/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Smutte fra gæld i England?
Fra : visesderude
Vist : 795 gange
270 point
Dato : 25-05-05 00:12

Jeg har en ven der har et lån på ca. 50.000 danske kr. i en bank i London. nu er han kommet hertil for at bo fast igen. Han er dansker og har kun boet i london i ca. 3 år. (Lånet er ikke lånt i noget sikkerhed af nogen art. kun almindelig underskrift osv,)

Men han planlægger ikke at betale sin gæld til den Engelske bank.

1.Tror i at banken finder ham og kan kræve pengene?

2.Tror i Banken kan få ham i et det danske RKI?

3.KOmmer han helt sikkert til at betale dem tror i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 00:22

1. Ja
2. Ja
3. Ja

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 00:23

Husk på de fleste banker har afdelinger i udlandet og vil kunne kræve dem derigennem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-05-05 00:24

1. Det vil jeg håbe
2. Ved det ikke.
3. Det vil jeg håbe

Citat
Men han planlægger ikke at betale sin gæld til den Engelske bank.

Hvad skal han leve af i Danmark, nu hvor han er flygtet fra gæld i England?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 00:44

Der er et kæmpespring fra ikke at betale gæld og så til at flygte fra gæld.
Så vidt jeg ved kan man ikke fængsles og udleveres på grund af dette, men jeg tror nu også, at han kommer til at betale, og mon ikke det er en overtrædelse af en af de økonomiske lovparagraffer som kun eksperter forstår..
Rent faktisk ville det være sikrere, at flygte fra DK og til UK.

Rent etisk så syntes jeg, at gutten skal se at få de småpenge skrabt sammen og betale.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-05-05 00:57

refi har 100% ret. Svaret er Ja Ja Ja.

Jeg har selv en ven der troede at bare fordi han var dansk statsborger og kun skulle arbejde i Norge i et år, kunne han køre igennem alle tunneller o.s.v. uden at betale. Han blev fotograferet hvergang. Billederne blev sendt til et engelsk firma, og idag har han en gæld på lidt over 200.000 kr. Inkl. renter og renters rente. Han står i Ripers og kan ikke låne 1 kr. i nogen bank. Han troede at han var skide smart. Det var han ikke.

P.S.: Han er stadig min ven og jeg hjælper ham. Men det har han fandme også brug for.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 25-05-05 07:43

Slap nu af allesammen, spørgsmålet er jo tydeligvis en joke.

Der er sgu da ingen mennesker der er så snotdumme at de tror på den slags kan lade sig gøre udenfor et Anders And blad.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-05-05 08:08

Citat
Han er stadig min ven og jeg hjælper ham. Men det har han fandme også brug for.

Han er virkelig tyndt ude, hvis ovenstående er sandt. LOOOL

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 25-05-05 08:27

Spørgsmålet er jo stillet under kategorien "samliv", så jeg går ud fra, at din ven også er din kæreste?
I så fald synes jeg, du skal tænke dig om og mærke efter, om du vil "dele avis" med ham. Hans moral er tilsyneladende: "Jeg tisser, du tørrer op efter mig."

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 25-05-05 08:56

En veninde som boede i Italien - arbejdede for en international organisation rejste til Australien i 2 aar - hun efterlod en gaeld paa ca 35000 kr i en italiensk bank. Nu er hun vendt tilbage til Italien - arbejder for den samme internationale organisation hvor samme bank som hun skylder penge har en filial.
De har ikke fundet hende! - Hun gik ind i en anden bank og faar loennen sendt dertil.
Men det er selvfolgelig Italien vi snakker om. Jeg vil bare sige at hernede kan det altsaa godt lade sig goere.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 25-05-05 09:03

GODT ARNE! Du er bare sådan et godt menneske. At hjælpe en eller anden fattig landstryger. Flot. Men du blir jo osse nødt til det hvis du vil bevare din 1 mand store vennekreds.

Ps. Idiot selv - tak for sidst.

Kommentar
Fra : kirsten_merrild

Dato : 25-05-05 09:07

Hvem er Arne??
Forstår ikke dit indlæg upyoursmate!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 10:07

Backtee>> Hvorvidt dette er en joke skal jeg ikke kunne sige, men jo den slags sker i real live.

Acilia>> Vi må håbe for din veninde, at det ikke er en mafiabank for efter sigende glemmer de aldrig.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 270 point
Dato : 25-05-05 10:24

smutte fra en gæld - endsige undgå at betale gælden fra det ene EU land til det andet ??? NEVER !!!!!

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-05-05 12:08

visesderude> Nej, den går ikke. Jeg er 110% sikker. Har kendskab til et tilfælde hvor der var tale om 20.000 og kvinden boede i Irland. Hun stak af fra det hele, men har efterfølgende måtte betale alt tilbage med renter og renters renter. Hun bor nu i Sverige.

Godkendelse af svar
Fra : visesderude

Dato : 25-05-05 13:32

Tak for svaret miritdk. Du har nok ret i at når det er inden for EU så er det umuligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-05-05 01:39

selvtak - tror jeg har ret for jeg har kendskab til lige akkurat den situation

Kommentar
Fra : Jesper84

Dato : 04-09-05 21:19

Hvis du absolut VIL svindle, så skulle du nok skifte identitet. Det er lidt af et papirarbejde, men hvis du ved hvad du laver bliver du ikke opdaget. søg lidt på nettet og vupti du har opskriften.

Men det er sikkert knap nok besværet værd. Hvis det kun drejer sig om 50.000 så betal dog de små klatskillinger tilbage, hvem vil gøre sig selv til svindler for 50.000?