/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fra hel kanel til stødt kanel?!
Fra : ida.sorensen
Vist : 8809 gange
70 point
Dato : 01-06-05 11:59

Hej.

Hvordan for man et helt stykke kanel lavet om til stødt kanel?

Mvh Ida

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 12:03

Hvis ikke du allerede er den lykkelige ejer af en Morter så anskaf en, den kan bl.a. bruges til at støde Kanel til pulver.

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 01-06-05 12:08

Okay. Jeg har sådan en, og er også gået igang, men kan det passe at det tager lidt tid?! Syntes det er rimelig det kanel?!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 12:12

Ja, Hel tørret Kanel er ret hårdt, Hvis vil undgå at Kanelpulveret flyver rundt i Køkkenet, kan du smide kanelen i morteren, derefter putte morteren i en kraftig fryseplastpose og så støde igennem denne. Kanelen bliver hvor den skal. Du kan også bruge en kraftig blender til ligesom at knuse kanelen med før du hælder den i morteren.

Kommentar
Fra : ida.sorensen

Dato : 01-06-05 12:25

OKkay. Tusind tak. Nu er det ved at være helt stødt. Så har jeg bare lige et sidste spørgsmål. Hvor meget sukker skal der i til sådan en stang kanel (ca. 1 spks.), når jeg skal bruge det til risengrød?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 80 point
Dato : 01-06-05 12:31

Det afhænger af hvor sødt du vil have det. Det er selvfølgeligt individuelt, så sæt en strødåse med stødt kanel på bordet sammen med en sukkerskål, så kan folk selv krydre grøden som det passer dem. Ikke alle vil have det lige sødt.
Men jeg synes selv om ca. 1-4 (1 del kanel og 4 dele sukker). I øvrigt kan du også give vanillesukker til. Folk der virkeligt har en sød tand vil elske det. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : ida.sorensen

Dato : 01-06-05 12:34

Tak for svaret arne.jakobsen. Jeg prøver at tilsætte lidt vanillesukker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-06-05 13:01

AJ

Når du nu alligevel ikke er smidt ud af Kandu, kan du så ikke lige kigge forbi de tråde hvor din råddenskab diskuteres. Der står adskillige ubesvarede spørgsmål til dig.

Lagde du forresten mærke til, at du fik 5 stjerner for dit svar i denne tråd

Citat
Lille dumme Klamme Klumme: MAN KAN IKKE GIVE STJERNER I ET SPØRGSMÅL

KlogeÅge LOOOOL Manden der ved ALT
http://www.kandu.dk/dk/spg/67773