/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Engelske navne på danske love???
Fra : KirstenMarie
Vist : 6828 gange
20 point
Dato : 09-06-05 12:22

Hej!

Jeg sidder med en oversættelse, og mangler de engelske navne for følgende:

Fjernsalgsdirektivet
Forbrugeraftaleloven
Den danske lov om visse forbrugeraftaler
Persondataloven
Vejafmærkningsbekendtgørelsen
Bekendtgørelse om parkeringsskiver
Københavns Kommunes bekendtgørelse om parkering i København

Er der nogen der kender de engelske navne eller ved hvor jeg kan finde dem? (og jo, jeg har været i diverse juridiske ordbøger) På forhånd tusind tak!

Venlig hilsen

Kirsten Marie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 14:46
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-06-05 14:56

Det er da bare at oversætte fra dansk til engels :PD
der findes sikkert ikke engelske navne til danske love

Kommentar
Fra : KirstenMarie

Dato : 09-06-05 15:01

Jeg kan godt finde ud af at oversætte, men spørger om der er nogen der kender til de oficielle engelske navne for overnstående. En held del danske love er oversat til engelsk, men jeg mangler nøglen mellem dem.

VH

Kirsten Marie

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 20 point
Dato : 09-06-05 15:07

Så vidt jeg ved findes der ikke nogen "officiel" oversættelse af love, men her findes da nogen oversættelser: http://juraportal.dk/links/010/010/040/020/ . Ellers må du til at oversætte Forbrugeraftaleloven må så blive til The Consumer Contracts Act osv. Vær forøvrigt opmærksom på, at Forbrugeraftaleloven og Lov om visse forbrugeraftaler er den samme lov.

Godkendelse af svar
Fra : KirstenMarie

Dato : 09-06-05 15:11

Super cool! Jeg have snuset rundt derinde, men åbentbart ikke fundet det rigtige sted. Og det med forbrugeraftaleloven og lov om... må jeg vist hellere fortælle dem jeg oversætter for Tak!

KM