/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Søge job i Odense, start 22.Aug 2005
Fra : Miranda24
Vist : 729 gange
1 point
Dato : 03-06-05 15:33

hej
Jeg er en pige på 24 år, er udlært i Administration med Speciale. Søger en job indenfor kontor i Odense og omkring. Kan engelsk, serbokroatisk,dansk.
Bruger PC til dagligt.
Kan nogen hjælpe mig?? Har nogen brug for en kontorass.??

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 03-06-05 16:06

Hej!
Det er en god idé at melde dig ind i alle de forskellige jobportaler/hjemmesider paa internettet der findes i forbindelse med jobsoegning.
Du kan saa indtaste dit CV og dagligt faar du tilsendt de job som matcher de kriterier du har stillet.
Her er links til nyttige sider:
www.job-guide.dk
www.jobnet.dk (arbejdsformidlingen)
www.jobzonen.dk (aviserne)
www.stepstone.dk
www.jobindex.dk

Jeg er selv medlem af naesten alle de ovenstaaende og de er rigtig gode!

Held og lykke

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 03-06-05 16:52

er du kommunalt uddannet ? hvis ja er der masser af ledige stillinger på www.odense.dk
Hvis du er udlært i det private er du nok ikke dygtig nok til at få job inden for kommunen - ja, altså hvis du spørger dem

så prøv www.assistance-personaleservice.dk og www.vkaren.dk

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 17:56

jeg kender alle desider,men uden held

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 18:30

Miranda -> lad være med at være så sur, det er KUN din egen skyld.

Du siger: "Udlært i Administration med Speciale."

Hvis du er lige så dårlig til at beskrive dig selv når du søger job, kan jeg da godt forstå at du ikke finder et job.

Du er nødt til at fortælle om: Administration af Hvad? og Speciale i Hvad?

Gør du ikke det? Hvordan skal folk så kunne finde ud af hvad du kan? De kan jo ikke gætte sig til det?

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 20:37

Sådan hedder min uddannelse, det er ikke kommunalt. jeg har udsendt mine ansøgninger mangesteder og var til samtalen, og jeg ved at lige så snart de ser at jeg er ikke dansker så er de ikke interesserede.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 20:38

p.s.jeg skriver alt hvad jeg kan osv. Og på min bevis stårder ADMINUSTRATION MED SPECIALLE,

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 03-06-05 20:55

Det var derfor du fik link til vkaren og assistance-personaleservice. de er kendte i odense og kunne måske skaffe vikariat med henblik på fastansættelse ????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 21:03

Miranda - jeg er ret sikker på at der står mere. Hvilken slags administration, og hvilket speciale? Der findes IKKE et eneste bevis der KUN indeholder ordene: Administration med speciale.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:07

det er kontor. jeg blev udlært i skolepraktik da jeg kunne ikke finde rigtig praktik inden for kontor. havde flere område: personale, salg, marketing, økonomi /lidt bogholderi og lidt i indkøbsafd.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 03-06-05 21:13

kontakt jobformidlingen i outlet fyn :

Arbejdsmarkedscenter Nordøst
Vollsmose Allé 10, Center Øst
5240 Odense NØ
Tlf.: 63 10 10 20

de formidler job/kontakter og deres primære målgruppe er personer med anden etnisk opríndelse end dansk. håber ikke det lyder racistisk, men de kender til de problemer du har.

held og lykke med det hele

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 21:13

OK, du har altså en uddannelse indenfor Kontor-administration, men hvad er dit speciale?

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:16

hvordan skulle jeg have specealenår jeg hararbejdet på frskellige afdelinger som jeg nævnte før

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:16

hvordan skulle jeg have specealenår jeg hararbejdet på frskellige afdelinger som jeg nævnte før

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 21:31

Du skriver jo selv at din uddannelse hedder Administrator med Speciale. ER du uddannet kontor-administrator? Har du et speciale? Hvis du IKKE har et speciale, står der noget forkert på dit eksamensbevis. Så må du gå tilbage til skolen og brokke dig, for så har skolen givet dig et papir som du ikke kan leve op til.

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 21:33

Jamen Arnebåtnakke er du DUM, eller hvad satan er der i vejen med dig ???
Kan du ikke læse, hvad pigebarnet skriver til dig.
Ta du et glas rødvin mere, og hold snotten væk fra denne tråd.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:35

jeg skal kigge igen på min bevis og såskaljeg skrive hvad der står, ...den er ok, den er oversæt på 4 sprog, dansk, engelsk, tysk og fransk.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:36

jeg ligesom kontor ass.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 21:37

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 21:38

Miranda -> Det har ikke noget at gøre med at du ikke er dansker. Men hvis du ikke er dygtig nok til at sælge dig selv og din arbejdskraft, så får du heller ikke hverken elevplads eller job.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:40

jeg kan skrive en mega god ansøgning, med hvad nytter det, nå de læser mit navn så er det noget helt andet, selvfølgelig at de vil hellere se en dansker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-05 21:42

Miranda24

Du behøver ikke at stå skoleret for brugerne på kandu.

Jeg forstår hvad du mener, men har ikke kendskab til området i nærheden af Odense.

Send en uopfordret ansøgning til diverse firmaer/kommune.

Hilsen ans

arne.jakobsen tag den nu lidt med ro, det er jo ikke dig, der skal ansætte Miranda24

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:46

jeg siger bare sådan generelt...jeg har prøvet alt mulig.og uden held, så nu er jeg på dagpenge og snart skal på aktivering, og jeg hader aktivering, det noget det værste.kender ngen somhar været på aktivering i et år og uden nogen chance for fast job. det er uretfærdigt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 21:53

Jeg tror ikke på det. Men hvis DU tror på det, kan jeg jo ikke gøre noget ved det. Du må overveje, om du er lige så god/dygtig som de andre ansøgere.

Du har besluttet dig for at dine fiaskoer skyldes racisme. Måske? Men er du sikker? Det KAN jo også bare være en god/dårlig undskyldning. Dit danske er IKKE overbevisende her på Kandu, hvis DU skulle være min sekretær, ville jeg stille nogle krav, og dem kan du ikke leve op til. Dit Dansk er for dårligt. Det kunne jo være én af årsagerne til at du ikke har fået jobbene.

Hold op med at klynke og at have ondt af dig selv. Arbejd - det er vejen frem.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 21:56

ok.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-05 22:04

Miranda24

Du skal ikke tage dig af arne.jakobsen.

Han kan ikke selv stave, derfor ville han stille krav til en sekretær, som kunne stave for ham.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:08

jeg ved at min dansk er dårligt,men jeg har læst atmange dansker er ordblinde og kan ikkesin egen srog, menjeg er ligeglad nu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 22:16

Nå lillearne.

Så fik du endnu engang skræmt og tilsvinet en ny bruger. Gu ved hvornår det går op for dig selv, at du er stinkende ubehagelig og smaskrådden inde i dit hoved

Miranda.

Tag dig som Ans skriver ikke af denne syge arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 22:26

Miranda - Hvis du vil have et job i en dansk virksomhed og vil kalde dig Administrator, så må du kunne skrive et ordentlig dansk. Det kan du ikke. Du siger også at du har et speciale, men du ved ikke hvad det er! Mange af de du er oppe imod i konkurrencen om jobbene, ved det. Så det har IKKE noget at gøre med din herkomst, KUN hvad du kan.

Hvis du bliver ved med at tro, at din ulykke skyldes racisme, er det værst for dig selv.

Tag dig ikke af ans.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-06-05 22:29

ans og Klumme

Giv nu et godt råd til Miranda.

Miranda - Det kan de ikke, de er bare ude på at lave larm.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:30

jeg er ikke administrator, jeg arbejde ikke med pc. jeg er udlært som kontor assistent. forstår du nu..min dansker godt nok, elles havde jeg ikke arbejdet i bogholderi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 22:31

Miranda

Her ser du en (arne.jakobsen) der kalder sig dansker skrive

Citat
Mange af de du er oppe imod

Det hedder: "Mange af dem..... og ikke de.

Som du ser, kan idioten ikke selv skrive dansk. Det ville ikke gøre noget, hvis han ikke var så satans travlt beskæftiget med at korrekse andre på sin nedladende facon

Så Glem ham. Han er syg i sit hoved

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:34

til klumme....
Ja, det ved jeg,men jeg ved godt hvordan jeg tackler sådane mennesker...selvfølgelig, at min dansk er lidt dårligt, men jeg snakker også engelsk, og min egen sprog. Det er altså 3 sprog, så selvfølgelig at jeg har fejl i sproget nogen gange.

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 22:38

Arnebåtnakke er du ikke blevet bedt om at holde snotten væk ???
Hvor DUM er du så lige, når du IKKE fatter budskabet ???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 22:41

Miranda

Det har vi alle ind i mellem, og det er helt naturligt, at nogle er bedre til sprog end andre, men det berettiger ikke en narhat som denne bedrevidende AJ at føre sig frem på den måde.

Du er ikke den første han kaster sig over i hans 10 - 11 mdr på Kandu, og hen er mildest talt ret upopulær.

Så Miranda.. bare giv ham tilbage eller glem ham. Han ER syg

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:41

er det til mig?? eller til arne?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-05 22:43

Jeg skrev:
******************************

Miranda

Det har vi alle ind i mellem (problemer med sproget), og det er helt naturligt, at nogle er bedre til sprog end andre, men det berettiger ikke en narhat som denne bedrevidende AJ at føre sig frem på den måde.

Du er ikke den første han kaster sig over i hans 10 - 11 mdr på Kandu, og hen er mildest talt ret upopulær.

Så Miranda.. bare giv ham tilbage eller glem ham. Han ER syg
*****************************

Det var til dig

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 22:44

Miranda24
Bare klem på så skal du nok få et job.
Glem alt om arne.jakobsen, han er i forvejen tung i arbejde.

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 22:44

ups DUM i arbejde.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:45

måske han er racist

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 22:46

ja.jeg skal fortsætte med at søge job,og det skal nok lykkedes en gang.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-06-05 22:53

Du bør edermame skamme dig arne.jakobsen

Kors i hytten, hvor er du dog et slet menneske. Tænk dig da for he.... om inden du kommer med så komplet en usmagelig kommentar som nedenstående.

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 03-06-05 21:53

Jeg tror ikke på det. Men hvis DU tror på det, kan jeg jo ikke gøre noget ved det. Du må overveje, om du er lige så god/dygtig som de andre ansøgere.

Du har besluttet dig for at dine fiaskoer skyldes racisme. Måske? Men er du sikker? Det KAN jo også bare være en god/dårlig undskyldning. Dit danske er IKKE overbevisende her på Kandu, hvis DU skulle være min sekretær, ville jeg stille nogle krav, og dem kan du ikke leve op til. Dit Dansk er for dårligt. Det kunne jo være én af årsagerne til at du ikke har fået jobbene.

Hold op med at klynke og at have ondt af dig selv. Arbejd - det er vejen frem.

Denen tråd --> http://www.kandu.dk/dk/spg/68150 plus en tilsvarende http://www.kandu.dk/dk/spg/64445 ryger lige lukt ind til kandu teamet, selvom du godt nok påstår, at de er ligeglade med, at du den ene gang efter den anden svarer en bruger svinsk!

Mit håb er at de også på et tidspunkt får øjnene op for din åbenlyse racisme.. Klogeåge min bare

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-06-05 22:54

Til dig Miranda..

Arne er syg, så tag dig ikke af ham!!!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 1 point
Dato : 03-06-05 23:11

Miranda24

Det du skriver på dansk er til at forstå, så det skal du ikke føle dig generet over.

Du kan også engelsk og serbokroatisk.

Jeg vil da mene at "kommunen" kunne bruge dig. Du kan jo oversætte for dem, der ikke kan tale og forstå dansk. Lidt som tolk.

Du har jo fået en dansk uddannelse. Jeg tror det nok skal gå for dig.

Ret selv personlig henvendelse til firmaer. Det kan godt give mere, at man møder personligt op.

Jeg har tidligere arbejdet sammen med en "pige" , som også kunne serbokroatisk, hun klarede sig så godt i det job, hun havde.

Der var flere, der var glade for, at de med hende kunne tale deres eget sprog. Det gjorde det hele meget nemmere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-05 23:12

Er arne.jakobsen ikke i skånejob?

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 23:16

ja.jeg ved at jeg kan finde et job. Det med at være tolk, de søger mest den somer uddannede som tolk, det erjeg ikke.men jeg kan godt prøve.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 23:16

ja.jeg ved at jeg kan finde et job. Det med at være tolk, de søger mest den somer uddannede som tolk, det erjeg ikke.men jeg kan godt prøve.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 23:16

ja.jeg ved at jeg kan finde et job. Det med at være tolk, de søger mest den somer uddannede som tolk, det erjeg ikke.men jeg kan godt prøve.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 23:16

ja.jeg ved at jeg kan finde et job. Det med at være tolk, de søger mest den somer uddannede som tolk, det erjeg ikke.men jeg kan godt prøve.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-05 23:26

Man behøver nu ikke altid at være uddannet som tolk.

I dine ansøgninger, så fremhæv at du også taler/skriver serbokroatisk.

Jeg tror på at du får dig et job.

Når du har været i aktivering, har det så været på kontor?

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 23:33

Har du prøvet at spørge tidligere arbejdsgivere hvordan de opfatter dig ??
Er din danskudtale tilfredsstillende ?

*OT* så kan du gifte dig med en dansker derved får du hans efternavn.

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 03-06-05 23:40

Jeg har også hørt om mange der er glade for at arbejde i vikarbureau, på den måde kommer man jo også lidt omkring, og prøve forskellige former for job. Men jeg vil næste sige at din stærkeste side skal være din dansk i TALE. De forskellige vikarjobs kan stimulere dig i dansk mundlig som skriftlig og også det engelske kan du komme i situationer du kan få brug formed netop dine færdigheder.

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 04-06-05 10:57

jeg ville også i min ansøgning ligge meget vægt på du forstår miljøet og snakker samme sprog som mange udlændinge, og du derfor også vil kunne bruges på dette punkt, dog husk at ligge vægt på hvilket job du ønsker dig, så du ikke bliver indsat som fast tolk hvis det ikke er det du vil.

Hvis du har problemer med at få formuleret en god ansøgning, enten pga af stavefejl eller du ik lige kan finde de rigtige vendinger, så få en korrektur læser til at rette det, det koster ikke ret mange penge, og kan da oplyse at mange danskere også benytter sig af det.

Til AJ, jeg kender dig ikke, men hold da fast nogle svinske udtalelser du kommer med, er du selv på bistand og mangler at komme ud med nogle af dine aggresioner, måske er du mange for at miranda skal tage jobbet for næsen af dig ? Ihvertfald synes jeg slet ikke dit sprog hører hjemme herinde, kandu burde være et sted man kunne komme og spørge om hjælp, ja HJÆLP, ikke et sted man kan komme og blive svinet så ens humør lige kommer et tak længere ned.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 04-06-05 14:33

Jeg har kkun været til en kort aktivering inden jeg skulle starte på skolepraktik. Og det var i Kommunen, Socialforvaltning, hvor mine arbejdsopgaver var: åbne post, fordeling af post, tastearbejde, tage telefon,og nogen gange var jeg somtolk hos nogen af de socialrådgiver ( kun hvis det kniber).Jeg var eer i 2 måneder og det var godt.Men kender mange mennesker som er i aktivering i 3 år på samme sted og de kan ikke tilbydes fast job, jeg kan ikke forstår hvordan man kan være der i lang tid på et sted, og arbejde for bistand (5000,- om måneden) og ikke tilbydes fast job....Man bliver deprimeret af det, når man arbejde 37 timer for 5000 kr om måneden, eller 6000kr, mens andre får dobbelt som har fast job.
Jeg har skrevet i min CV, alt hvad jeg kan, både sproglig, faglig, med pc osv. Så jeg håber at jeg finder job, jeg søger også job inden for butik, selvom jeg har ikke erfaringer,men vil gerne prøve det også.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-06-05 16:14

Hej Miranda..

Jeg har nu siddet og læst alle indslagene i dit spørgsmål og det er dejligt at se at du ikke har opgivet at få job. Det er nemlig ikke nemt i dette samfund, da der ikke er arbejde til alle.
Du skal simpelthen bare fatte pennen og skrive alle de ansøgninger du orker og det skal være med dine egne ord og ikke en afskrift fra hvad andre har sagt og skrevet, Hvis du er dig selv og står ved det dukker der pludselig moget op også er det dig der har fået et job med dine synspunkter og kvaliteter.

Held og lykke i fremtiden og jeg krydser fingre.

Fijala

Lad dig ikke slå ud af ligegyldige kommentarer fra AJ.

Kommentar
Fra : Thai_dk

Dato : 04-06-05 17:49

Sad netop og tænkte på om ikke det var noget for dig med en kortere videregående uddannelse. Feks Tietgenskolens serviceøkonom. det er da godt givet ud at bruge 2 år på det, især hvis du kan slippe for dødsyg aktivering.

hvis ikke du har råd til at gå på SU så kontakt en vejleder på AF. Kæmp for at få uddannelsen til at indgå som en del af din handlingsplan. MEN SKYND DIG der er ansøgningsfrist 1.juli

En anden mulighed er at kontakte nogle private firmaer og spørg om ikke de vil at dig i jobtræning. de må kun have dig i 6 måneder, og du får løn efter overenskomst. mange gange giver det også mulighed for fastansættelse, i modsætning til kommunal aktivering.

Tal for din sag ....

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 04-06-05 19:15

til Tai_dk
Jeg har tænkt mig at går til Finansøkonom, men matemtaik er ikke min go side, faktisk jeg hader matematik, så jeg vil ikke spilde tid der. Mht. til den jobplan eller handlingsplan du skriver om, jeg skal nu den 23. i AF til møde angående aktivering osv. Der står også at der vil blive mulighed for individuel samtale, så jeg skal nok prøve at finde ud af noget om den uddannelse.For nemlig, jeg kan ikke bo kun af SU, jeg skal betale huslejen, og lån, osv, og det er ogsp svært at fnde en deltidjob. Men tak for dit god råd.
'
*****************************************************************************************
til Fijala...

Jeg skriver altid med mine egne ord ansøgninger, fordi hvad nytter det at en anden skriver for mig, og hvis jeg bliver indkald til samtalen, og de finder ud af hvordan snakker jeg , så vil de vide at en anden skrev.
Jeg skal SENDE mange ansøgninger igen snart, og hvis der sker ikke noget så sender jeg igen efter ferien..
Tak for råd..

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 07-06-05 18:06

hej
Jeg har fundet min uddannelses bevis, og der står KONTORUDANNELSEN MED SPECIALE I "ADMINISTRATION"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 19:09

Lillearne LOOOL

Citat
Der findes IKKE et eneste bevis der KUN indeholder ordene: Administration med speciale.

Det psykiske tilfælde der ved alt, kan alt, bestemmer over alt og har set ALLE afgangsbeviser..... IDIOT

Tag en tur med føntørreren, så kan det være du falder til ro LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 19:27

Miranda24

Du må endelig ikke tro, at det er dig, der bliver grinet af.

Klumme

For hulen da LOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 19:29

NAJJJJJJJJ Miranda... Det var ikke dig Sorry, hvis det kunne misforstås

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 07-06-05 19:30

hvorfor skal der grines af mig?????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 19:31

Ans.... Forklar lige dette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 19:41

Miranda der blev ikke grinet af dig.

Klumme

Hvis den med føntørreren skal bruges, så skal armene være lange nok, for at undgå skader

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-06-05 19:42

Kære Vor Herre. Lad hans arme være korte, så munden smelter sammen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 20:15

Hva' så med fingrene

Godkendelse af svar
Fra : Miranda24

Dato : 15-06-05 19:26

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-05 19:31

Miranda24

Jeg håber du får et job

Hilsen ans