/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
memory stick til sd kort til inspiron 60~
Fra : nipmads
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 24-05-05 13:11

Hej,

Jeg har langt om laenge faaet min nye baerbare computer, men der er kun indeholdt en sd-kort laeser og naar jeg nu gerne vil kunne laese memory stick kort i den hjaelper det ikke noget..

Saa vil gerne hoere om der findes en form for sd-memory stick adapter, til lige at proppe ind - saa jeg ikke skal have en USB 5 i 1 med..

mvh,
Nipmads

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 16:55

er det en sådan du mener.....

http://www.pdaland.dk/?item=476

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 24-05-05 17:04

nej.. ikke helt, mere at man kunne bruge sin sd kort læser i den bærbare til at sætte memorystick kort i... i mini format...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 17:25

Altså en converter fra SDkortlæser til USB?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 17:33

Er det den omvendte af denne du tænker på:
Eller er det måske den:

http://www.vnu.de/testticker/Portables/article.asp?ArticleID=20050309015&Ref=testticker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 17:39

Hvis din ide er at lave din kortlæser om til USB - tror jeg ikke du finder noget stik.
USB er der jo i forvejen.
Selvfølgelig kan din kortlæser udskiftes, men det er vel ikke meningen.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 24-05-05 18:10

i har nok ret - lever nok i en drømmeverden, men tænker på om man kunne få en memory stick læser der kan sidde i sd kort læseren i computeren...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-05 18:32

En sådan converter vil nok komme til at koste lige så meget som en extern kortlæser.
Jeg købte en 17:1 kortløser med 3 USB ports hub 1,1 - 2,0 sammenbygget til 117 kr. i ALDI (en NorthQ)
Så den kan altså læse næsten alle typer og variationer af memorykort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 22:46

Den du kalder "memory stick læser" er jo bare en USB indgang.

Sådan en har du da....

Hvorfor vil du have din kortlæser lavet om til USB ??????

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 24-05-05 22:53

min tanke var om man kunne omdanne min sd kort læser som er indbygget i min bærbare til en memory stick adapter. ikke noget med usb eller noget at gøre. den har 4 usb 2,0 porte...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 23:15

Hvad er det DU kalder "memory stick" ?????????

Et Memorystick går da i en USB-indgang.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 24-05-05 23:40

jamen... en sony memory stick... en til digital kamera,

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-05 00:09

Så begynder jeg at forstå.

Du vil lave din kortlæser om så den kan læse Sony memory kort......

Så skal du skifte kortlæseren ud - en adaptor finder du ikke.

Alternativt kan du købe en USB adaptor til din korttype

http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=54245

Godkendelse af svar
Fra : nipmads

Dato : 25-05-05 09:56

Tak for svaret refi. det var saadan set det jeg ville vide, ender nok bare med en usb adapter... saadan en 5 i 1 eller noget, noget billigere end det andet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-05 10:34

Det er nok også den billigste løsning - så får du heller ikke problemer hvis du skifter kamera.

Fortsat god dag.