/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ekstern blitz
Fra : akle
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 07-06-05 22:56

Ekspert råd søges: Jeg har et Canon EOS 300D spejlrefleks-kamera, og påtænker at købe en ekstern blitz. Foreløbig har jeg kigget på forskellige hjemmesider under Canon og Sigma produkterne, og sammelignet priser, også udenlands. Aller helst ville jeg have Canon, men de er meget dyre. Er der andre produkter som er lige så gode, og med lang rækkevidde af flashlyset (fotograferer en del i store lokaler), som f.eks Speedlite 550 EX eller 580 EX. Er også modtagelig for andre mærker, blot flashen kan arbejde 100% med kameraets muligheder, samt trådløs.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 07:21

hej

hvis du vil ha en flash der skal kunne være trådløs SKAL du ha en Canon jeg har også kigget på nogle for tiden og har fået af vide at det er kun canon der kan det...

her du lagt en hackede firmware i dit kamera www.gpi.dk
med den får du en mulighed for at FEC altså skrue på og ned for din flash styrke. det er godt..

ole fahnoe
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 07:23

Wasia B7.1
www.gpi.dk/300d/dd.htm

det er den jeg køre med

og det er helt sikkert jeg har haft den i mit kamera i et ½ år nu og har ikke nogle problemer..

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-06-05 12:22

Hej olefahnoe! Tak for dine svar samt links. Interessant med den hackede firmware af Wasia B7.1, skønt der er jo en viss risiko, kan jeg forstå. Er lidt nervøs ved det, da jeg aldrig har prøvet sådan noget. Når man har downloadet programmet, hvordan får man dette installeret i kameraets software? Jeg tør ikke gøre noget, uden udførlig vejledning, da kameraet kun er 2 mdr. gammelt, så garantien kan jo gå fløjten hvis noget går galt. Kan du hjælpe her? Mht. blitzen, så bliver det nok Canon 580 EX, jeg beslutter mig for, i og med slutresultatet alligevel kommer til at være i den dyre ende p.gr. af det trådløse.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 12:35

hej akle

det er nemt med filen du udpakker den med RAR (hent på nettet) og lægger så den "nye" fil på en CF kort og sætter det i kameraet og tænder. kig på displayet og følg hvad den siger ....

så skal du lave lidt om i menuen på kameraet .. der er en manual på gpi.dk

ellers kan du maile mig gennem www.fahnoefoto.dk

hvor i landet bor du måske vi kunne få lidt rabat ved køb af 2 580EX 'er

ole

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 12:36
Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 12:37
Accepteret svar
Fra : olefahnoe

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-05 12:39

nå ja bare rolig du kan hente en org. firmware på canon HP og bare lægge den ind hvis der skulle blive problemer eller den skal til rep. af en eller anden grund

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-06-05 23:15

Hej ole. Kunne overhoved ikke komme ind på kandu og dine kommentarer tidligere i dag, - men nu er jeg lige kommet hjem, og alt er ok. igen. --- Jeg bor i Søndrjylland, så hvis muligt, så er dit forslag helt i orden for mig, med 2 stk, hvis det ellers kan lade sig gøre med rabat? Jeg skal til Flensburg i morgen, Media Markt, hvor de har stort udvalg i alt indenfor foto mm. Vil foreløbigt kun kigge priser. Du hører fra mig i morgen.
Hilsen akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-06-05 10:17

Hej ole.
Det blev så ikke til noget svar i går fra min side, jeg var "bombet"! Nu accepterer jeg dine svar, og henvender mig senere på din e-mail adresse.
Tak for hjælpen!
Hilsen akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 10-06-05 10:19

1000 tak for svaret olefahnoe.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 10-06-05 13:37

åk