/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
problemer efter sterilisering?
Fra : hotstuff_II
Vist : 2323 gange
100 point
Dato : 01-06-05 19:21

Jeg fik main coon på 9 mdr. steriliseret i fredags. i dag kom jeg så til at se at hun har vasket meget i såret så de fleste sting er faldet af allerede og der er kun 2 tilbage, jeg kan også se at det ikke er helet ordentligt endnu, så hvis de sidste to falder af er jeg bange for at såret vil springe op...?!

en anden ting er så at der er kommet en bule under hendes sår, den er lidt hård. den er kommet i løbet af i nat eller i dag. hvad kan det være? kan der være gået betændelse i såret eller er det brok? mine forældres kat blev steriliseret og den fik brok, det viste sig nemlig ved at der kom en stor bule ved såret.. eller hvad kan det mon være?

betyder brok at tarmene falder ned, da de ikke holdes på plads på samme måde længere eller hvad betyder det?!

håber der er nogle der kan hjælpe mig med nogle svar!!

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 01-06-05 19:24

kan lige fortælle at hun spiser normalt og går stadig i kattebakken. men ved ikke om hun har det skidt..? hvilke tegn skal jeg kigge efter for at vide om hun har det skidt eller godt?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-06-05 19:25

Ja, jeg kan godt hjælpe dig, afgang til dyrlægen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-05 19:25

Du skal da rette henvendelse til dyrlægen, som er den eneste, der kan hjælpe dig og din kat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-06-05 19:26

Det siger sig selv - Til dyrlægen!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 01-06-05 19:30

Det at katten slikker så meget på det at stingene forsvinder, og at der er buler, gør at det kunne tyde på en begyndende infektion.

og du bør nok tale med dyrlægen om det, for jeg kender en hvis kat oplevede at såret sprang op, og det er ikke så godt.

Ja, brok skyldes at bugvæggen ikke vokser godt nok sammen, så tarme o.s.v. bliver presset ud i huden og hænge som en bule.

Du behøver ikke nødvendigvis at kunne se på katten om den har det dårligt.
Men det er da gode tegn, at den spiser godt nok.

men prøv at tal med dyrlægen om de manglende sting, det er det jeg er mest bekymret over i øjeblikket.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-05 20:22

Ja, de sidste sting må ikke springe op. Bulen kan være en infektion, men det kan også være en blodansamling eller væskeansamling. Men af sted til dyrlægen. Katten får nok plaster på. Så kan den ikke slikke mere i såret. Hvis det er en infektion, får den også antibiotika.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 01-06-05 21:15

så har vi været hos en dyrlæge. der var ikke fare for at såret vil springe op, men hun havde fået betændelse, deraf bulen. så hun fik lidt pensilin og vi fik nogle piller med. tak for hjælpen alle!!

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 01-06-05 21:16

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-05 21:49

Hej Hotstuff.
Godt, at det ikke var værre. Hvis du en anden gang får steriliseret en kat, så husk at holde øje med den. Næsten alle katte vil prøve at få stingene af og slikke i såret konstant. Vores den forrige hunkat fik som den eneste af alle vores plaster på, fordi hun "afmonterede" stingene og slikkede i såret hele tiden.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 21:50

Det var da godt at høre, og god bedring til katten.

mvh dova