/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
jeres syn på sagen ( efterlønsbidrag )
Fra : Fnollerpige
Vist : 784 gange
75 point
Dato : 25-09-02 14:23

Jeg er fyldt 30 år, for lidt over et år siden og dermed steg mit fagforeningskontingent med det dobbelte ( fra ca. 900 kr. til 2000 kr. i kvartalet )
Imidlertid oplever jeg så at nogen siger til mig at de ikke forstår jeg betaler til efterlønnen. Andre igen mener det er en god idé.
Kom med jeres syn på sagen, for jeg ved ikke rigtig om jeg skal/ bør betale og om jeg overhovedet vil få noget ud af det.

Er det ikke bedre bare at betale til sin Kapitalpension man har i banken ?!?

Glæder mig til at høre jeres meninger.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 85 point
Dato : 25-09-02 15:21

Jeg har selv valgt det fra da den opsparing du vil kunne få hvis du selv placerer pengene privat, vil være mere end du kan få ud af ovenstående.

Men hvis man vil være sikker i sin sag, beholder man det, men det er jo sikkert nedlagt når du engang skal på pension.

Spørgsmålet er så hvor de penge, som du har opsparet er henne ?? Politikerne (læs christiansborg) sagde at man til enhver tid kunne få sine penge retur, men da du jo ved at de laver tingene om fra denene dag til den anden uden varsel ville jeg nu ikke tro en skid på det.

Måske du burde bruge pengene på en privat opsparing med en indbygget ulykkesforsikring ?? Det tror jeg i længden du får mest ud af.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-09-02 15:23

Jeg har selv valgt det fra da den opsparing du vil kunne få hvis du selv placerer pengene privat, vil være mere end du kan få ud af ovenstående.

Men hvis man vil være sikker i sin sag, beholder man det, men det er jo sikkert nedlagt når du engang skal på pension.

Spørgsmålet er så hvor de penge, som du har opsparet er henne ?? Politikerne (læs christiansborg) sagde at man til enhver tid kunne få sine penge retur, men da du jo ved at de laver tingene om fra denene dag til den anden uden varsel ville jeg nu ikke tro en skid på det.

Måske du burde bruge pengene på en privat opsparing med en indbygget ulykkesforsikring ?? Det tror jeg i længden du får mest ud af.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-09-02 15:24

Jeg har selv valgt det fra da den opsparing du vil kunne få hvis du selv placerer pengene privat, vil være mere end du kan få ud af ovenstående.

Men hvis man vil være sikker i sin sag, beholder man det, men det er jo sikkert nedlagt når du engang skal på pension.

Spørgsmålet er så hvor de penge, som du har opsparet er henne ?? Politikerne (læs christiansborg) sagde at man til enhver tid kunne få sine penge retur, men da du jo ved at de laver tingene om fra denene dag til den anden uden varsel ville jeg nu ikke tro en skid på det.

Måske du burde bruge pengene på en privat opsparing med en indbygget ulykkesforsikring ?? Det tror jeg i længden du får mest ud af.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 25-09-02 15:37

undskyld 3 gange i træk, men det er denne møgserver, der som sædvanlig er overbelastet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 25-09-02 15:42

desværre fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 25-09-02 16:16

Melander - desværre hvad ?

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 25-09-02 21:00

Jeg har også valgt at betale til efterløn. Grunden er, at det dem opsparering der forrenter sig bedst - langt bedst. Så jeg holder fast på den ind til videre, og hvis ordningen forringes kan jeg stoppe indbetalingen og overflytte "opspareringen" til min arbejdsmarkedspension eller hvis jeg ikke har en sådan kan jeg fytte til en anden pensionsordning.

Mvh. morten

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 26-09-02 00:19

Jeg har både ulykkesforsikring og endda oss`en livsforsikring - samtidig med det har jeg en kapitalpension ( dog midlertidigt standset )
så måske jeg skulle starte min Kapitalpension - og blæse efterlønsbidraget et stykke

for hvem ved hvordan verden ser ud til den tid, tror egentlig ikke rigtig på det med efterløn.

Kommentar
Fra : tcolsen

Dato : 29-06-03 21:19

jeg kan da godt lige give mit besyv med , som Morten rigtigt nok skriver vil langt den bedste forrentning være efterlønsbidraget,. Bliver den skrinlagt kan man jo flytte pengene over til en anden pension.
Det gælder forøvrigt også hvis man ikke har lyst til at indbetale mere.
tommy