/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Røde mærker?!?
Fra : ThomasEp
Vist : 1112 gange
50 point
Dato : 29-05-05 16:41

Hej.

Jeg har lige opdaget at jeg har fået nogle røde mærker ved skulderbladet, nogle af dem er aflange og de kan ikke mærkes hvis man kører en hånd hen over området! Hvad kan dette være?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-05 16:43

måske en eller anden form for lille blodudtrædning - jeg oplever det selv med mellemrum men det går da væk igen.
Begynder de derimod at hæve mere end normalt - så gå til læge med det.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 29-05-05 16:46

ok, det kan ikke ha noget at gøre med solstik? Min kæreste siger det skulle være solstik, men jeg ved nu ikke helt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-05 16:53

solstik og hedeslag er vist lige noget andet - men det kan da være du har noget soleksem -husk lige vi er ikke læger her på kandu

hvis du er lidt smådårlig og det bliver værre så kan det jo være en god ide at lige køre til lægen - der må jo ligge mere bag når din kæreste siger sådan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-05 16:58

et lille ps - aflange blæer og røde striber kan komme af kontakt med bjørneklo - hvad man gør ved det aner jeg ikke lige på stedet - jeg er da lige ved at tro det kan være det - har jeg ret ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-05 17:01

http://www.vejpark.kk.dk/groen/parker/bjoerneklo/bjorneklo.htm
læs det hvis kontakt med bjørneklo kan være mulig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-05 17:29

Hvis ikke det er væk i morgen, så lad lægen kigge på det. Soleksem og udslet af bjørneklo giver blærer, og du siger at det er glat, så er det bare ikke det!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-05 18:15

Hvis det ikke gør ondt eller kløer, så er det nok ikke noget særligt. Måske tryk fra en taske eller noget, du har ligget på eller siddet på. Det forsvinder igen.
Hvis det kløer eller svier, så KAN det være bjørneklo eller noget andet, som du ikke har kunnet tåle, som er kommet på huden udefra.

Udslet fra bjørneklo starter med flade, røde pletter, som fortsætter med at udvikle sig de første døgn, indtil der er tykke blærer. Det svier. Behandlingen er binyrebarkhormon-salve, som man får på recept fra lægen.
Hvis du tror, det kan være bjørneklo eller lignende, så tag endelig et langt, grundigt brusebad med det samme. Det stopper ikke udviklingen af vabler, men det kan muligvis hjælpe lidt alligevel...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-05-05 19:08

valde........ jeg mener heller ikke det er noget særligt - men jeg har faktisk oplevet at have kontakt med sådan en irriterende bjørneklo og det hverken sviede eller kløede før dagen efter - derfor linket.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-05-05 19:42

miritdk!
Ok. jeg har oplevet den der udslet med store vabler - vi reagerer muligvis forskelligt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-05-05 19:50

Jeg fik også store vabler, men først efter mere end et døgn...
I starten så udslettet meget fredsommeligt ud...

Hvis de røde pletter er store, og hvis du mener, det kan være bjørneklo, så skal du måske finde en læge, -skadestue eller lægevagt, så du kan få noget salve på -inden der kommer vabler...
Når først vablerne Er kommet, så er der ikke så meget at gøre ved dem...

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 29-05-05 20:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 00:36

selvtak ThomasEp - håber dine mystiske mærker bare forsvinder af sig selv