/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
tilknyttet program
Fra : tovelizzie
Vist : 3312 gange
100 point
Dato : 14-06-05 18:10

hejsa
jeg har et problem med filer -og får denne meddelse når jeg vil åbne
denne fil har ikke et tilknyttet program , der kan udføre denne handling -
opret en tilknytning i mappeindstillinger i kontrolpanel
men hvordan gør jeg og hvad er en tilknytning-
håber nogen kan hjælpe mig - på forhånd tak , tove

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-05 18:13

i de fleste tilfælde noget fra et program der har været installeret og nu ikke eksisterer mere -

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 18:23

Enhver fil har et efternavn også kaldet extention, denne afgør filtypen. Højreklik på filen i Stifinder og vælg Egenskaber, du kan så se hvilken filtype der er tale om samt tilknytte det program du vil bruge til at åbne denne filtype med. Fortæl evt. her hvilken filtype der er tale om. Så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig yderligere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 14-06-05 19:02

takker for jeres svar filerne har endelsen wmv

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:07

Det er en system-fil der benyttes af Windows Media Player. Den skal du ikke åbne. Bare lad den/dem ligge. hvor de er. WMP gør brug af dem til nogle instillinger. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:15

P.S.: Der ligger mange forskellige systemfiler på din PC. Det er ikke meningen at du skal kunne åbne dem. De benyttes af forskellige programmer. Sletter du sådan nogle kan du risikere at dine programmer enten ikke kan køre eller at de begynder at fungere underligt og så skal du genindlæse fra System-disketterne. Lad dem endeligt ligge.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-06-05 19:32

arne.jacobsen, er du sikker på, at .wmv er system-filer? Hos mig hedder alle video-filerne nemlig wmv til "efternavn.
mvh/Balcanard

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-05 19:36

wmv filer åbnes med mediaplayer

for at gøre så mediaplayer åbner disse filer som standard, så højreklik på een wmv fil og vælg
"åbn med" og sæt flueben i "brug altid det valgte program til........................"

>>aj du forveksler med vxd filer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:38

Balcanard -> Du har ret, det er video-filer. Jeg troede bare ikke at jeg havde sådan nogle liggende på min PC. Det viser sig at dem jeg har er nogle instruktionsvideoer vedr. WMP. Sorry.
Så tovelizzie --> Gå i egenskaber på en af dem og vælg Windows Media Player eller et andet Videoafspilningsprogram som standard for den filtype, så kan du åbne dem og beslutte om du vil slette dem eller ej.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-05 19:39
Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 14-06-05 19:42

takker for jeres svar , men der står wmv bag filen ved ikke hvad jeg har lavet forkert , må prøve at geninstall.
hilsen Tove

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-06-05 19:44

Du har ikke gjort noget forkert og skal ikke geninstallere noget. Du skal blot højreklikke på filen og så vælge Åbn med og der vælge Windows Media Player.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 14-06-05 20:08

1000 tak til dk
jeg hentede den manglende wmv fil på den side du gav mig og nu virker det
takker af hele mit hjerte til jer alle - det er bare så dejligt at være på kandu og få hjælp
ha det godt - hilsen tove

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-06-05 20:11

Prøv "SØG" efter filen,,,, derefter kan du gøre hvad du vil med den,,,,, det kan være den er "kodet" og ikke kan åbnes,,, men du kan slette den??????????

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-06-05 20:16

oki
vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at klikke på "acceptere som svar" herover....

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 22:22

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 20-10-05 23:18

dette er så længe siden - det er forlængst afhjulpet af mange af jer -
takker mange gange for jeres gode svar - jeg er ikke med , når i skriver jeg skal lukke denne tråd ???
med venlig hilsen til jer alle fra tovelizzie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 23:22

til venstre ved det svar du fik hjælp af står der accepter - det klikker du på - og så kan du give stjerner for hvad du synes om hjælpen - resten går af sig selv

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-05 23:26

oki
du kan se ovenover kommentarene står der "accepter som svar"
klik på "accepter som svar" lige over den kommentar som du selv mener enten har løst eller
kom nærmmest, du vil automatik komme til en nye side, og når du har kørt guiden igennem er denne
tråd lukket.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 23:29

øhhh - sidder lige med røde ører over ikke at kunne kende forskel på højre og venstre lol

Godkendelse af svar
Fra : tovelizzie

Dato : 20-10-05 23:54

Tak for svaret dk.
i er bare så hjælpsomme dejligt