/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Autologin med Telia ADSL?
Fra : ThomasRinge
Vist : 352 gange
200 point
Dato : 01-10-02 09:51

Jeg har netop fået min Telia Bredbånd@home adgang, men synes det virker håbløst at skulle logge på for at komme på nettet, specielt fordi logonproceduren ikke er "standard", men foregår via Telnet eller en webside. Jeg har set, at der er lavet små programmer til at logge på Stofanet, men de virker ikke på Bredbånd@home, sandsynligvis fordi logon-siden er en anden.

Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows XP, og det må ikke koste noget

Mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 01-10-02 10:24

Hej Thomas,

du ku' evt. lave en genvej til den i mappen start... med mindre der selvfølgelig ska' tastes noget ind...

ellers har du prøvet "Connect 2.1" (sku' også bruge Telnet)... der ka' du i fanebladet "setup" vælge Logon server og port... under Fanebladet er der også noget med "online server"...
programmet ka' downloades her...
http://www.netfart.dk/download.php?op=viewdownload&cid=6
blandt nogle andre programmer... (også stofa ting)...

jeg har ikke selv Telia Bredbånd@home, så hvis jeg ska' hjælpe med at lave et script, bliver jeg nød til at få nogle flere informationer...

sådan som, hvor logger man på osv... idet jeg ikke kender til Telia Bredbånd@home opbygning...

men ellers hvis du har en applikation du manuelt ska' klikke på for at logge på, og den så derefter udføre arbejdet med at logge på... så ka' du som sagt putte den i mppen start...

start --> programmer --> Start --> lav genvej til applikationen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ThomasRinge

Dato : 01-10-02 10:40

Det kan ikke lade sig gøre at lave en direkte genvej (jeg kan i hvret fald ikke. Man logger på ved at køre en Telnet session:

Telnet login.telia.dk 259

I den session, der kommer frem, promptes der for brugernavn. Herefter tastes brugernavn og "Enter".
Derefter promptes for password på samme måde.
Til sidst promptes for "Valg", hvor der tastes 1 (for logon) efterfulgt af "Enter"

Connect 2.1 ser mere lovende ud end dem, jeg selv har fundet (man kan selv definere serverens navn), så det prøver jeg da lige...

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-10-02 11:14

Hej Thomas,

oki doki...

I Connect 2.1, står der under setup ved server "192.168.30.2" og port 259, hvis du ændre IP nummeret der står der til "login.telia.dk", så sku' den del af problemet være løst...
i samme vindue (under fanebladet setup) er der også options, her ka' du sætte et kryds i "Automatic Signon on start"... så sku' den gerne starte op sammen med windows... plus der er nogle andre muligheder...

under fanebladet "Connection" ka' du skrive dit brugernavn og kodeord... tryk på "Save Now"...
prøv herefter at lukke din internet forbindelse ned, og test programmet ved at trykke på "sign on" under "connection"... hvis din internet forbindelse så starter op virker det...

jeg er dog ikke lige med på hva' det er for en server der er nævnt under fanebladet online ved punktet online server... men den ka' vel også ændres...

hvis Connect 21 ikke virker så prøver jeg at se efter muligheden med at lave en batfil...

men ka' du ikke lige melde tilbage om du har fået det til at funke eller det ikke dutter?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ThomasRinge

Dato : 01-10-02 11:21

Hej igen,

Jeg får først prøvet det af i aften, men så skal jeg nok vende tilbage...

Mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 10:18

"ThomasRinge" <ThomasRinge.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hlcm9.63740$Qk5.2397122@news010.worldonline.dk...
> Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
> batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
> XP, og det må ikke koste noget

Du kan ikke få modemet til at logge på automatisk... men...

Prøv med cableconnect eller connect21, og husk at den skal bruge serveren
212.10.10.20 og port nummer 259.

T

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 17:50

ThomasRinge <ThomasRinge.news@kandu.dk> wrote:

> Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
> batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
> XP, og det må ikke koste noget

Prøv at kigge i telia.internet.stofa eller telia.internet.dsl.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Maybe we've been at this too long" - Beverly

Kommentar
Fra : ThomasRinge

Dato : 01-10-02 21:16

Programmet Connect 2.1 løser problemet fint. Tak for svarene.

Mvh
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : ThomasRinge

Dato : 01-10-02 21:17

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 20:02

Jeg har også netop (i går) modtaget min Telia Adsl - og hu hej hvor det går
Der er for mig intet håbløst i tilslutningen til nettet. Det foregår
helt automatisk og jeg skal ikke logge på noget. Åbner bare min browser, og
så kører det.
Efter du første gang har signet on på http://signon.telia.dk skal du ændre
startsiden i Internet explorer til noget andet end http://signon.telia.dk,
så kører det.

Hvis du har problemer med dette, så er det da heller ikke problematisk at
have bookmarket http://signon.telia.dk øverst i de foretrukne. Gem brugernav
og adangskode. Efter du har klikket på logon er du på med det samme. Det
tager max 5 sekunder med det hele.

Aldrig mere opkaldsmodem til mig tak

Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere
(jeg kan godt modtage, ikke sende).

Mvh.

Thomas

"ThomasRinge" <ThomasRinge.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hlcm9.63740$Qk5.2397122@news010.worldonline.dk...
> Jeg har netop fået min Telia Bredbånd@home adgang, men synes det virker
> håbløst at skulle logge på for at komme på nettet, specielt fordi
> logonproceduren ikke er "standard", men foregår via Telnet eller en
> webside. Jeg har set, at der er lavet små programmer til at logge på
> Stofanet, men de virker ikke på Bredbånd@home, sandsynligvis fordi
> logon-siden er en anden.
>
> Hvordan får jeg modemmet til at logge på automatisk (det skal være en
> batch-fil eller noget andet jeg kan lægge ind i startmenuen i Windows
> XP, og det må ikke koste noget
>
> Mvh
> Thomas
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 20:06

"Thomas Olsen" <thol@get2net.dk> wrote in message
news:3d99f119$0$813$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti
længere
> (jeg kan godt modtage, ikke sende).

Hvis du nu havde adgang til en SMTP server. Kunne du stadig bruge din
get2net koto fuldt ud...

Men jeg mener ikke Telia Tilbyder en sådan adgang..

Jeg er kunde hos TDC, og bruger deres SMTP adgang, til mine mailskontos.. SÅ
dem kan jeg bruge fuldt ud.. Modtage via mailkontoen, og sende via TDC´s
smtp server.. det fungere upåklageligt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 22:24

On Tue, 1 Oct 2002 21:01:46 +0200, "Thomas Olsen" <thol@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har også netop (i går) modtaget min Telia Adsl - og hu hej hvor det går
> Der er for mig intet håbløst i tilslutningen til nettet. Det foregår
>helt automatisk og jeg skal ikke logge på noget. Åbner bare min browser, og
>så kører det.
>Efter du første gang har signet on på c skal du ændre
>startsiden i Internet explorer til noget andet end http://signon.telia.dk,
>så kører det.
>
>Hvis du har problemer med dette, så er det da heller ikke problematisk at
>have bookmarket http://signon.telia.dk øverst i de foretrukne. Gem brugernav
>og adangskode. Efter du har klikket på logon er du på med det samme. Det
>tager max 5 sekunder med det hele.
>
>Aldrig mere opkaldsmodem til mig tak
>
>Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere
>(jeg kan godt modtage, ikke sende).
>
>Mvh.
>
>Thomas

Har Du ikke en webmail mulighed hos Get2net? ellers brug
www.mail2web.com

Normalt skal man logge ind via http://signon.telia.dk med mindre den
tidligere connect ikke er timed ud.

Mvh.
Frank

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 07:54

Thomas Olsen <thol@get2net.dk> wrote:

> Eneste anke jeg har er at jeg ikke kan bruge mine Get2net mailkonti længere
> (jeg kan godt modtage, ikke sende).

Sæt din mailklient op til at sende post gennem mail1.telia.com, så
virker det.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"We're being pulled inside!" Worf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 19:46

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnapl60u.en4.dw@coredump.nowhere.dk...
> Thomas Olsen <thol@get2net.dk> wrote:

> Sæt din mailklient op til at sende post gennem mail1.telia.com, så
> virker det.

Du har ret. Det virker Hurra.

Tak for hjælpen

Mvh.

Thomas