/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ejerskifteforsikring/hvilket forsikrings~
Fra : solling
Vist : 413 gange
150 point
Dato : 07-06-05 11:04

min kæreste og jeg har netop købt en nedlagt landbrugsejendom fra 1872(ombygget i 1974) beboelsesarealet er 214 kvm. og udhus 174 kvm (garage og stald) bygningerne er i rimlig pæn stand. nyere tag og spærene er fine ( eller hvad sådan noget nu hedder der er lavet en del moderniseringer i boligen inden for de seneste år.
nu skal vi så have en ejerskifteforsikring og sælger har fundet en fra topdanmark til 15000 meden selvrisiko på 33.000 pr sag. jeg syntes ikke at det lyder særligt fordelagtigt, så nu vil jeg høre om der er nogen der kender til nogle selskaber der tegner billiger ejerskifteforsikringer?

håber på nogle hurtige svar da viskal overtage den 3/7
på forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 07-06-05 11:16

En temmelig stor selvrisiko.

De fleste store selskaber tilbyder en. Enten selv eller som genforsikring.
Det er jo ligegyldigt hvad sælger tilbyder da sælger jo bare skal betale ½ af standardprisen. Det er tilbuddet om at betale og at du modtager der er vigtigt.
Jeg brugte disse: http://www.danskboligforsikring.dk/
Tryg har.
Nykredit har.
Vores sparekasse tilbød også en.
Masser af muligheder så find en der ikke er for dyr i forhold til dækningen, men husk at det er meget få ting der reelt dækkes da man henholder sig til tilstandsrapporten og husets alder. Hvis for eksempel udhuse ikke er medtaget i tilstandsraporten vil de heller ikke dækkes osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-06-05 11:23

Et lille PS! På en hus der er så gammelt både med hensyn til opførsel og ombygning vil der nok være mange ting i må påregne at udføre for egen regning og med hensyn til om tingene fungerer så burde I kunne blive klar over det inden for 5 år og kan derfor vælge en kortere løbetid og dermed lidt billigere forsikring.
Jeg prøvede lige at lave en beregning på jeres oplysninger her og de var da billigere: http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=PFaktaAndreEjerskifte

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 13:31

Tak for svaret BjarneD.