/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Viderestilling, uden favorit aftale og s~
Fra : nipmads
Vist : 1639 gange
100 point
Dato : 29-09-02 02:00

Jeg har lige fået oprettet ISDN, og er glad for det. men jeg kunne godt tænke mig at lave en viderestilling så når jeg er ude af huset så ringer min fastnet automatisk til min mobil telefon. Jeg har undersøgt det via TDC's hjemmeside og der står noget om en favorit aftale, og ekstra services... med viderestilling.

Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det nummer? eller skal man igennem ens udbyder?

mvh
Nipads

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 29-09-02 06:05

Så skal du have en telefon med indbygget omstillingsanlæg, de er sikkert ret dyre.
Eller du skal have et omstillingsanlæg monteret der hjemme.
En vidrestilling hjemme ved dig selv, vil kræve at begge linjer er ledige.
Det vil ikke være muligt at få opkald til en fax eller lign. imens man vidrestiller et opkald.
Det billigeste vil sikkert være at købe vidrestilling som service ved TDC.
Du kan også bruge Duet hvis du har mobiltelefonen ved TDC.
Husk at ved vidrestilling (uanset model) så betaler du for opkaldet fra din fastnettelefon til din mobiltelefon.
Jeg bruger selv vidrestilling ved manglende svar.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 07:11

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote in message
news:ufrl9.49498$Qk5.1880636@news010.worldonline.dk...
> Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale
> ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det

Beocom 3 kan gøre det.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 09:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:3d96996f$0$84711$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote in message
> news:ufrl9.49498$Qk5.1880636@news010.worldonline.dk...
> > Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale
> > ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det
>
> Beocom 3 kan gøre det.
>

Men bruger den så ikke begge ISDN-linier? Dvs. én til den samtale der kommer
ind, og én til den der ringer videre? Ideen i at oprette viderestilling er
vel at viderestillingen sker via centralen, så ens egne linier frigøres
efter viderestillingen er sket.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 10:50

"Jan Viegand" <news@janFJERNviegand.dk> wrote in message
news:qdzl9.52121$Qk5.1923057@news010.worldonline.dk...
> > Beocom 3 kan gøre det.
> Men bruger den så ikke begge ISDN-linier? Dvs. én til den samtale der
kommer

Jo.

> ind, og én til den der ringer videre? Ideen i at oprette viderestilling er
> vel at viderestillingen sker via centralen, så ens egne linier frigøres
> efter viderestillingen er sket.

Når der viderestilles kan dine linier ikke bruges til noget, end ikke
opkald.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 11:30

Men han er jo heller ikke hjemme...

TKJ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 14:38

"Thomas Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> wrote in message
news:3d96d63f$0$69017$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men han er jo heller ikke hjemme...

Nej og derfor vil Beocom 3 være fin hvis man vil slippe for at betale for
tjenesten "Viderestilling"...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 14:31

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ufrl9.49498$Qk5.1880636@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået oprettet ISDN, og er glad for det. men jeg kunne
godt
> tænke mig at lave en viderestilling så når jeg er ude af huset så
ringer
> min fastnet automatisk til min mobil telefon.

Duet?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 17:28

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d97009b$0$32549$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > min fastnet automatisk til min mobil telefon.
> Duet?

Det kræver at man betaler for TDC Mobil. Det er ikke alle der er
interesseret i.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 29-09-02 22:10

tak for indlæggene. som det ser ud, er det letteste at få oprettet en service hos TDC. men jeg ville bare tro at TDC ville give en sådan service gratis, da de jo så får penge en 'ekstra' gang:

kammerat ringer til mig: TDC penge, eller andet evt. mobil selskab
min tlf viderestiller til min TDC mobil: TDC får penge

Dvs. at uanset hvordan, når en viderestilling er aktiv, så tjener TDC på det.

Det synes jeg er meget underligt at skulle betale ekstra for en sådan service..

mvh
Nipmads

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 20:11

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ufrl9.49498$Qk5.1880636@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige fået oprettet ISDN, og er glad for det. men jeg kunne godt
> tænke mig at lave en viderestilling så når jeg er ude af huset så ringer
> min fastnet automatisk til min mobil telefon. Jeg har undersøgt det via
> TDC's hjemmeside og der står noget om en favorit aftale, og ekstra
> services... med viderestilling.
>
> Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale
> ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det
> nummer? eller skal man igennem ens udbyder?
>
> mvh
> Nipads
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Du skal have duet. D.v.s. dit mobilabonnement lægges ind under dit
fastnetabonnenemt. Hr du flere mobilos'er hedder det multiduet, og så er der
hiraki på, hvem der har 1. prioritet.

Mvh
Karsten Jensen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-02 14:19

Det er ikke muligt at få viderestilling uden abonnement, enten på
viderestilling eller duet.

Kasper Ladingkær
Som er ansat hos TDC Tele Danmark, men repræsentere sig selv.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 20:33

"Kasper Ladingkær (slet QBQ75)" <different@QBQ75pc.dk> wrote in message
news:3d984f3a$0$32507$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er ikke muligt at få viderestilling uden abonnement, enten på
> viderestilling eller duet.

Jo, med Beocom 3.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 01-10-02 09:38

Tak for svaret Kasper Ladingkær. Bare ærgeligt det er sådan.

mvh
Nipmads

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 10:56

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote in message
news:A8cm9.63448$Qk5.2395963@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Kasper Ladingkær. Bare ærgeligt det er sådan.

Det er ikke sådan. Der findes en ISDN-telefon på markedet der kan
viderestille uden at abonnere på tjenesten. Den har ovenikøbet et smart
design.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 22:31

Hej

"nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote:

>Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale
>ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det
>nummer?

Jo, det er ikke noget problem ! - Nu ved jeg ikke hvad du allerede har
investeret i, men ellers kan du købe en Siemens Gigaset 3070, eller
nyere, basestation, på den kan du hægte op til 6 trådløse håndsæt, samt
2 trådforbundne linier (f.eks. telefonsvarer og fax) - Og den kan klare
at viderestille dine samtaler, _uden_ at telefonselskabet blandes ind i
den sag. - Det kald som kommer ind på den ene linie, videresendes på den
anden linie. - Altså en ganske gratis service, bortset fra at du
selvfølgelig skal betale for den samtale der viderestilles til din
mobiltlf.

En skrev at ved viderestilling på centralen var begge linier ubrugelige,
det passer ikke, begge linier er netop frie, dvs. at selv om man har
viderestillet, kan man glimrende ringe ud på begge linier.

--
M.v.h. Ole®

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 07:59

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message
news:9h4kpuome7ltkl4jiojvb9mhvl9u50rrph@130.133.1.4...

> En skrev at ved viderestilling på centralen var begge linier ubrugelige,
> det passer ikke, begge linier er netop frie, dvs. at selv om man har
> viderestillet, kan man glimrende ringe ud på begge linier.

Det kan jeg ikke. Hvis jeg har viderestillet mit nummer kan jeg ikke ringe
ud på mine linier. Og det er uanset om det er min Beocom 3 eller Eurit 30.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:45

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9a995d$0$69059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message
> news:9h4kpuome7ltkl4jiojvb9mhvl9u50rrph@130.133.1.4...
>
> > En skrev at ved viderestilling på centralen var begge linier ubrugelige,
> > det passer ikke, begge linier er netop frie, dvs. at selv om man har
> > viderestillet, kan man glimrende ringe ud på begge linier.
>
> Det kan jeg ikke. Hvis jeg har viderestillet mit nummer kan jeg ikke ringe
> ud på mine linier. Og det er uanset om det er min Beocom 3 eller Eurit 30.
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Viderestilling uden om TDC, altså ved det, der i gamle dage hed kode *21*,
og hvor det så her udelukkende sker i ens ISDN-apparat kan vel kun lade sig
gøre ved, at et indgående opkald på den ene kanal omdirigeres til
viderestillingsnumret, som så kaldes via den anden kanal? D.v.s. at man for
viderestilling på den måde kommer til at betale for et udgående opkald?

Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at opkald til
ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
viderestilling til, hvor man så kan anvende begge sine kanaler til udgående
opkald.

Korriger mig, hvis jeg tager forkert og forklar, hvordan det så kan gøres
uden om TDC.

Mvh
Karsten Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:53

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9b5aeb$0$52185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Viderestilling uden om TDC, altså ved det, der i gamle dage hed kode
*21*,

*21* var også centralplaceret

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 23:20

Hej

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote:

>Viderestilling uden om TDC, altså ved det, der i gamle dage hed kode *21*,
>og hvor det så her udelukkende sker i ens ISDN-apparat kan vel kun lade sig
>gøre ved, at et indgående opkald på den ene kanal omdirigeres til
>viderestillingsnumret, som så kaldes via den anden kanal? D.v.s. at man for
>viderestilling på den måde kommer til at betale for et udgående opkald?

Ved viderestillling uden om TDC, altså ved hjælp af det udstyr man selv
har, så har du ret, for så komme samtalen jo ind på den een kanal, og
videre ud igen på den anden. - Hvad betaling angår er der ingen forskel,
man betaler altid for den viderstillede samtale, altså f.eks. fra ens
fastnet tlf. og til mobiltlf. uanset om viderestillingen forgår lokalt,
eller via TDC på centralen.

>Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at opkald til
>ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
>viderestilling til, hvor man så kan anvende begge sine kanaler til udgående
>opkald.

Ja ! - Men det var også det jeg skrev/refererede til

--
M.v.h. Ole®

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 08:35

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message
news:atrmpuo41uu6lc4pdnk4ribp2fi0ovurnn@130.133.1.4...

> >Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at opkald til
> Ja ! - Men det var også det jeg skrev/refererede til

Jeg abonnerer på tjenesten og når jeg har lavet centralviderestilling så er
mine linier ubrugelige... Som jeg også skrev, så er det ligegyldigt hvilken
af mine to telefoner der laver den viderestilling.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 08:37

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d9b5aeb$0$52185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> viderestillingsnumret, som så kaldes via den anden kanal? D.v.s. at man
for
> viderestilling på den måde kommer til at betale for et udgående opkald?

Korrekt

> Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at opkald til
> ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
> viderestilling til, hvor man så kan anvende begge sine kanaler til
udgående
> opkald.

Forkert. Kanalerne er ikke ledige.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 10:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9bf355$0$96766$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> når jeg har lavet centralviderestilling så er
> mine linier ubrugelige...

Enten gør du det forkert eller også er der en teknisk fejl

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 10:48

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9bf3c5$0$96751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at
opkald til
> > ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
> > viderestilling til,
> Forkert. Kanalerne er ikke ledige.

Mine (og 10.000-vis af andre kunders) er

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 11:31

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d9c1300$0$32508$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > mine linier ubrugelige...
> Enten gør du det forkert eller også er der en teknisk fejl

Så er det mærkeligt at den tekniske fejl er flyttet med når jeg er
flyttet... Og nej, jeg gør det ikke forkert (kan kun gøres på en måde)...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 11:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9b5ca9$0$32527$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d9b5aeb$0$52185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Viderestilling uden om TDC, altså ved det, der i gamle dage hed kode
> *21*,
>
> *21* var også centralplaceret
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>

Ja, det var da noget sludder, jeg skrev der. Der skulle vel have stået
"gennem" i steden for uden om. Det var stærkt meningsforstyrrende.
Det må jeg gøre bedre næste gang.

Mvh
Karsten Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 12:02

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:atrmpuo41uu6lc4pdnk4ribp2fi0ovurnn@130.133.1.4...
>
> Hej
>
> - Hvad betaling angår er der ingen forskel,
> man betaler altid for den viderstillede samtale, altså f.eks. fra ens
> fastnet tlf. og til mobiltlf. uanset om viderestillingen forgår lokalt,
> eller via TDC på centralen.
>
Det var jeg ikke lige opmærksom på. Jeg må lige sturere en regning, hvis det
altså også passer på duet eller multiduet.

> --
> M.v.h. Ole®

Mvh
Karsten Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 12:08

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9bf3c5$0$96751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> news:3d9b5aeb$0$52185$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > viderestillingsnumret, som så kaldes via den anden kanal? D.v.s. at man
> for
> > viderestilling på den måde kommer til at betale for et udgående opkald?
>
> Korrekt
>
> > Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at opkald
til
> > ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
> > viderestilling til, hvor man så kan anvende begge sine kanaler til
> udgående
> > opkald.
>
> Forkert. Kanalerne er ikke ledige.
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
>

Det er mine da (ISDN). Er multiduet aktiveret, kan jeg alligevel ringe ud -
på begge kanaler uafhængigt af hinanden. Skal derimod et opkald tilgå
fastlinienumret desuagtet multiduet er aktiveret, skal et sub-nr. diales
(for ellers dirigeres opkaldet jo direkte til 1. prioriteten på multiduet).
Dette gælder også udefra kommende opkald fra 3. mand.

Nu mangler vi så blot, om der i princippet eller teknisk er forskel på
tjenesten viderestilling og tjenesten duet, herunder multiduet. Det aner jeg
ikke.

Mvh
Karsten Jensen

Mvh
Karsten Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 12:14

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9c1c84$0$96780$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > mine linier ubrugelige...
> > Enten gør du det forkert eller også er der en teknisk fejl
> Så er det mærkeligt at den tekniske fejl er flyttet med når jeg er
> flyttet... Og nej, jeg gør det ikke forkert (kan kun gøres på en
måde)...

Nu ved jeg ikke hvad du præcist gør eller tror du gør. Men hvis du
viderestiller på centralen (ISDN's CFU/CFB/CFNR) optages dine linjer
ikke af viderestillingen.
Jeg har fx ofte et kald kørende på mobilen, viderestillet fra
fastnetsnummeret, samtidig med at jeg er på med ISDN og min kæreste
snakker i en ISDN-telefon

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 20:59

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
news:3d9c2534$0$96785$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nu mangler vi så blot, om der i princippet eller teknisk er forskel på
> tjenesten viderestilling og tjenesten duet, herunder multiduet. Det aner
jeg
> ikke.

Det tror jeg der er.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 21:00

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d9c272c$0$32548$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu ved jeg ikke hvad du præcist gør eller tror du gør. Men hvis du
> viderestiller på centralen (ISDN's CFU/CFB/CFNR) optages dine linjer
> ikke af viderestillingen.

Jeg viderestiller via telefonernes indbyggede viderestillingsfunktion.

> Jeg har fx ofte et kald kørende på mobilen, viderestillet fra
> fastnetsnummeret, samtidig med at jeg er på med ISDN og min kæreste
> snakker i en ISDN-telefon

Har du Duet?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 21:10

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9ca200$0$18171$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nu ved jeg ikke hvad du præcist gør eller tror du gør.
> Jeg viderestiller via telefonernes indbyggede viderestillingsfunktion.

OK, såfremt de blot "relayer" kald, så var det var ikke det jeg forstod
ved:
> når jeg har lavet centralviderestilling så er
> mine linier ubrugelige...

> Har du Duet?

Ja, men det styrer bare tilkoblingen og frakoblingen af
viderestillingerne (nej det gør det ikke, men sådan kan vi godt anskue
det i denne sammenhæng)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 22:01

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3d9ca403$0$32504$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> OK, såfremt de blot "relayer" kald, så var det var ikke det jeg forstod
> ved:

Det kan Ascom Eurit 30 ikke...

Men lige meget hjælper det.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 22:17

Ole Rasmussen wrote:
>
> Hej
>
> "nipmads" <nipmads.news@kandu.dk> wrote:
>
> >Men er der ingen måde at lave den viderestilling, uden at skulle betale
> >ekstra? der må da være en smart måde, er der ingen telefoner der kan det
> >nummer?
>
> Jo, det er ikke noget problem ! - Nu ved jeg ikke hvad du allerede har
> investeret i, men ellers kan du købe en Siemens Gigaset 3070, eller
> nyere, basestation, på den kan du hægte op til 6 trådløse håndsæt, samt
> 2 trådforbundne linier (f.eks. telefonsvarer og fax) - Og den kan klare
> at viderestille dine samtaler, _uden_ at telefonselskabet blandes ind i
> den sag. - Det kald som kommer ind på den ene linie, videresendes på den
> anden linie. - Altså en ganske gratis service, bortset fra at du
> selvfølgelig skal betale for den samtale der viderestilles til din
> mobiltlf.
>
> En skrev at ved viderestilling på centralen var begge linier ubrugelige,
> det passer ikke, begge linier er netop frie, dvs. at selv om man har
> viderestillet, kan man glimrende ringe ud på begge linier.
>
> --
> M.v.h. Ole®

Om man låter sin telefon sköta vidarekopplingen förstörs (väl)
ursprungstelefonnumret?
Om A ringer B som vidarekopplat till C, tror C att B ringer och kan inte
ringa tillbaka till A (C har nummerpresentatör och tar inte samtalet
direkt).

Om telenätet (läs Telia i Sverige) sköter vidarekopplingen, ser C att A
har ringt via B. A ser dessutom att samtalet vidarekopplas, men inte
vart, allt enligt egna experiment.

mvh
Peter Janhäll

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 08:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9ca1af$0$18122$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Nu mangler vi så blot, om der i princippet eller teknisk er forskel

> > tjenesten viderestilling og tjenesten duet
> Det tror jeg der er.

Der er relativt stor forskel, men for udstyret hos kunden er den ikke
synlig.
Et kald til et Duet-nummer terminerer på en IN-central, som alt efter
mobilens status forwarder kaldet til mobil/fastnetsnummer (man får et
ekstranummer som går uden om Duet-funktionen, og det er hertil nummeret
sendes)
Et kald til et nummer der er viderestillet ender på kundens central,
hvorfra det sendes videre.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 08:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9cb059$0$69051$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > OK, såfremt de blot "relayer" kald, så var det var ikke det jeg
forstod
> > ved:
> Det kan Ascom Eurit 30 ikke...
> Men lige meget hjælper det.

Det er indiskutabelt at kundens kanaler ikke kommer i sving når et kald
viderestilles via tjenesten Viderestilling.
Hvis du oplever at dine kanaler ikke kan bruges når et kald
viderestilles så har du en fejl.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 08:20

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
news:3D9CB3C4.ECFFACE3@telia.com...
> Om man låter sin telefon sköta vidarekopplingen förstörs (väl)
> ursprungstelefonnumret?

Ja.

> A ser dessutom att samtalet vidarekopplas

Hvordan? Det bør han ikke, jævnfør en af grundsætningerne i
telefoni-sikkerhed.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-10-02 20:02

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> > A ser dessutom att samtalet vidarekopplas
>
> Hvordan? Det bør han ikke, jævnfør en af grundsætningerne i
> telefoni-sikkerhed.
>

Min telefon (Siemens Gigaset 3030isdn) visar "Vidarekopplad till Okänd"
om jag ringer ett vidarekopplat nummer. Detta är nog det som jag tror
kallas COLP. Jag har inte lyckas att få Telia att tala om vilka servicar
som ingår i mitt abonnemang (Duocom).

mvh
Peter Janhäll

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 12:09

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9c1308$0$32508$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d9bf3c5$0$96751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det er da vist kun hvis man abonnerer på tjenesten ved TDC, at
> opkald til
> > > ens nr. omdirigeres på centralen til det nummer, man har bestilt
> > > viderestilling til,
> > Forkert. Kanalerne er ikke ledige.
>
> Mine (og 10.000-vis af andre kunders) er

Er problemet i ovenstående diskussion ikke at Jesper G. Poulsen i virkeligheden
laver viderestilling ved at den ene ISDN-kanal viderestiller ved at ringe op gennem
den anden ISDN-kanal til det nummer der er viderestillet til, og at Jesper G.
Poulsen kalder dette for at "ens nr. omdirigeres på centralen"?

Bare en idé til hvad uenigheden kan skyldes. Min mening er at hvis viderestillingen
finder sted ved at der er indkodet *21*NUMMER#, *67*NUMMER# eller
*61*NUMMER#, så vil viderestillingen ikke berøre ens egen telefon, lige bortset
fra sidstnævnte viderestilling, hvor telefonen vil ringe i nogen tid inden
viderestillingen finder sted.

Claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 12:29

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
news:3D9DE5A1.7F4236CA@telia.com...
> Min telefon (Siemens Gigaset 3030isdn) visar "Vidarekopplad till
Okänd"
> om jag ringer ett vidarekopplat nummer. Detta är nog det som jag tror
> kallas COLP.

Ja, du har ret i at der findes en sådan tjeneste, men jeg troede
egentlig ikke der var nogen der udbød den. Ser du nogensinde det nummer
der viderestilles til?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 20:15

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:anmha6$fo1k9$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> Er problemet i ovenstående diskussion ikke at Jesper G. Poulsen i
virkeligheden
> laver viderestilling ved at den ene ISDN-kanal viderestiller ved at ringe
op gennem

Nej, det gør han ikke, for det kan en Ascom Eurit 30 ikke finde ud af. Jeg
nævnte blot at Beocom 3 kan det stunt, fordi jeg har læst
brugervildledningen til den telefon jeg har stående. Jeg har dog haft Ascom
Eurit 30 længe inden jeg fik B&O og jeg har abonneret på viderestilling i al
den tid jeg har haft ISDN-telefon.

Jeg har iøvrigt alle de ISDN-tjenester Tele Danmark kan levere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 22:58

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Jeg har iøvrigt alle de ISDN-tjenester Tele Danmark kan levere...
>

Hur vet du vilka tjänster Tele Danmark levererar?
Telia verkar inte veta vad de levererar.

mvh
Peter Janhäll

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 22:58

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Ja, du har ret i at der findes en sådan tjeneste, men jeg troede
> egentlig ikke der var nogen der udbød den. Ser du nogensinde det nummer
> der viderestilles til?
>

Nej, bara "Vidarekopplad till Okänd"

mvh
Peter Janhäll

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 06:24

"Peter Janhall" <speja@telia.com> wrote in message
news:3D9F6056.1D9FF0D3@telia.com...
> > Jeg har iøvrigt alle de ISDN-tjenester Tele Danmark kan levere...
> Hur vet du vilka tjänster Tele Danmark levererar?

Jeg har ringet til ISDN-kundeservice og bedt om at få dem alle på, uden
undtagelser...

> Telia verkar inte veta vad de levererar.

Nej, det kunne jeg forestille mig. Telia har ikke styr på en sk*d...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : kimpaludan

Dato : 05-11-02 21:44

jhjh