/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Psykologi bog...
Fra : Dirty_joker
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 05-06-05 17:22

Nogen der kender en bog man kan købe som omhandler Psykologi!?
Den skal handle om hvordan folk udtrykker sig eksempelvis under pres eller når de lyver..!!!

Kort og godt om hvordan folk udtrykker sig i forskellige situationer...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-06-05 17:30

Nej, kom bare i tanke om en lille smule (Dr.Phil), når der lyves : Kikker for meget, eller for lidt, snakker uden om................

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-06-05 17:31

Så skal du have fat i Grundbog i NLP. Den komemr ind på kropssprog.
Der er også mange andre spændende bøger - men hvis du her og nu har et problem skal du nok bare lytte til din intuition og handle derefter.
At bruge kropssprog til at bekræfte antagelser eller intuitioner, er nok et lidt simpelt værktøj at søge til.
Du kan også søg NLP på nettet. Det med om folk lyver handler om hvor i hjernen de henter deres informationer eller svar.
Dette er så basis for det kropssprog de udviser...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 17:35
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 17:46

Der er f.eks denne:

Allan Pease
Kroppens sprog og signaler / Allan Pease ; på dansk ved Marit Lise Bøgh
2. oplag. - [Kbh.] : Lindhardt og Ringhof, 1992. - 149 sider : ill. ; 23 cm
Originaltitel: Body language.
Tidligere: 1. udgave. 1988.
ISBN 87-7560-989-4 : hf. : kr. 188,00.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 17:55

Skulle bøgerne være udsolgt, kan du sikkert finde dem via nettet ved en søgning på danske sider efter ordet Antikvariat.
Jeg har lige prøvet og der er adskillige antikvariater på nettet hvor du kan søge efter Psykologi og Kropssprog og købe direkte.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-06-05 18:03

Dirty_joker

Jeg vil så gerne ha' dine 200 point, så jeg kramper osse lige ind med en løsningsmodel.

Tag din cykel og kør rundt til samtlige antikvarboghandlere der ikke er på nettet.

Må jeg så godt få de 200 point, for jeg synes jeg har svaret rigtig godt, og er derfor en god Kanduer........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-06-05 20:15

Dirty_joker

Har du set denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/68016

Ja ja jeg ved, at det ikke er et svar på spørgsmålet

HIlsen ans

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-06-05 02:24

Har du spurgt på biblioteket ?
De plejer at være ret vakse, og så kan du evt. låne nogle stykker først, så du kan finde den eller de bøger du synes dækker dirt behov bedst.

Held og lykke med din jagt!

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 06-06-05 11:48

Tak for din kommentar dkwM327!
Men har prøvet at spørge på biblioteket...
De havde ikke det som jeg lige søgte...

Kun en anden slags Psykologi...
Nogle bøger der ikke rigtigt kunne bruges... desværre...

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 06-06-05 11:49

Den havde jeg sku ikke lige set!
Tak klumme...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-05 11:57

Ja, tag du cyklen, som Klumme skriver.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-06-05 11:58

Jeg er bare såååååååå go og dygtig en Kanduer der rigtig fortjener point

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 10:02

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 10:05

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 02-07-05 10:23

arne.jakobsen --->

Og hvis man ikke har fået det svar man ønsker holder man det åbent indtil man mener det har været åbent lang tid nok. Men måske uden en god besvarelse og der kan man så lukke det. (Med de antal stjerner man "svaret" fortjener)

Vi er alle mennesker Arne så lad os alle være enige om at du fortjener mine point hvis ikke der inden for den nærmeste fremtid kommer et svar jeg 100% kan bruge!

Jeg forstår du kan være irreteret over folk der ikke lukker deres spørgsmål. Men bare rolig jeg har ikke glemt de få jeg har åben!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-05 10:45

Det står ikke skrevet nogen steder at et spørgsmål skal lukkes.

Hvis man ikke har fået et brugbart svar, er det da uden mening at lukke det med mindre man er så fokuseret på returpoint.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 10:46

Hvad rager det AJ om et sp. blir lukket eller ej. Hamn er så nævenyttig for at rage point til sig, at det er til at brække sig over

Dirty_joker..... du skal ikke lukke før det passer dig, og hvis det paser dig alet ikke at lukke, så gør du bare det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-07-05 12:55

Dirty_joker -> Det er da selvfølgeligt helt og aldeles OK. Når jeg af og til kopierer den tekst ind i et spørgsmål, der har stået åbent længe, skyldes det at jeg har erfaring for at mange spørgere enten har glemt spørgsmålet eller ikke ved hvordan man lukker det. Mange spørgere har takket mig for det og givet point. Nogle gange til mig hvis jeg har fortjent det, men mindst lige så ofte til andre kandu'er. Kandu ha' en fortsat go' weekend.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-07-05 13:03

AJ.
Du er lige så fyldt med løgn som en ko er med lort AJ. Den tekst har kun det ene formål..... at presse brugere til at gi dig point. Hvor er du dog usympatisk..... Husk nu at skrive til Kandu og fortæl dem, at jeg mener du beviseligt er usympatisk, bl.a.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 03-07-05 12:48

Hej Klumme.

Jeg synes du bør tænke på, at når du peger fingre af nogen andre mennesker, er der flere fingre der peger på dig selv, så jeg synes du skal tænke dig godt om, inden du starter den slags " mildt sagt - mudderkastning".

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 16:51

Nå for søren dkwM327.... Du er da så klog.... bare det var mig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 16:55

Sludder Klumme. Du VIL kke lære noget af nogen. Det er længe siden jeg fortalte dig det samme. Men man skal selvfølgelig råde over mindst en ledig hjernecelle for at kunne tilegne sig ny viden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 17:02

Klumme

Få en elevplads hos arne.jakobsen

Nej det skal du ikke to af den slags vil være for meget for kandu. Så skal de bare investerer i flere servere.

Dirty_joker

Du må hygge dig, det er kun kandus regler, der er gældende.
I de regler står der intet om, at et spørgsmål SKAL lukkes.

Nå jeg kom til at stave med store bogstaver

God sommer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-05 17:17

Hej Ans...... LOOOOL....... Elevplads hos AJ......

Ved du hvad Ans... Jeg ved ikke meget, men een ting ved jeg, og det er, at er der nogen der ikke kan lære nogen noget om god opførsel og sympatisk adfærd, så er det den der multiusympatiske brovtende, selvglade, oppustede alien med underlige tendenser, som kalder sig arne jacobsen LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-07-05 18:34

LOL

God sommer og endnu et til Dirty_joker

Det beviste nemlig, at en bruger ikke behøver at være på top ti eller have en h....... masse point for at blive den heldige i månedens trækning.

Du er en god kanduer

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 05-07-05 12:32

Tak ans -

Og jeg kan vidst kun sige: "I lige måde"..

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 05-07-05 16:51

Hej arne.jakobsen

Med ref til din kommentar:
Sludder Klumme. Du VIL kke lære noget af nogen. Det er længe siden jeg fortalte dig det samme. Men man skal selvfølgelig råde over mindst en ledig hjernecelle for at kunne tilegne sig ny viden.

Jeg mener du er på rette spor, og jeg mener, at følgende stadig er gældende:
- mod dumhed kæmper selv guderne forgæves - !

Dermed ser det ud til, at det er tidsspilde at diskutere med klumme.

mvh.
DkwM327

Accepteret svar
Fra : jenswl

Modtaget 200 point
Dato : 18-08-05 12:44

Måske var det meget mere relevant at finde nogle psykologibøger om kommunikation og konflikthåndtering!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 30-08-05 15:49

Tak for svaret jenswl.