/ Forside/ Karriere / Udlandet / Østlande / Spørgsmål
10  granner01 100
Hvilke love gælder i Sverige i henhold t~
Fra : majagierringe
Vist : 1326 gange
100 point
Dato : 11-06-05 13:56

Hvilke overordnede lover gælder i Sverige?!
Jeg har en projektopgave om mediernes fremstilling af miljø i Sverige, og jeg ville derfor blive rigtig glad hvis nogen kunne hjælpe mig. Herhjemme er det jo ikke forbudt at smide skrald på gaden, men er det det i Sverige?
Håber virkelig at nogen kan hjælpe!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 14:21

Lidt dumt spørgsmål, selvfølgelig er det forbudt at smide skrald/affald på gaden i sverige.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-05 14:23

Men du må til at læse svensk nu.
http://www.skyttekretsen.se/Lag/balk.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 14:27
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 14:31

Citat
Herhjemme er det jo ikke forbudt at smide skrald på gaden

Er du nu sikker på det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 14:49

I danmark gælder miljøbeskyttelsesloven.
Her står bl.a.
Citat
Ansvarlig for affaldet
Enhver, der producerer, opbevarer eller smider affald væk, er ifølge miljøbeskyttelsesloven ansvarlig for:

at affaldet ikke forurener omgivelserne

at affaldet ikke udgør en trussel for de menneskers sundhed, der bor i nærheden.

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 11-06-05 15:41

Ja, okay på den måde er det. Men det jeg mener er nu nærmere, at hvis man gør, så bliver man jo ikke arrasteret, eller der er ikke nogen der ringer efter politiet...

Jeg kunne også godt tænke mig at se nogle oversigter, og statistikker over Sveriges forurening, men det er godt nok ikke til at finde..?!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 17:22

Så får du statistiska centralbyrån her.
http://www.scb.se/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 17:24

Citat
Ja, okay på den måde er det. Men det jeg mener er nu nærmere, at hvis man gør, så bliver man jo ikke arrasteret, eller der er ikke nogen der ringer efter politiet...

Det har jo ikke noget med love og regler at gøre.

Kommentar
Fra : majagierringe

Dato : 12-06-05 15:30

Jo tak, men jeg var også inde på den side.. Problemet er bare lidt at jeg ikke rigtig fatter svensk! Men tak for hjælpen alligevel, det hjalp dog lidt..

Godkendelse af svar
Fra : majagierringe

Dato : 12-06-05 15:31

Tak for svaret Teil.