/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan nogen gennemskue denne
Fra : refi
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 31-05-05 11:36

Mener de virkelig de forærer alle 400.- uden modydelse

http://tarm.tkmobil.dk/site/abonnement_vis.asp?abo_type=1&id=43

Kommentar
Fra : me67

Dato : 31-05-05 11:41

Startpakken hos CBB-mobil koster kr. 199,- men du får talatid for kr. 400,-

Se evt. http://www.cbb.dk

Venligst ME67

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 11:45

Jeg må give refi ret... Det kunne læses som om oprettelsen er gratis.! Altså 400.- spir lige ned i fonen...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 11:47

>Refi> Fat i telekæden og hør hvordan det hænger sammen, tag evt. et printscreen af skærmbilledet(linket) du har sendt med, for det skal de holdes op på.! Og er det skrevet er det, det der gælder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 11:47

Så langt så godt - men det er da stadig en foræring - eller hvad.

201.- kr gratis taletid - du beholder dit nummer og har INGEN udgifter ved siden af - eller er der noget jeg misser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 11:49

"taliskoko"

Ja spekulerer alvorligt over det - vi har 3 mobiler der i forvejen kører med taletidskort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 11:50

Iøvrigt står der intet om at startpakken koster 199.-
Det står kun på cbb´s side ikke på telekædens.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 11:51

PS. Det er ikke KUN tarm der har dette tilbud - det gælder alle telekædens butikker.........

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 11:51

Jeg har læst flere eksempler på i den senere tid i BT. at CBB snyder deres kunder ved at der er fejl i afregningen af forbrug og det bliver ikke rettet fra deres side af. Det er i BT inden for de sidste 14 dage - 3 uger.

Jeg har Telmore som er selskabet der startede denne type for mobilabonn. Der er ikke problemer med Telmore, måske er de nogen få øre dyre, men det spiller... www.telmore.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 11:57

Jeg er nu ikke bange for selskabet - Vi har 1 telefon i øjeblikket der kun bliver brugt i udlandet pga. deres billige priser, og der har aldrig været problemer, men dette TILBUD må da være helt hen i vejret eller er der noget der er skjult.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 11:57

>refi> TRE taletidskort.... SKIFT til Telmore eller cbb NU... Det bliver I glade for i længden...
Taletidskort kan ikke betal sig mere.! Du bliver dog trukket et "straf" beløb hos både Telmore og cbb når de forbrug ikke er over et eller andet latterlift lavt beløb i kvartalet.

En fordel ved Telmore er, synes jeg, at deres automatiske optankning sker AUTOMATISK efter et af dig nærmere angivet beløb, hos cbb skal du godkende dit og dat før de optanker via sms. Plus at Telmore har Support chat på deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-05-05 11:57

Der står at oprettelse ikke koster noget på det link du har lagt ind. Så udgangspunktet må derfor være 0 kr. Men på CBB's egen hjemmeside og deres reklamer, annonceres der med en oprettelsespris på 199 kr. sådan som ME67 skriver.

AMP

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 11:59

Jeg tror ikke de skjuler noget... De kan jo ikke binde dig på abonn.
Ring lige til telekæden og hør om det der CBB tilbud de har, hvad det indebære af priser og oprettelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 12:00

kig lige på betingelse og priser forneden

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 12:03

>mirit.dk> Ja... Hvad?

>refi> Jeg tror fidusen ligger i der er tale om nummerportering.!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 12:04

Citat
*cbb* Minutprisen hos CBB Mobil er 69 øre hvis der tankes op via deres hjemmeside. Køber du istedet et taletidskort hos en af deres forhandlere er minutprisen 2,25 kr.

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Ja oprettelsen er 0 kr. men du skal købe en startpakke til 199 kr for at blive oprettet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:04

Jeg agter at køre forbi Telekæden i eftermiddag - så hører i nærmere.

Med hensyn til priserne og servicen i det forskellige selskaber, vil der jo altid kunne siges for og imod, men som sagt var det også kun fordi jeg rendte over dette vanvittige tilbud.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 31-05-05 12:05

LOL Hurtigt godt tip refi

http://www.kandu.dk/dk/tip/11479

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:10

"miritdk"
Hvad mener du - jeg kan da ikke se nogen fælder.

"taliskoko"

Hvad mener du med fidus i nummerporteringen - jeg kan da ikke se der er nogen - du binder dig jo ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:15

Det samme sker iøvrigt hvis du vælger kun at take startpekken uden nummerportering - der får du dog kun 15.- kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 12:26

"miritdk"

Jeg tror alligevel du har fundet fælden.
Hvis man læser betingelserne, kræver det nemlig at man køber en telefon over nettet.
Og de eneste telefoner de har u. abo. koster en bondegård - der er nemlig ingen cbb telefontilbud.
Hvis det er tilfældet er den meget speget - men vi ser, jeg prøver at besøge dem.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 14:11

Jeg har købt CBB´s tilbud til 199 kr. hvor man får for 400 kr. taletid.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 14:13

Jeg har altså aldrig oplevet fejl med CBB angående deres afregning af mit forbrug. Aldrig.
Og der kan man altså også få automatisk optankning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-05 14:17

"Sygate" Gælder det så også GRATIS nummerportering.

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 15:07

Hvis man er kunde hos CBB så erder gratis optankning.

Men ans har ret. Jeg har lige ringet til dem. For jeg ville brokke mig over at de reklamerer med at det er gratis hos dem når jeg lige har givet 199 kr. for det.

Men det koster 199 kr. hvis man vil oprette det.
Hun skyndte sig rigitg meget at sige at det var CBB der selv havde lavet reklamen. Jeg kunne så at sige høre på hende at hun godt vidste den var lidt gal.

Dårlig og villedende markedsføring syntes jeg.

Så konklusionen er altså: 199 kr. for 400 kr. taletid.

Den samme løsning som jeg har købt.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 15:08

Man kune dog også vælge bare at oprette et nummer hos CBB for ca. 45 kr. Hn var ikke helt sikker, men så var der ca. 15 kr. taletid på.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 15:12

Hos CBB skal man bare tanke op minimum hver 8 måned (99 kr. er minimum man kan tanke for), så er der INGEN straf gebyr overhovedet ellers.

Så et eller andet sted skal man jo så bruge for 12,37 kr. om måneden i gennemsnit for at de ikke lukker din konto.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 17:20

kig her: http://www.m1.dk/

Den har jeg selv, er helt tilfreds, ingen problemer - jeg synes, det er billigt. Men selvfølgelig ingen slagtilbuds-sms´er med

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 08:26

Tak for svaret Sygate.

Det lykkedes - vi fik 3 mobiler mod taletidskort nummerporteret til cbb.
Pris: 597.- kr.
Men nu kan vi så tale for 1200.- kr når nummerporteringen er gennnemført (ca. 4 uger).
Men de kunne godt se den var MEGET misvisende den visning de har på hjemmesiden.
Men man behøver IKKE købe telefon.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-06-05 08:35

De hænger på formuleringen i reklamen hos telekæden. Sådan er markedsføringloven. At de så kalde den misvisende er deres problem. Jeg ville holde dem op på 400.- rent... Men tillykke med det refi, jeg er sikker på du bliver glad for den type "abonnement."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-06-05 08:44

For såvidt har du ret - men som Sygate også siger - de giver bare bolden videre til cbb - det er dem der står for reklamerne - så der er nok ikke den store ide i at tiltvinge sig en rabat de så bare på en eller anden måde tager tilbage.