/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Solid Works 2001 vs. Solid Works 2001 Pl~
Fra : spock28
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 26-09-02 11:38

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Hvordan gemmer jeg tegninger i Solid Works 2001 Plus således at de også kan åbnes i 2001-udgaven - og omvendt???
Jeg får en meddelelse om at det er en fremtidig version jeg kører med, og derfor ikke kan indlæse tegningen...

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-09-02 12:03

Hej Spock,

hvilken service pack køre du med Plus udgaven?
http://www.solidworks.com/html/downloads.cfm

såvidt jeg husker, er der en mulighed i "gem som" funktionen hvor du ka' vælge hvilken slags version du vil gemme i...

og såvidt jeg husker er der også en import og export funktion... men det er efterhånden ret lang tid siden jeg har brugt Solidworks...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-09-02 20:18

Hej

2001+ kan nogle ting som 2001 ikke kan, og derfor kan dette generelt
ikke lade sig gøre. Prøv at gemme dine parter som Parasolid, så kan du
åbne dem i 2001, og med FeatureWorks vil du også kunne få dine features
genskabt så vidt det ellers er muligt. Resten vil blive til en
'imported' solid. Eller opdater, det er da meget nemmere.

MVH Leo
Helt almindelig SW-bruger

"spock28" <spock28.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4rAk9.30451$Qk5.1367579@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der kan hjælpe mig?
> Hvordan gemmer jeg tegninger i Solid Works 2001 Plus således at de
også
> kan åbnes i 2001-udgaven - og omvendt???
> Jeg får en meddelelse om at det er en fremtidig version jeg kører med,
> og derfor ikke kan indlæse tegningen...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 11:20

Hej Leo.

> Eller opdater, det er da meget nemmere.

- ja ja , det er det da, men nu er det ikke alle der opdatere lige med det
samme når en
ny version på gaden, og det er da irriterende ikke at være kompatibel med
brugere af den forrige
version.

Prøv at forestille dig en verden hvor ingen filer genereret under
Windows2000 ikke kunne læses med WindowsNT, eller Office2000 ikke kunne
gemme som Office97....

Jeg ved godt at 3D applikationer er temmelig komplicerede, men så længe
parterne ikke
indeholder features der er specifikke for den aktuelle programversion
*burde* det være
muligt, som minimum, at kunne gemme i forrige filformat - en holdning der
for mig gælder
for ALLE programmer og operativsystemer.....!

En ellers rigtig glad og tilfreds SW bruger der har både 2001 og 2001+
versionen installeret.

mvh Poul.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 09:21

In article <3d9430c6$0$70240$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, psb@spammenot12move.dk says...
> Hej Leo.
>
> > Eller opdater, det er da meget nemmere.
>
> - ja ja , det er det da, men nu er det ikke alle der opdatere lige med det
> samme når en
> ny version på gaden, og det er da irriterende ikke at være kompatibel med
> brugere af den forrige
> version.

Idet der på mange 3D-CAD systemer idag, incl. Solidworks eksistere mulighed for subscription
aftaler, bør dette kraftig overvejes. Dette er blot en anden måde at opdatere på.

Problemstillingen er at man i featurebaserede 3D-CAD anvender "intelligente" data, hvadenten
det er Solidworks eller Inventor som jeg arbejder med.

Som med næsten alle programmer udvides deres dataformat for at kunne understøtte nye muligheder
og objekttyper. Dette gælder udover 3D-CAD systemerne også gængse 2D CAD systemer som AutoCAD
samt faktisk også Office pakkerne.

Idet både AutoCAD og MS Word f.eks indeholder ikke intelligente data, er det set fra programmør
synspunkt nemmere at lave programmet så det kan gemme i et ældre format, dog med risiko for at
disse bliver gemt efter laveste fællesnævner

Med featurebaseret 3D-CAD er der tale om langt mere komplekse data, hvor det du efterspørger
med at gemme tilbage til ældre versioner, vil set fra programmør synspunkt være en noget nær
umulig opgave. Såfremt softwarehuset forsøgte at lave den form for udvikling skal de bruge
enorme ressurser på dette & resultatet vil blive ad h. til. Forsøget på denne udvikling skal
dog betales eet sted: Af kunderne, dvs. dig.

Langt det billigste og den suverænt smarteste løsning idag hvor software udviklingen går så
hurtigt er: Subscription / maintenance, kald det hvad du vil.

Microsoft gennemtrumfede faktisk dette for nogle måneder siden, i en sådag grad, at
virksomheder der ikke tegnede subscription aftaler på deres Office pakker eller operativsystem,
ikke idag kan opdatere => nybestilling af software.

http://www.microsoft.com/danmark/license/

Med andre ord, få subscription, du kan roligt vænne dig til tanken, for der er stort set ikke
noget alternativ.

--
Best regards

Lars Sandberg
IMAGINiT Denmark

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-02 09:25

Hej Spock,

har du fået løst dit problem eller driller det stadivæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 14-10-02 22:42

Har endnu ingen løsning - det virker umuligt.

Godkendelse af svar
Fra : spock28

Dato : 22-07-03 11:26

Tak for svaret strarup.