/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Playlist til fest
Fra : MaF1a
Vist : 2445 gange
94 point
Dato : 02-06-05 18:28

Hej.. Jeg skal bruge en Playlist/tracklist til en fest

Folk der kommer til denne fest er mellem 30-45år

Derfor skal jeg bruge musik der passer til denne gruppe, musikken kan være alt lige fra disco til rock

Så hvis du er inden for denne aldersgruppe, eller kender de perfekte fest numre til dette selvskab vil jeg gerne høre eventuelle sange eller artister der ville være aktuelle...

Alle svar er acceptable.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 02-06-05 18:35

TV2 er altid populært - også i de årgange!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 02-06-05 18:42

John Mogensen
bamse
grin bare af dem, men alle kan sq synge med når de har fået lidt ind under vesten..hehe.

ellers så er der udgivet et hav af 80´hit...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 94 point
Dato : 02-06-05 20:35

Black Velvet med Allanah Myles ( tror jeg)
Shania Twain - That don't impress me much
Shakira - Whenever whereever
Shakin' Stevens This old house
Credence Clearwater Revival - Bad moon risin'
Bamse - Godaw do, vil do dans' med mig
Kim Larsen - Susan Himmelblå
Runrig - Hearthammer
John Mogensen - Så længe jeg lever
Lars Lilholt - Kald det kærlighed
Kandis - Hold me, hold me forever
Johny & The Hurricanes - Red River Rock
The Shadows - Apache
Dolly Parton - Apple Jack
Smokey
Ib Grønbech - Annelise
Billy Idol - Sweet sixteen
De gyldne løver - På valsen igen
Mark Knopler - What it is
Dire Straits - Sultans of swing
Bamse - I en lille båd der gynger

Ja, det var da nogen forslag

mvh dova

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 02-06-05 20:54

En god ide kunne være at besøge jukebox udlejernes hjemmesider, og se hvad de har i deres boxe - her f.eks.: http://www.juke-boks.dk/Labels%20CD%20-%20Nostalgi.pdf
Ellers kunne du f.eks. også lure lidt på de danske hitlister fra 70-80-90'erne, du kan f.eks. finde hitlister fra 80'erne på: http://eldorado.webbyen.dk/ (lidt langsom, men hva')

Jeg kunne sagtens slynge en bunke numre ud, men du kan lige så godt få et billede af stilen på en af ovenstående sider.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-06-05 22:51

Der skal du have fat i lidt 70'er og 80'er toner, måske krydret med lidt nyere toner.

Toto, Modern Talking, Kim Larsen, Bamse, generel disco, general 80' pop.

Ellers er der en der foreslår at kigge på hvad en jukebox indeholder.... LEJ DOG EN. Det koster lidt, men tiden du spare i at lave særlige CD'er... Så er du dækkert 112% ind.

Kommentar
Fra : MaF1a

Dato : 02-06-05 22:57

Hey tak for gode bud...

@taliskoko : jeg har brugt hele mit fest budget på fadølsanlæg og diverse åndsvage ting :)

KOM MED FLERE BUD......

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-06-05 23:04

-> dova

Der stod 30-45. Ikke 40-55.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-06-05 23:37

LOL.... Ja, det kan jeg så godt se... Men find nogle opsamlinger fra de ovenstående perioder, jeg har da flere gode i min reol... Besøg evt. www.cdon.com og få lidt ledetråde der og så lån CD'erne på biblioteket. Og når der er tømt en 5-7 fadølsankere kan folk alligevel huske hvad de har hørt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-06-05 01:04

jqb

tro mig, det virker uanset alder Musik til fester er ikke helt det samme som det der puttes i CD spilleren hjemme i stuen til hverdag, hvor det mere drejer sig om at lytte end at feste og danse.
Selv Vikingarne og JodleBirge ku' såmænd bruges, men det ville jeg alligevel ikke foreslå.

mvh dova

ps hvad ville du foreslå i stedet jqb

Godkendelse af svar
Fra : MaF1a

Dato : 17-06-05 13:26

Tak for svaret dova.