/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan gemmer man en nøgle ved et somme~
Fra : Ard
Vist : 2249 gange
50 point
Dato : 29-05-05 22:12

Jeg tænker på at gemme en nøgle ved mit sommerhus. Det mest oplagte er at pakke den ind i plastic og grave den ned. Det skal kun være en backup nøgle. Hvis der er nogen, der har andre idéer eller forslag, så kom gerne med et indlæg.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-05-05 22:14

Gem den inde i ovnen - der er der ALDRIG nogen der vil lede efter den. Og hvis de endeligt finder den kan det være lige meget, for så er de kommet ind alligevel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-05-05 22:18

Læg den under en sten ved hovedvandhanen. Der kan indbrudstyve også finde den og så er du måske fri for smadrede ruder. Det er jo let at komme ind i sommerhuse så det er nok ikke det du skal tænke på, men der er jo lige det med forsikringen hvis der ikke er tegn på indbrud. I øvrigt kan de fleste indbrudstyve godt gætte sig til de almindeligste gemmesteder.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-05-05 22:20

Du kan købe en metalboks med en kode på som han hænge op på huset.

Kassen som indeholder nøglen, kan åbnes med en kode, som du kan huske, eller har kodet ind i din telefon.
Kassen kan ikke åbnes, medmindre man bruger ekstrem vold, mere vold end at smadre et vindue.

Det er også rart at have en sådan kasse hvis dine børn eller bekendte kommer forbi sommerhuset tilfælding og gerne vil overnatte eller blot drikke kaffe, kan de lukke sig ind ved hjælp af en kode som du kan give dem pr. telefon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-05-05 22:30

Flere steder i sommerhusområder har den lokale købmand e.lign. en ordning med opbevaring - han/hun vil jo gerne beholde sine kunder

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 29-05-05 22:44

Læg den under måtten- ha ha

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-05-05 23:30

Hvor ligger dit sommerhus? :-L

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-05-05 00:15

Den med boxen er vel god.
Nogle graver et rør ned og en stor sten ovenpå. Et sted under taget, ja ikke lige over døren, måske på den anden side af huset, det var bare et par løse ideer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 00:25

Kender du en nabo der er fastboende - en butik - osv - så ville jeg foreslå det - der er bare det at disse ikke kan stilles til regnskab hvis nøglen bliver brugt alligevel og i dårligt øjemed.
De fleste kender alle de snilde steder og vil kunne finde nøglen såhhhhhh ??????
Har du værdier - og vil du ikke have huset raseret så ville jeg sørge for at lade nøglen opbevare af en godkendt låsesmed - eller godkendt vagtselskab i området - når det ikke drejer sig om mere er det ganske billigt og absolut effektivt
(de fleste kører ud hvis uheldet er ude)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-05-05 06:18

Jeg bor i et sommerhusområde og har flere nøgler opbevaret, det er rart for ejerne også når det sker at de selv har glemt deres nøgle eller der pludselig kommer noget familie eller lignende der skal bo der, så kontakter ejeren mig telefonisk.
Udgiften for ejerene er symbolsk en flaske vin eller lign. Spørg nogen fastboende i nærheden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 08:03

Der mangler ikke så mange forslag til at kunne gå ind i et fremmed sommerhus.

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 50 point
Dato : 30-05-05 08:28

Du kan også få lagt låsen om til samme nøgle som hjem til.

Jes

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 30-05-05 09:44

Hos forretningen "Tiger" kan man købe en "nøglesten",,,,en plaststen, der er meget naturtro hvor der er hul til nøglen indeni. Den kan man så ligge med andre sten i f.eks. en blomsterkrukke eller et tilfældigt sted i haven.....og den koster en tier!

mvh steen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-05-05 09:56

Hvorfor dog have en nøgle og et problem med hvor at gøre af den, når du kan have sådan en smart en her :
http://www.gadgets.dk/product_info.php?cPath=30&products_id=54

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 30-05-05 12:12

Der var en der foreslog at få nøglen lagt om til samme nøgle som hjemmet. Det må være den selvfølgelige løsning. det ved jeg at i hvertfald Ruco gør.

Godkendelse af svar
Fra : Ard

Dato : 31-05-05 08:23

Tak til alle, der har svaret. Jeg kan desværre ikke dele pointene.