/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
forban... central støtteben
Fra : kuurd
Vist : 2806 gange
100 point
Dato : 05-06-05 13:40

er det en bestemt teknik at sætte min mc op på central støtteben suzuki gsx750f 1990. eller er det bare mig der ikke har muskler nok "gg" er 174 cm høj og vejer 72 kg

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 13:50

det er nok ved de 72 kg det går galt for Dig he he :)

Accepteret svar
Fra : Need4Speed

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-05 14:15

Hej

Dine 72 kg er nok til at sætte den på centralben.

Metoden er: Stil dig ved siden af kværnen, tag fat i styret med din venstre arm/hånd, træd ned på støttebenet med din venstre fod til det rammer jorden og maskinen stabiliseres på begge ben, tag herefter fat i bøjlen bagerst (evt. nede på siden ved fodhvileren/bagerste kåbestykke). Herefter læner du dig med hele din vægt ned på venstre fod på støttebenet, samtidig med at du læner dig en anelse bagud og hiver til i bagerste håndtag....så skulle den gerne hoppe op og stå på støttebenet.
Husk at det er kombinationen af trådet på støttebenet og trækket i bøjlen der gør udslaget! Enkeltvis bliver det en del sværere

Øvelse gør mester.

Tip: I begyndelsen mens du øver dig, kan du starte med at sætte den på sideben, så behøver du ikke balancere den så meget og der er mindre chance for at tabe den Når du presser centralbenet ned, kan du lige hjælpe den lidt op indtil den stabiliseres på central-benene.

Mvh
Need4Speed

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 14:36

Ved du hvad, jeg kan gøre det og er en "lille pige" på 160 cm.

Du stiller dig på venstre side af dyret, ca ud for hvor tank/sæde mødes, med venstre side længst ind mod MCen (så du faktisk har kanten af hoftebenet næsten inde mod MCen. hold i styrets venstre greb, sæt HØJRE fod på bøjlen, og tag ved med højre hånd hvor du føler det bedst, og så gør du ligesom du "går" ved at træde ned på bøjlen, samtidig med du trækker MCen med, så bruger du din vægt til at "gå" MCen op på støttebenet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Noris

Dato : 05-06-05 21:59

Hej -
Selv om jeg er en mand på 172/78, så kan jeg ikke løfte min mc op på centralbenet på de måder der
er omtalt.
Jeg træder med venstre fod til mc er i balance, så tager jeg i bøjlen med BEGGE hænder og løfter
den op, helt uden besvær.
Kan der ikke være forskel på hvordan centralstøttebenet er udformet på de forskellige maskiner ?

Venlig hilsen -
Noris

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 22:11

Noris, jo der kan være stor forskel.
Jeg har f.eks. problemer med Hondaer, der føles såååååå utroligt tunge, selv om det kun er en bette 500 ccm.

Men min egen Suzuki, og sådan en som kuurd har, har jeg ingen problemer med (sådan en havde vi i familien for et par år siden).

Jo og så BMW, de er godt nok uhandy.

mvh dova

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 06-06-05 20:39

især hvis de er knækket midt over

Godkendelse af svar
Fra : kuurd

Dato : 11-06-05 01:20

Tak for svaret Need4Speed. det satte punktum over i et. det var lige det der skulle til. min egen teori om at mine 70 kg ikke ville være nok til at maskinen ikke væltet når man havede fået stillet sig op på støttebenet viste sig ( heldigvis) ikke at holde stik

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 12-06-05 10:20

Selv tak, godt du kunne bruge det

God fornøjelse på landevejene iøvrigt.

Mvh
Need4Speed