/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Kreativ markedsføring af diskotek
Fra : gummianden
Vist : 1593 gange
141 point
Dato : 27-05-05 22:44

Er der nogen herinde der har en idé til hvordan man billigt kan lave noget anderledes reklame for et mobildiskotek/udlejningsfirma med diskotekslys? Bedste bud får 141 point. Der haves allerede en hjemmeside (www.diskolys.dk - er på vej med et nyt design).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-05-05 22:53

Lokalaviser i området er normalt et godt sted at starte.
Bilstreamere er en anden mulighed.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-05-05 23:17

Print nogle små reklamer (farver) på A4-papir of send dem til landets Gymnasier, HF-skoler, Tekniske skoler o.s.v. Bed om at få dem sat op på elev-opslagstavlen. Jeg ved det kan lade sig gøre, har selv gjort det i forskellige sammenhænge, og de KOM op at hænge.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-05-05 00:10
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-05-05 00:16

Hvis du kun opererer indenfor et begrænset geografisk område, er det jo ikke så svært at finde adresserne på læreanstalterne. Det er jo der dine potentielle kunder findes.

Glem de der Bilstreamere, der er alt for dyre og dit publikum ser dem alligevel ikke.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 28-05-05 00:33

arne , hvad kalder du "alt for dyre" , det er nok en af de billigste måder at reklamere på , er de først monteret holder de i mange år

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-05-05 00:57

bredker -> Jeg mener at de koster penge. Hvis du læser spørgsmålet, vil du se at der står:
Citat
en idé til hvordan man billigt kan lave noget anderledes reklame for et mobildiskotek/udlejningsfirma

Bilreklamer er IKKE hverken en billig eller anderledes reklame. Derfor. Der spørges ikke om kreativitet, men det er det der er nødvendigt for at hjælpe spørgeren.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-05 02:13

Tja du har jo allerede lavet reklame for det på Kandu!! Så stil bare spørgsmålet i andre forums osse

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-05-05 07:04

Kloge Åge alias psykoarne der vrider sig for at få point LOOOL skriver

Citat
Print nogle små reklamer (farver) på A4-papir of send dem til landets Gymnasier, HF-skoler, Tekniske skoler o.s.v

LOOL - Ja jeg skal sandelig love form, at det er en ANDERLEDES reklamemetode du der så snedigt har udtænkt, som aldrig er set tidligere........og selvfølgelig kan det lade sig gøre. Hvem i hel....tør modsætte sig en ordre fra AJ himself

ARNE http://piv.pivpiv.dk

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 28-05-05 08:05

Du udvælger et gymnasie ell. lign. og så her hvor vejret er godt,
stiller du et godt show op og laver en times forskelligt halløj, med prøver på hvad det er du kan.

Ved siden af dig lægger du en stabel A6 reklamer med hvor du gerne kommer
og ca. priser, dit navn og webadressen.

Så skulle den sikkert være bygget op på en måneds tid.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 141 point
Dato : 28-05-05 09:25

Virker da billig nok, det på http://www.autostreamer.dk/ , Billigere end selv at printe en farve A4 side.
Og man spare portoen til at sende siderne rundt.

Jeg tror at jeg ville købe 100 cd'er(som en start) og lave en stemningsfyldt demo.. og så Lægge dem rundt omkring. hvor at jeg kom forbi.
eventuelt med fribilleter på hver 20'ende cd. eller noget rabat, på et par stykker.. eller noget andet der gør det spændene at kikke på.

eks.
' Tillykke. du sidder nu med cd nr. 308 hvis du bestiller din næste fest gennem www.diskolys.dk gi'r vi den første omgang.
MB. Tilbudet gælder kun en gang '

Du er vel også selv i byen en gang i mellem, så husk lige at tage 10-20 cd'er med og læg dem diskret rundt omkring på stedet.
Folk elsker at tage ting, de tror andre har glemt.
ja og så kan de også hænge på opslagstavler.. Stadig billigere end at printe en farve A4, og portoen er sparret.

Klumme - Lord AJ er da informativ .. hvordan skulle vi ellers vide at det er muligt at få tarmslyng inden i kraniet

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 29-05-05 17:09

Du kan uddele attraktive rabatkuponer til folk - så billigt så de ikke kan lade være med at benytte dem - og så sørge for at de bliver så tilfredse med dit show, så de bruger dig fremover.

Godkendelse af svar
Fra : gummianden

Dato : 06-07-05 07:28

Tak for svaret natmaden.