/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
50 g. Havregryn. 50 g. Cornflakes!
Fra : cando.dk
Vist : 1638 gange
33 point
Dato : 07-06-05 09:35

Jeg har nogle plastik måle kander. i ved nok med deciliter mål og liter mål og gra mål til Ris, mel vand og sukker.

Kan jeg bruge et af de mål til at måle havregryn og cornfalkes, eller i hvertfald havregryn+

Eller er det for upræcist, og bliver jeg nødt til at investere i en madvægt?

Er der íkke et godt husmor trick?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 43 point
Dato : 07-06-05 09:39
Godkendelse af svar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 09:44

Simpelthen genialt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 09:52

Så sparede du pengene til en madvægt

Hilsen ans

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 09:56

Ja det gjorde jeg

Men lige en ting hvis du gider:

Cornflakes (DL)55 ---- (Ca. vægt i gram. Spsk) 9,5 ----- (Tsk) 3

Har jeg ret i at det betyder at 1 tsk=3g. Og en Spiseske=9,5 g. ca.?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:02

Øhh læser jeg forkert?

Dl Spsk Tsk
Havregryn, grov 40 6 2 står dr eksempelvis. 40 dl havregryn svarer da ikke til 6 spsk.

40 dl er da helt ude i skoven LOOOL

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:05

Men hvordan skal man så forstå det?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:05

Nååå LOOL Nu tror jeg at jeg fattede det

1 dl = ca. 40 gram.....Ik??

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:05

Jeg skal nok give 20 point til dig hvis du lige hjælper mig til at forstå det...

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:06

hmmm. det kunne da godt være. Jeg kigger lige på det igen..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:07

Skie m. point

Jeg forstår det sådan....

Den første kolonne udtrykker hvad 1 dl vejer - Anden kolonne hvad 1 spsk. vejer og 3 kolonne hvad 1 tsk. vejer.....

Klumme

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:08

Ok. Så en DL=40g. 1 Spsk=6g og 1Spk=2 g. ????

Mon ikke?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:08

Yes

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:09

Ok. Jeg giver dig alligevel 20 p. Ved midnat så kig lige efter dit navn, eller hvis du sover tidligt så ser du den i morgen

Tak for hjælpen Klumme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 10:10

Som jeg læser skemaet er der

ca. 55 gram cornflakes i en dl, 9,5 gram på en spiseske og ca. 3 gram på en tsk.
(cornflakes)

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:12

Ajiiii cando.dk.... lad være med det. Jeg kan ikke bruge dem alligevel - Jeg er ikke superbruger. Spar du hellere sammen til et af livets store spørgsmål LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:13

Jaaaa din nød, men jeg læser om havregryn for hulen LOOOOL

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:14

Men er det ikke det samme?

Godt nok ville jeg ha troet at cornflakes vejede mindre end havre gryn. Så jeg ville tro at der ville være mindre end 9,5 g i en spsk cornflakes, hvis der er 6 g. havregryn i en spsk..???

Men det må jo passe når de skriver det..

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:15

Nå ok. Hvis du ikke er superbrugeer, så siger jeg tak i stedet for

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:16

Bare i orden........ Tak er mere værd end point

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 10:17

Jeg svarede på cando.dk's spørgsmål

Citat
Men lige en ting hvis du gider:

Cornflakes (DL)55 ---- (Ca. vægt i gram. Spsk) 9,5 ----- (Tsk) 3

Har jeg ret i at det betyder at 1 tsk=3g. Og en Spiseske=9,5 g. ca.?

At du så blander havregryn ind i det ændrer jo ikke på forståelsen af skemaet

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:19

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-06-05 10:22

Cornflakes og havregryn vejer da ikke det samme!

Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 10:22

cando.dk

Klumme er ikke en god kanduer.

Ps. Klumme ved hvad jeg mener

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:23

cando.dk

Du laver bare en kontrol, så du er sikker på at de ikke skriver noget crap

Mål 10.000 dl cornflakes af... de skal så veje 95 kg - mål derefter 10.000 dl havregryn af... de skal så veje 60 kg. Løft på sækkene, så skulle du kunne mærke væsentlig forskel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:26

Jo Hanne. 40 gr. cornflakes og 40 gr. havregryn vejer det samme

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-06-05 10:28

Ja jeg ville da også tro at Cornflakes vejer mindre end havregryn. Ihvertfald p en spsk, når der vil være så meget luft imellem dem pga. deres klodsede størrelse.

Men måske vejer havregryn mindre end man tror.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:30

Det minder mig om min barndom, med et spørgsmål alle stillede:

Hvad vejer mest: 1 tom fjer eller 1 ton bly?

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:31

Ja ikke SYgate?

Men når de nu skriver det så går jeg bare ud fra det. Så er det deres skyld hvis jeg bliver tyk, og så sagsøger jeg dem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:31

Luften vejer da ikke noget

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-06-05 10:31

Øv et dårligt skema, jeg havde lige glædet mig til, at min nye pakke cornflakes skulle smage godt længe. Men det ser ud til pakken er væk efter kun 52,6 spiseskefulde... Det var sq ikk meget. Tror jeg må finde en mindre ske...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-06-05 10:33

Det med luften er jo desværre løgn. Hvis det var så vel ville jeg kende en del kvinder der var mere tilfredse med deres vægt

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:34

Mon ikke hvis man filtrerer luften at det så alligevel vejer noget?

Der må da være noget atom halløj i luften også? Eller gasser må da bestå af atom halløj eller noget..

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 10:35

Er kaptajnkaber iøvrigt ikke et morgenmadsprodukt?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 07-06-05 10:38

Klumme-->

Nej luften vejer ingenting, så netop derfor burde de veje endnu mindre end havregryn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:39

Jamen cando.dk. ikke så meget at det kan vejes på en alm. køkkenvægt og slet ikke måles i dl. LOOL

Jeg vil ikke bidrage med mere forvirring, men tage noget yoghurt light, for der er nemlig ingen luft i..... mellem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 10:48

Øhh min fabelagtigt "begavede" kontrol er behæftet med hukommelses fejl

1.000 dl havregryn skal veje 40 kg og 1.000 dl. cornflakes skal veje 55 kg .

Sorry.... selv en vejemester ka tage fejl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 10:58

Her er så et andet skema, som jeg stoler lidt mere på

http://hjemmesider.eucsyd.dk/df/Hvad%20vejer%20f%C3%B8devarerne.htm

I mit første link skulle 1 dl cornflakes veje mere en 1 dl havregryn tvivlede selv, da jeg læste det.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-06-05 11:10

Hej
Du kan også stille dig op på en badevægt og trække det fra du selv vejer.
En badevægt har de fleste da.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 12:07

mulberry--> så skal det godt nok være en præcis vægt

ans--> Tak for det. Ja den ser lidt mere pålidelig ud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 12:28

Nu kan du godt spise lidt flere cornflakes

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-06-05 12:37

Ik noget problem, med Klummes model, og så bare dividere ned.
Hvor er det dog et typisk mandespørgsmål.
Jeg husker engang jeg kom hjem og min kæreste var ved at bage en kage, det vil sige han var kun kommet til det indledende : Dybt koncentreret, at bruge en lineal og passer til at få et stykke HELT rundt bagebapir til at passe perfekt i kageformen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 12:55

Fik han det til at passe

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 12:57

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 15:45

cando.dk

Har du lagt mærke til at dit spørgsmål er blevet en hot

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 07-06-05 17:50

Ja folk undrer sig sikkert over hvorfor der er så mange indlæg i en tråd om havregryn og kornflakes

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 19:51

Mulberry.

Typisk mænd sir du.

Hvad med de åndsvage opskrifter. Sidst jeg skulle bage stod der bl.a., at der skulle 4 hele æg i. Jeg kan altså ikke døje at få æggeskaller i munden.

Kommentar
Fra : cando.dk