/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
CSV, TXT eller clipboard import i Autoca~
Fra : Tulletine
Vist : 1169 gange
100 point
Dato : 24-09-02 21:56

Hej

Jeg har et excel ark (eller CSV fil) med to kolonner af henholdvis X og Y koordinater angivet i centimeter.
Der er ialt ca. 1000 XY punkter.
Punkterne er en polylinie der tilsammen danner en superellipse.

Hvordan får jeg denne "tegning" konverteret til, eller direkte importeret i autocad 2000 ?
Findes der et freeware/shareware konverterings program eller en nemmere metode ?
Hvad med målestokken og enheden centimeter, er der noget der skal tages højde for her ?

Mvh Tulletine's mand

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 110 point
Dato : 24-09-02 22:10

Hej Tulletine's mand.

Hvis det er en engangs forestilling, ville jeg gøre følgende:

Lav en ekstra kolonne i regnearket
i første række skriver du pline
derefter noget a´la =SAMMENKÆDNING(A2;",";B2)

x   y   pline
10   45   10,45
30   50   30,50
60   30   60,30
90   60   90,60
45   10   45,10
90   60   90,60

Endelig markerer du hele kolonnen og kopier.

Gå til Autocad - stil dig på kommando linien og paste... voila..

PS: start med en lille sektion, indtil du har fået det til at virke.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 24-09-02 22:15

Ps. for en lukket kurve, skal du lige huske at afslutte med 'C'

Endvidere er der ingen enheder i Autocad, så værdierne kommer ind præcis med de tal du arbejder i.
Hvis resten af tegningen er i mm, og dit excel ark er i cm, skal du altså nedskalere med en faktor 10.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 21:58

Måske dette link kan hjælpe:
www.caddepot.com/cgi-bin/downloads/download.cgi?http://www.caddepot.com/ads_
arx_vba/Plot_Points.zip

Plot Points (13kb)
Platform: AutoCAD 2000, 2000i
Registration: Freeware
Description:
Plot point list in Excel File format into AutoCAD Drawing. Point list must
include Point Description, x-coordinate, y-coordinate and Elevation. This
program is very useful in plotting points uploaded by survey instruments.

Mvh, Leif

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Xi3k9.25930$Qk5.1176164@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har et excel ark (eller CSV fil) med to kolonner af henholdvis X og
> Y koordinater angivet i centimeter.
> Der er ialt ca. 1000 XY punkter.
> Punkterne er en polylinie der tilsammen danner en superellipse.
>
> Hvordan får jeg denne "tegning" konverteret til, eller direkte
> importeret i autocad 2000 ?
> Findes der et freeware/shareware konverterings program eller en nemmere
> metode ?
> Hvad med målestokken og enheden centimeter, er der noget der skal tages
> højde for her ?
>
> Mvh Tulletine's mand
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-10-02 17:37

Eller dette:

Program:
Land Sculptor (65kb)
Platform: AutoCAD 2000
Registration: Shareware

Description:
Land Sculptor is a contouring and 3D surface mapping program for AutoAD 2000
that quickly and easily converts your data into contours, surfaces, and
solids.

New features:

a.. Input from
a.. X,Y,Z - comma and space delimited ASCII files
b.. Label, X, Y, Z - comma and space delimited ASCII files
c.. AutoCAD text entities X, Y of text(text as elevation)
d.. AutoCAD block reference - X, Y, Z.
b.. Import X, Y, Z comma delimited ASCII files to AutoCAD points
c.. Import X, Y, Z comma delimited ASCII files to AutoCAD texts
d.. Import ArcView shapefiles.

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Xi3k9.25930$Qk5.1176164@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg har et excel ark (eller CSV fil) med to kolonner af henholdvis X og
> Y koordinater angivet i centimeter.
> Der er ialt ca. 1000 XY punkter.
> Punkterne er en polylinie der tilsammen danner en superellipse.
>
> Hvordan får jeg denne "tegning" konverteret til, eller direkte
> importeret i autocad 2000 ?
> Findes der et freeware/shareware konverterings program eller en nemmere
> metode ?
> Hvad med målestokken og enheden centimeter, er der noget der skal tages
> højde for her ?
>
> Mvh Tulletine's mand
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>