/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Kan ikke finde server - nogen gange.
Fra : pece
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 30-09-02 14:06

Jeg kører en bredbåndsløsning hos TDC på min gamle Windows 98'er. Problemerne startede for et par måneder siden hvilket gjorde at jeg på anbefaling fra TDC afinstallerede en masse software - herunder bla. RealPlayer og min Norman firewall og virustjekker.

Når jeg nu efterfølgende prøver at geninstallere f.eks. RealPlayer går det galt hver gang - efter samme mønster: Efter installation kører jeg fint men så snart maskinen har været lukket og slukket og startes op igen - så kan den ikke finde nogen server når jeg vil på nettet eller hente post.
Jeg har så været heldig at kunne komme i gang igen ved at afinstallere RealPlayer igen og geninstallere min net-driver og jeg kører WINIPCFG og går ind og trykker "Forny alle". Så kan jeg typisk komme på nettet igen efter at maskinen har hvilet sig en times tid eller to.

Samme fænomen opstår når jeg prøver at installere f.eks. Norman-firewall eller et p2p-program WINVM. Først kører det fint men efter en nedlukning gør det ikke. Så noget tyder på at disse installationer piller ved et eller andet som så træder i kraft næste gang maskinen bootes.

Har nogen været ud for lignende eller i øvrigt har nogle opbyggelige bemærkninger til problemet? På forhånd tak. Flemming.

Accepteret svar
Fra : McFish

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-02 21:41

det er nok fordi TDC nogen gange er for hurtie i forholdt til din computer.