/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Tittel på tegnefilm
Fra : epidedymittis
Vist : 12532 gange
100 point
Dato : 21-05-05 20:37

Jeg leder efter navnet på en tegnefilm jeg så meget da jeg var mindre, for en 10-12 år siden. Den indebærer en skør mand, med motorhjelm, og hans ret uduelige hund, som hele tiden prøver at snyde ham.
Hele tegnefilmen går ud på at de skal fange en due, og det forsøges der på, ved hjælp af en masse forskellige hjemmelavede flyvemaskiner.

Jeg er ret sikker på jeg genkender navnet når jeg hører det! Nogen forslag?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 21-05-05 20:45

Doodles måske
men jeg søgte sådan:
comic dog aeroplane
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=comic+dog+aeroplane+&spell=1

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 20:47

Hmm.. jeg tror ikke det er den..

Jeg kan tilføje, at denne mand i filmen får et voldsomt raserianfald både på hunden, og når det ikke lykkedes at fange duen.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 20:50

Jeg har fundet den! "Catch the pigeon" eller på dansk "Fang den due".

Jeg fandt et andet indlæg som mit eget, på en engelsk kandu-agtig side.

Citat: "Anybody remember the 70's cartoon where everyone was chasing after the messenger pigeon? They would come up with the goofy flying contraptions to try to get the pigeon before he got back to base with the message."

-SÅ gammel vidste jeg dog ikke den var.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 20:51

Tak for dit forsøg emesen!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 20:54

Lige til orientering, så hed hovedpersonerne Dick Dastardly (manden) og Mutley (hunden)

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 20:55
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-05-05 21:09

Dem kender jeg ikke, men hunden er lidt flintstone agtig at se på.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-05-05 21:11

ja, tror også at det er fra samme periode!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-05 23:40

Det er da Møghuuuund og ......ja, hvad pokker er det han hedder på dansk, De var med i Disneysjov i en periode,
Samtidig med "luftens helte",, dem med fragtflyvemaskinen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-05-05 18:00

Hej, jeg faldt lige over et gammelt videobånd med Yogi-Bjørns Skattejagt: "Faaaantastisk skattejagt, det er fanfanfantastisk".

Og ham fyren Dick Dastardly, han hedder på dansk Dan (eller Van) Døgenigt og hunden hedder møghund.

mvh dova

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-05-05 16:03

Serien hedder på dansk noget så enkelt som "Fang den due!"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-05 16:21

Ja, men de har også været med i andre tegnefilm, bl.a. den jeg nævnte med Yogibjørns skattejegt.
hvis du ikke kan huske den, er det den hvor Yogi, TopCat, Snuser, og Huckleberry Hound, Texas jack, med flere andre er med i, hvor de har et sørøverskib der både kan sejle og flyve ved hjælp af to luftballoner.
Og der er Dastardly og Muttley med i en ubåd der også kan være et luftskib.

Den med duen, er den med flyvemaskinerne, hvor de to "åndssvage" piloter Klonk og Silly også er med.

mvh dova

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-05-05 18:50

dova - nu begynder det at dæmre.. klonk er der en der hedder ja! han er høj, og silly er lille og fed ik?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-05-05 21:41

Tror det er omvendt, Klonk var tyk, og så snakkede han meget mærkeligt og ligesom hans hals strakte sig op og ned i takt med den mærkelige tale.

Men jeg fandt linket her hvor du kan se dem.
www.hotink.com/wacky/dastrdly/

mvh dova

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-05-05 14:08

Du har ret!