/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plantesøgning med kreterier
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 874 gange
150 point
Dato : 30-05-05 20:33

Jeg har brug for planter til haven der kan opfylde forskellige kreterier, og vil derfor gerne have tips om hjemmesider eller lignende, hvor jeg f.eks kan bede om planter til almindelig havejord, fuld skygge og makshøjde 50 cm: og så finder siden de planter der opfylder mine krav, og så kan jeg enten skrive siden ud, eller lave et skærmdump, så jeg kan begynde at tegne mit lille "bjerg" inde imellem træerne.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 160 point
Dato : 30-05-05 20:42

Kan du bruge denne??: http://www.plantetorvet.dk/index2.php
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 20:53

Prøv at kigge lidt på denne hjemmeside: http://www.planteskole-ringen.dk/

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-05-05 20:54
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-05-05 21:00

der smuttede vist et par forkerte med

Kommentar
Fra : nicc

Dato : 31-05-05 08:10

Hvis du vil bruge en bog i stedet for, så er "Hvilken plante hvor" fra Politikens forlag god. Den fortæller om hvilke planter der passer til havens jordbund, lysforhold, højder osv. Rigtig god og uundværlig opslagsbog.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 12:18
Godkendelse af svar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 31-05-05 14:41

Tak for svaret Jernladyen. Genialt link!!!!!!! Jeg er tit nærig med mine stjerner, når jeg giver dem. Dine stjerner og point er fuldt fortjente. Ekseptionelt godt værktøj. Jeg har leget lidt med det, og mit ønske kunne ikke være ramt mere præcist. GENIALT link, lækker henvisning. tusind tak.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 31-05-05 16:05

Selv tak, A.C. Rosmon. Ja, det er en virkelig god side, når man søger noget bestemt.
Hilsen Jette