/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Split et Full MP3 album op :-)
Fra : Crow
Vist : 1006 gange
300 point
Dato : 01-06-05 15:30

hej, jeg har downloadet et full album i formatet mp3, nu vil jeg gerne have det splittet op i Tracks så jeg kan springe mellem de forskellige numre, mp3 er lavet om til Wav. hvilket program skal jeg bruge.
Hilsen
Crow

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 01-06-05 15:36

Nu er lidt i tvivl om, om jeg forstår dit spørgsmål korrekt, men jeg bruger programmet Mp3directcut (http://www.mpesch3.de/), når jeg skal klippe brudstykker ud af mp3-filer. Man indlæser selv ganske simpelt filen, og derefter kan man se det hele som en wav-fil, og klippe de sektioner ud, som man skal gemme. Såre simpelt...

Er det sådan et program, du tænker på, eller tænker du på ét, som automatisk klipper albummet op i de respektive tracks?? For sådanne programmer findes også, men jeg bruger bare det simple

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 15:40

Hvorfor har du lavet MP3 om til Waw? Hvis du har hele albumet liggende i MP3-format, vælger du blot alle og indlæser dem som afspilningsliste i Windows Media Player. Derefte kan du redigere som du vil. At lave MP3-filer om til Waw er da at gå tilbage. Lad være med det. Indlæs dem igen som MP3-filer, marker dem og opret som afspilningsliste i WMP (Windows Media Player).

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 15:44

Hvis man allerede har filerne i MP3-format er opdelingen sket. Hvis man har én lang Wav-fil skal man bruge et andet program for at segmentere den op i mange tracks. Men at tage MP3-filer og lave dem om til Wav-filer synes jeg er tåbeligt.

Kommentar
Fra : Crow

Dato : 01-06-05 15:48

Brænder jeg det nu på en plade, får man jo en lang fil, det vil jeg jo ikke ha´

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 15:54

Crow - Jeg tror at vi muligvis taler forbi hinanden, men send det til mig på hca@inet.dk så skal jeg kigge på det og sende noget brugbart tilbage hvis jeg kan. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 01-06-05 16:06

Træk det over i dit brænder program... Jeg bruger Nero... dobbelt klik på filen og du kan se noget der hedder opdeling.
Der kan du zoome ind på filen og opdele den i så mange numre der er!

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 01-06-05 20:08

Crow> Har du prøvet, om Mp3directCut ikke opfylder dine krav???? Forstår det som om, du har en lang mp3-fil, og så kan du selv opdele filen i mindre stykker vha. Mp3directCut eller gøre som coincident foreslår, hvis du bare skal have den over på cd som seperate numre...

Accepteret svar
Fra : CaPsen

Modtaget 300 point
Dato : 13-06-05 15:56

Her er et rigtigt godt program til det:

www.audacity.sourceforge.net

/CaPsen

Godkendelse af svar
Fra : Crow

Dato : 13-06-05 16:07

Tak for svaret CaPsen.