/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Cybercity ADSL hjælp søges.
Fra : Perege
Vist : 479 gange
100 point
Dato : 08-06-05 17:30

Jeg har lige fået ADSL fra Cybercity (gør det selv-løsningen), men har et spørgsmål:

Findes der ikke en måde hvorpå man kan få ALLE telefon-stik til at virke UDEN at man skal man skal gøre som Cybercity skriver på deres hjemmeside:

"Ønsker du at benytte alle dine telefonstik til telefoni – men vil undgå at trække forlængerledninger fra det stik, som benyttes til ADSL - kræver det, at du bestiller et teknikerbesøg til 695 kr. Teknikeren vil etablere et nyt stik til din ADSL-forbindelse, og derefter kan alle andre telefonstik i husstanden benyttes til fastnet-telefoni."

eller

"Du skal dog være opmærksom på, at det kun er det telefonstik, hvor ADSL-forbindelsen er installeret, som vil kunne benyttes til din fastnet-telefon. Har du telefoner andre steder, skal du derfor selv trække forlængerledninger fra dette stik."

(se evt. på http://www.cybercity.dk/privat/produkter/a...ar/#goerdetselv

Hvordan etablerer jeg evt. selv et nyt telefon-stik?

En af mine kammerater siger jeg skal klippe ledningen over som går ind i huset og sætte splitteren imellem der osv....

Har også prøvet at følge tegningen på http://www.3iii.dk/computer/adsl-kabling.htm

under: Eksempel på telefon kabling med ADSL installation. Men det virkede ikke helt efter hensigten. Måske mig der har gjort et eller andet forkert.

Vil gerne selv lave det uden at skulle betale mig fra det:-/

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-05 17:55

telefonen skal vel bare ligge efter adsl stikket - eller ??????

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 08-06-05 18:01

Tak for svaret miritdk.

Finder på et eller andet.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 08-06-05 19:04

som telefagteknikkerelev kan jeg råde dig til ikke at pille for meget ved dine egne telefon installationer, eftersom du så selv kommer til at bonge for de fejl der end måtte være på dem.

Men når det er sagt, og du stadig har mod på at fortsætte, skal du i princippet bare sørge for at adsl'en kommer FØRST ind. dvs. at fra jordkablet (der hvor din telefoni kommer ind) skal der være en forbindelse direkte til dit adsl filter. Derefter kan du sætte de andre telefoner til, uden at få støj på linien.

Det er meget indvilket at forklare, men hvor bor du henne? Måske kan jeg komme ud og vise dig det! (Jeg må jo ikke selv foretage noget officielt, skal jeg skynde mig at sige...)

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 08-06-05 19:07

Hej ostemanden.

Jeg bor i Kolding.

Synd at jeg har afgivet mine points.

Kan jeg på en eller anden måde give dig point?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 22:51

oooooops synd jeg skrev forkert - ostemanden har jo ret og det vidste jeg jo - han kan få pointene af mig hvis han melder sig