/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
fis
Fra : AnneLarsen
Vist : 611 gange
20 point
Dato : 05-06-05 09:12

Et lidt sjovt spørgsmål:
Jeg har hørt at når man slipper en fis, består den af en slags biogas.
Mit spørgsmål er så, at hvis man på bedste JackAss maner tænder ild til den, lugter den så mere ? - evt hvorfor

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 05-06-05 09:15

det er en fejl at mit spørgsmål endte under psykologi -

Kommentar
Fra : AnneLarsen

Dato : 05-06-05 09:15

det er en fejl at mit spørgsmål endte under psykologi -

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 09:22

Sikke noget fis.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-06-05 09:26

Hvis du ikke havde sagt noget Anne, havde jeg troet, at det var Teil der slap en.
Gasmbrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 11:12

Nej, så er det omvendt, idet gasserne er dem der lugter, og de forsvinder med det samme ved en mindre "eksplosion" når der sættes ild til.
Og hvis du til et selskab f.eks. ser en ryger der dvæler lidt længe med den tændte lighter anbragt lidt lavt, mens han tilsyneladende er dybt opdaget af at høre hvad borddamen siger, så er det sikkert fordi han hurtigere er ved at fjerne sporene efter sådan en af de "lydløse slemme" han har lukket ud

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dkwM327

Modtaget 20 point
Dato : 06-06-05 02:43

Du har fuldstændig ret AnneLarsen.

Tænder man ild til en fis, brænder den, og er således totalt lugtfri. - Men pas på, for hvis du er nøgen når du sætter ild til den, får du let nogle slemme brændsår, så tag et par kraftige trusser og bukser på, inden du laver forsøget.

Og ja, en fis består af en gasart, som - så vidt jeg husker fra min skoletid i 1940-ne, er svovlbrinte,
det er f. eks. det samme som dannes når æg og andre ting går i forrådnelse.

Det udvikles også når Selen opvarmes.

Det har jeg og et par "sammensvorne", f. eks. haft en del sjov med på enarbejdsplads i 1960-erne,
hvor vi styrede lugten i et lille kontor, hvor et par meget snoppede ingenører arbejdede sammen,
og troede hver især at den anden "fes".

Ja jeg har faktisk en del andre sjove oplevelser fra den arbejdsplads,
men de hører vel egentlig hjemme andre steder end her!

De bedste hilsner og god fornøjelse.

DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : AnneLarsen

Dato : 06-06-05 16:45

Tak for svaret dkwM327.
Så var det også som jeg gættede,

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-06-05 23:26

Dejligt at kunne hjælpe.
Hilsen
DkwM327