/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Til 3773
Fra : Axelise
Vist : 308 gange
1 point
Dato : 23-05-05 19:11

Nå ja...jeg "lovede" vistnok at vende tilbage, når jeg fik investeret i lidt anlæg.
Hvad højttalerne angår, skal jeg lige se mig lidt om endnu. Snakkede med min bror om, at man kan finde rigtig gode højttalere på E-bay. Det bliver et sommerprojekt.
Men nu er den nye cd-afspiller i hus!
Jeg endte med at købe en Cambridge Azur 640C hos HiFi-klubben. Var på nettet og læste nogle meget fine engelske anmeldelser af denne cd-afspiller; den får samlet af 25 anmeldere 4.64 points ud af 5 mulige. Købte også nogle super (dyre) kabler til både cd-spilleren og forstærkeren, og det er en fornøjelse at høre på allerede.
Afspillerens lyd er rimeligt neutral, hvilket var det jeg ville ha', da det er i højttalerne og i forstærkeren personligheden efter min smag bør ligge.
Er veltilfreds med mit køb, - har fået megen god lyd for 2699,- .....nå ja, og så lige 1100 kr ekstra til kablerne.....

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 1 point
Dato : 24-05-05 08:32

Fælt gode de der Cambridge'r. Det var da heller ikke slemt for en CD-spille, eller hva´?

Til gengæld synes jeg de har plyndret lidt på kabelsiden. Bevares, de medleverede kabler er almindeligvis noget skrammel. Men mine ører rækker kun til at høre forskel på 25 og 250 kr's kabler. Går du fra 250 -> 1000 har jeg bøvl med at finde nuancerne. Til gengæld har jeg haft stor glæde af biwiring og rimelige kabler på speaker-siden. Der er forskellen mere tydelig, i form af luft, finere og mere velnuanceret diskant.

Hvilke kabler købte du - fortæl fortæl fortæl

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-05-05 16:43

Nu har jeg desværre smidt emballagen ud, men så vidt jeg kan se på kablerne, står der 300s på dem, der går fra cd-afspilleren til forstærkeren, og de kostede 300 kr.
De andre kabler, som går fra forforstærkeren til effektforstærkeren, hedder 2200, og de var dyre og kostede 800 kr. begge sæt kabler er fra HiFi-klubben og hedder vist Tara tabs....synes jeg det ser ud som.
Min forstærker er en solid Proton, som jeg i sin tid købte på udsalg sat ned fra 10.000 til 5000 kr, og den er jeg meget glad for. Det er ok at ofre nogle gode kabler på den; nu er jeg sikker på at få det optimale ud af min forstærker.
Men du har ret; højttalerkablerne er nok de vigtigste. Dem kommer jeg til, når jeg engang har fået studeret markedet i ind- og udland.

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 26-05-05 11:23

Tak for svaret 3773.