/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
boligydelse til pensionister
Fra : home2
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 03-06-05 23:40

En forudsætning for at pensionister kan få boligydelse er bl.a. hvis deres lejebolig har eget køkken. Betyder det så at pensionister ikke kan leje værelser af private ejere af ejeboliger og få boligydelse hertil? Køkkenet bliver således et fælles rum for udlejer og lejer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-06-05 23:45
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 04-06-05 00:06

Ja, det betyder, at der ikke kan søges boligydelse/sikring, hvis der er tale om leje af værelse med adgang til køkken.

http://www.social.dk/kontante_ydelser/boligstoette/boligsikring.html

Hilsen ans

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-06-05 08:15

Ja og det har ikke specielt noget med pensionister at gøre. Det gælder alle.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : home2

Dato : 05-06-05 23:12

Tak for svaret ans.