange mennesker (dvs. helst ikke Gudenåen)! Der skal være overnatningsmuligheder med telt e.lign!
Skal passe med en 2-3 dagstur! Kano'erne skal kunne lejes!

Håber I kan hjælpe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 20:04

Ja nu har vi jo ikke så mange "floder" i DK så hvis det ikke må være Gudenåen skal du nok til Tyskland eller Sverige hvis det skal kunne holde i 2-3 dage.

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 14-06-05 20:07

Det skal være i DK--- helst jylland

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 20:07

Ja. En tur i kano på Skjernåen. Check www.sk-kano.dk Det kan også lade sig gøre på Storå fra Herning til Holstebro.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 20:09

På Skjernå er der flere teltpladser med toilet og bålplads, og der er udgivet kort og andre materialer til turen.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-06-05 21:23

Her kan du finde alt om kano-tur på Storåen: http://www.holstebro-tourist.dk/site.aspx?action=pages&fid=3&modid=1

mvh/Balcanard

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 220 point
Dato : 14-06-05 21:34

Skjernå-turen opfylder alle dine ønsker, den er netop lavet til en 2-3 dages tur. Starter ved Rørbæk Sø helt inde ved den Jydske højderyg og går vestpå igennem et stærkt varieret landskab idet man slutter ved Gjalbæksbro syd for Borris.
Hele turen er 72 km lang og gennemsnitlig sejlhastighed er 3-5 Km/t. Der er gode provianteringsmuligheder flere steder undervejs og man kan også komme på såvel Kro som Cafeteria.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-05 21:58

Klisterkanalen ikke at forglemme.

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 27-06-05 17:37

Tak for hjælpen arne.jakobsen.

Det bliver nok Skjern vi tager til...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-06-05 12:49

Det var da så lidt. Håber at i får en rigtig dejlig tur. Sommerhilsener fra Arne.