/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hej har ondt
Fra : hej_hej
Vist : 475 gange
20 point
Dato : 01-06-05 00:37

hej jeg kender en der har ond i sin penis han siger til mig at han for ondt nogle gang i sine tekstiler. og han pensi er blivet mindre og mester hår der nede og han sige den lygter tror han hvad tror du der er sket med ham og den er blivet mørk nogle steder

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 30 point
Dato : 01-06-05 00:53

Ja, det lyder jo lige lidt uhyggeligt.
Er du sikker på det med at den blivr mindre ? Kan jo også være den trækker sig sammen mere end normalt fordi den har ondt.
I mine øre kunne det lyde somom han har en form for svamp.
Men når du nævner at han har ondt i testiklerne også, er det så uden på ? eller i selve testiklerne ?
Hvis det er I testiklerne, ville jeg nærmer tror han er smitet med en sygdom, som kan afhjælpes ved brug af det rette medecin.
Tit i sådanne siturationer vil man straks være bange for kræft.
Dette er jeg helt sikker på det ikke er, da kræft ikke gør ondt. Hvis det gør, er det så langt hende i sin udvikling, at man forlængst ville havde opdaget at det var det der var galt. Så det tror ejg ikke ha skal være nervøs for.
Men forfanden ??? Gå dog til lægen mand !!!
de ser på sådan noget hverdag. Tager en hurtigt prøve, og vupti,, så er man på medecin, og det hele går meget bedre...
Be din ven om at tage sig sammen....
Eller hvis lægen er et problem, så sig han skal skifte til en anden,,
det er meget normalt at gøre det. Og kan gøres uden hans læge overhoved blicer indvoleret i sagen.. (altså uden man selv skal være den der fortæller at man vil skifte)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 10:31

uanset hvad så sørg for at din ven går til læge !!!!!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : hej_hej

Dato : 01-06-05 11:48

Tak for svaret Trine08.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-06-05 14:33

nåja,nåja...
Det lyder som din ven måske ikke er ret gammel? -måske under 20 år...
Så længe man ikke er færdigudviklet, så kan der altså godt ske nogle forandringer med kroppen, som man bliver forskrækket over. Og som ung er man nogle gange ultra-opmærksom på sin krop og ser de mindste forandringer...

Din ven kan have ondt i penis, hvis han bruger den meget... Helt normalt, når man er ung. Tag det med ro et par dage, så går det nok over.

At den lugter anderledes er også normalt, når man bliver voksen.
At han mister hår og den bliver mindre, det lyder lidt underligt. Men det kan være noget, han tror fordi han er blevet mere opmærksom på sin krop.
At penis bliver mørkere er også normalt, når man bliver voksen. Det er kun drenge, der har lyserøde penisser..

Selvfølgelig kan din ven lide af en eller anden sjælden sygdom. Eller hvis han har haft flere kærester, så kan han da godt have reddet sig en kønssygdom undervejs, og så må han en tur til lægen. Men det KAN altså også godt være helt naturlige forandringer som hører med til at blive voksen..