/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Kan man slippe for renter af SU-lån
Fra : soerenpind
Vist : 1500 gange
209 point
Dato : 20-05-05 12:54

For et par år siden læste jeg en artikel i DJØF-bladet, hvor en skattejurist, beskrev, hvorledes man ad omveje kunne trække ALLE renteudgifterne fra på sit SU-lån. Jeg kan ikke huske, hvordan det var, men kan huske at artiklen sluttede med en hyldest til Glistrup som underviser i skatteret.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-05-05 13:56

Her kan du da se tidligere artikler

http://www.djoef.dk/online/view_Folder?ID=3210

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 30-05-05 23:43

Jeg vil gerne om der var en der kunne fortælle mig, hvordan jeg gør. Kan ikke finde den pågældende artikel :0(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 23:49

Der skal du nok til en dyrt betalt skatteexpert.
Hvis en hyldest til Glistrup skulle være adgangen til at spare penge, er det vist ikke meget værd.
Manden er dømt for skattesvig - uanset om man billiger det eller ej.

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 05-06-05 20:41

Dårligt svar "refi". - Lad venligst være med at lave "støj" på tråden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-06-05 20:53

Det er da muligt at svaret er "dårligt" , men alle artiklerne finder du på omtalte link.
Jeg "støjer" ikke - navnet bragte du selv på bane i spørgsmålet.

Hvad der har været muligt i skattelovgivningen for år tilbage, er jo ingen garanti for at det stadig gælder.
Skattereglerne bliver ændret hvert eneste år.

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 05-06-05 20:55

.... og du bliver bare ved og ved og ved

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 06-06-05 02:46

Tjaaa - hvordan slipper man for renter på et studielån ?????
Joooo - du skal bare bruge pengene i en fart - så får du ingen renter!!!
Gitte

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 07-11-05 21:43

Jeg har endnu ikke fundet artiklen, men mener det var noget med, at man startede tilbagebetalingen, udnyttede rentefradraget og herefter stoppede tilbagebetalingen i en mindre periode.

Lyder det sandsynligt ?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 07-11-05 22:05

Tør desværre ikke svarer i denne tråd, kunne jo lave støj.

Peter

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 209 point
Dato : 07-11-05 22:07

Sådan skriver djøf i 2005.
Artiklens indhold holder nok ikke vand.

http://www.djoef.dk/online/?MIval=view_artikel&&action_ID=3&ID=4388

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 08-11-05 00:56

Det er hørt refi. Han skal nok lære det ligsom Glistrup gjørde. Held og lykke med det!!!

Godkendelse af svar
Fra : soerenpind

Dato : 13-12-05 14:09

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-12-05 14:20

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe