/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch monza stjernefælge - bremsebakker
Fra : 127tage
Vist : 865 gange
50 point
Dato : 28-05-05 21:48

kan man bruge bremsebakkerne på fra en monza stål fælg på en stjernefælg ? og det er baghjulet det drejer sig om...

kan nemlig ikke finde nogle steder hvor man kan købe bakker til stjernefælgene...

mvh
tage

p.s.
dem der sidder i nu hugger når der bliver bremset og jeg har lidt på fornemmelsen at det er for små bakker der sidder på og så når de kommer ud kiler de istedet for at bremse

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 28-05-05 21:52

Er ret sikker på at du godt kan bruge dem...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-05 22:29

Jeg mener godt de passer sammen.
Men når der er nye bakker på, skal der ikke være ret meget mere plads end de lig kan komme på.
Du må da kunne se hvor meget "vippe fidusen" kan drejes før bakkerne er ude.
Og det er da rigtigt at hvis de er for små, og du skal dreje meget før de rører, så kiler og hugger de let.
Men du må kunne se på bakkerne om de tager ved på hele fladen, for så passer de, men hvis de kun rører ved henne i enden, så er de for små.
Bakkerne skal efter en del kørsel, slibes med sandpapir så den hårde belægning fjernes.
Blæs dem også rene med trykluft.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-05 23:05

Nej det kan man ikke da der er stor forskel på diameteren 120 for alm. fælge og 150 for Stjerne.

Stjernefælgene er konstrueret så de også kan benyttes til en 80cc Cobra som har en top hastighed på 120 Kmt. derved er der også støre krag til bremse kapacitet.

http://www.kreidler-service.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=24&Option1=84&Option2=19

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 30-05-05 22:15

Tak for svaret rpje.
      det var super :-=