|
|
hjælp hjælp jeg har en opel vectra 1,6 fra 91 som hidtil har kørt godt men pludselig en morgen (starter den som den skal ),men jeg mangler optræk og den bruger mere benzin end normalt og bliver hurtig varm da jeg er nødt til at give fuld gas konstant og føler at den er ved at drukne da den "ryster" i 4 gear : en kammerat havde hørt om et trix med danskvand i kaburatoren hvilket hjalp i 3 uger men nu er problemmet der igen hvad er der galt ?og hvad gør jeg ved det?
har ellers ingen problemmer med dytten (bortset fra anlægget ikke spiller højt nok hehe)
mvh
michael
| |
| Kommentar Fra : stilke |
Dato : 28-05-05 20:53 |
|
Har du prøvet at afmontere dine tændrør, et for et, og aflæs hvordan de ser ud, speciel farve og belægning, de ville kunne fortælle en del om dit problem, måske. - Men har tændrørene gået meget lang tid, var det en ide at udskifte dem, til en begyndelse.
Hvis tændrørene ikke er opslidte, og du har aflæst dem, og du måske ikke har forstand på at aflæse/læse problemet, kan du betegne farve og belægning her, og du vil få en masse svar.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 28-05-05 22:30 |
|
For at tjekke om det er tendrørene,kan du tage af ledningen til et og et tendrør.Når du tager af ledningen så hører du forskel på motoren.Hvis et af tendrørene ikke er med, så er det ingen forskel, og da ved du hvilken det er galt med.Du setter ledningen på igen så at det hele tiden kun 3 ledninger på tendrørene når du tjekker.
alimak
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 29-05-05 11:19 |
|
Idéen med danskvand er god hvis det er fordi der er koks på ventilerne m.m. Det kommer af at det ikke er den rigtige blanding benzin/luft du kører med.
Derfor er der nok som de andre så rigtigt skriver, tale om et kokset tændrør. Find det og udskift alle 4 tændrør. Det vil motoren blive glad for. Det kan selvfølgelig også være et tændkabel der er dårligt. Har selv lige skiftet alle tændrør og kabler i min kones bil, en Vectra 1,8I 1990. Nu kører den fint igen, siger hun
| |
| Kommentar Fra : stilke |
Dato : 29-05-05 12:18 |
|
Den med danskvand, skal man lige passe på. F.eks hvis du giver den kuren på kold motor, er det næsten sikkert at du river cylinderen, og så er motoren skadet til en meget kostbar reparation. Og hvis det er nødvendigt i det hele taget, så er det et symptom på at noget er galt, og så vil det selvfølgelig være bedre at forebygge/helbrede, istedet for den anden lappeløsning som givetvis i sidste ende bliver meget kostbar.
Har motoren et stort olieforbrug, eller har fået,- så er det andre ting som står for reparation, og så vil tændrørselektroderne også være belagt, og udskiftning kan hjælpe på kort sigt, men problemet er stadig ikke løst. Udskiftning til et endnu varmere -rør vil kunne afhjælpe problemet måske lidt længere, men problemet er stadig ikke løst. -- Lad os høre noget mere om farven på dine tændrør.
| |
| Kommentar Fra : chc81 |
Dato : 19-08-05 21:34 |
|
Hej Michael,
Jeg har oplevet et lignende problem nogle gange (tidligere Opel mekaniker). Det der tit sker med Vectra'er i den alder er, at indmaden i bagpotten falder sammen, og den kan derfor ikke komme af med udstødningen. Jeg er 95% sikker på, at det er her du skal finde problemer, hvis du altså ikke har fundet den endnu
Prøv evt. at skille udstødningsrøret ad på midten, og se om det ikke hjælper..
PS. Det larmer!!!
| |
| Kommentar Fra : Fijala |
Dato : 21-08-05 10:25 |
|
chc81
Der ramte du nok hovedet på sømmet. Det har jeg også prøvet med konens vectra. Jeg skiftede alt med tændrør, rotor dæksel og kabler, men lige lidt hjalp det. Pludselig kom der isolerings masse ud af den bagerste potte og med en ny bagpotte på, gik den ligesom da den røg af samlebåndet.
| |
|
takker alle der har kommet med gode ideer
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|