/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværks-printer
Fra : laksepote
Vist : 651 gange
120 point
Dato : 10-06-05 15:43

Jeg har netop instaleret en 4-port router med printserver (allnet all1295u). Jeg kan få netforbindelse på alle udgange, men ikke komme igennem til printeren. Porten bliver fundet, men jeg strander der hvor win XP beder mig skrive navnet på min printer. Den viser en liste over "delte printere" her er der linierne "Microsoft windows-netværk" og "MSHOME". Ingen af disse muligheder lader mig komme videre. Hvis jeg prøver installationsprogrammet til printeren, og vælger "netværk" bliver den heller ikke fundet. Installationsprogrammet til routeren registrerer om printeren er online/offline, så der må være hul. Jeg kan bare ikke få windows til at finde den. Har prøvet med 2 forskellige printere, med samme resultat. USB-kablet er fejlfrit !!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-06-05 16:00

Har du prøvet at PING'e printerens IP fra din comp?

Hvis ikke du får svar på din PING, så er det sikkert der hunden ligger begravet. Printeren skal have fast IP, og det kan du nok sætte ved at gå ind i printerens konfigurationsmiljø....

mvh berpox

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-06-05 18:40

Jeg mener at have læst et sted, at printerserveren skal køre på IP-adressen xxx.yyy..10 - altså som berpox skriver, en fast IP-adresse.
Selv om du bruger DHCP, kan du godt have printerserveren med en fast IP-adresse.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 10-06-05 22:48

Jeg ved ikke hvilken IP-adresse jeg skal pinge. Min Router findes på 192.168.0.1 - Jeg har prøvet at skrive denne (med http://) og 192.168.0.10, men ingen respons. Softwaren, der fulgte med routeren, fortæller mig, at porten er konfigureret og åben, men når Windows skal installere printeren kan jeg ikke komme videre. Den beder mig skrive "navnet" på printeren jeg vil installere, men hvad F..... er det ? Jeg har forsøgt med ovennævnte ip, og meget andet, men windows melder fejl..

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 120 point
Dato : 11-06-05 00:14

Hvis du går ind i din routers konfiguration, kan du se dit DHCP-scope, og hvilken IP-adresse din printer har valgt, herefter går du ind i din XP under "printere og faxenheder" og tilføjer en ny printer. Du skal vælge en lokal printer, men ikke "plug and play".... Herefter skal du vælge "oprette en ny port" og tag den valgmulighed der hedder "Standard TCP/IP port" hvorefter du skriver IP-adressen som du fandt i routerens konfig....

Herefter kan du printe med glæde igen

Held og Lykke

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 11-06-05 10:14

Jeg stod med det samme problem i går. jeg gjorde følgende Satte en normal Printerkabel imellem printer og PC installerede printeren på normal vis udskrev en test side og her stod printeren IP, derefter tilføjede en tcp/ip port og flyttede printeren over på den port og vupti, det fungerede. Printeren det her drejede sig om, var en Ricoh Aficio 1018D.
Med venlig hilsen
Fleng

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 11-06-05 10:14

Jeg stod med det samme problem i går. jeg gjorde følgende Satte en normal Printerkabel imellem printer og PC installerede printeren på normal vis udskrev en test side og her stod printeren IP, derefter tilføjede en tcp/ip port og flyttede printeren over på den port og vupti, det fungerede. Printeren det her drejede sig om, var en Ricoh Aficio 1018D.
Med venlig hilsen
Fleng

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-06-05 00:21

Hvad IP-adresse fik din printer så, fleng?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-06-05 04:09

Den fik adressen 192.168.62.56
Mvh. Fleng

Godkendelse af svar
Fra : laksepote

Dato : 13-06-05 19:53

Så virkede det. Tror nok det må være andre123, der fortjener point