/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med Logitech tastatur
Fra : natasja0
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 17-05-05 13:04

jeg har et logitech cordless Itouch, som pludselig opfører sig underligt.
Konfigurationen af tasterne er ændret - f.eks. mellemrumstasten aktiverer numlock etc., tryk på visse bogstaver starter Outlook etc.

Jeg har prøvet at afstallere drivere og tastatur, opdatere igen, genstarte, skifte batterier etc. - men kun til tastaturet, ikke til musen.
Nogle af tasterne (de særlige taster til www, e-mail, søgning) flyttede herefter tilbage til deres gamle plads, men Outlook popper stadig op i tide og utide, og jeg kan kun skrive små bogstaver ved at holde ctrl-tasten nede.

Alle servicepakker til XP er installeret, jeg kører med Mcfee antivirus, firewall er sat til og har kørt virusscan uden at finde noget. er systemrestore vejen frem eller ?

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 14:31

h-klik på denne comp>egenskaber>hardware>enhedshåndtering.
find dit tastaturdriver og din musdriver ...............fjern begge
luk comp ned og sluk
sæt det gamle tastatur og mus til.
start comp og afindstaller tast/musprogrammet
genstart
luk og sluk comp
sæt det trådløse tast og mus til og start comp
indstaller dit tilhørende program........nu bør det virke.

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 17-05-05 15:23

jeg har intet andet tastatur og mus.
kan det gøres uden eller på en anden måde?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-05-05 17:02

har du andre trådløse enheder i nærheden der evt. kan forstyrre

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 17-05-05 19:17

har- en walk & talktelefon.- --
men har netop fået af vide, at min kæreste har hældt-juice i tastaturet.
har renset og geninstalleret, men flere knapper opfører sig stadig underligt såsom mellemrumstasten!
et lille logitech-vindue fortæller mig et eller andet om fire andre taster såsom numlock og scrolllock, men jeg ved ikke, hvad det betyder

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-05-05 19:21

Det må vist siges ikke at være renset helt.
Forslag:
Køb et alm. tastatur som måske bedre tåler juice og cola.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 17-05-05 19:52

Heysa natasja0. Træls med sådan et uheld, men dèn tror jeg ikke på du kan redde, idet saften må være trængt ned til komponenterne.
Jeg benytter præcis det samme tastatur som du og vil da foreslå at du køber et tilsvarende. Det er hammer godt, og du kan lave ekstra mange genvejstaster ud over alle dem du i forvejen har:)

Held og lykke.

Kommentar
Fra : natasja0

Dato : 18-05-05 16:11

mange tak for alle de gode svar.
jeg ved bare ikke rigtig, hvem jeg skal give point, for problemet er jo nok selvforskyldt, og tastaturet står nok heller ikke til at redde. har dog købt 1 kilo vatpinde til at rense det med her i weekenden. måske jeg kan rense gummimembranen.
til gengæld vil jeg gerne slå et slag for Logitech og deres 5-års service. får tilsendt et spritnyt fra Holland til en værdi af 1000 kr. Nu skal jeg bare sige farvel til et ellers rigtigt, rigtigt godt tastatur...

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-05 16:55

Ja hvis det ice der er hældtned ove tstaturet er ernk ikret meget at gøre da det ætser. Så er det jo godt at du får et nyt.
For en anden gang skyld, når sådant noget sker, og det gælder også cola, så er det bare om at skille det af i atomer og så vaske det hele at i opvaskevang for derefter at skylle det hele godt bagefter og så tørre det på radiatoren eller lign.
Jeg havde engang en video som min søn på 2 år dengang, hældte en hel cola ind i, Det var sikker sjovt for ham. Jeg har en kammerat som på det tidspunkt arbejde med radio/tv. han gjorde ligesom jeg beskrev og der skete intet med videoen. Han fortalte ligeså at tidligere havde de sendt beskadigede maskiner ind og fik her at vide at dette var den fremgangsmåde der blev brugt.

Hel og lykke fremover

fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-05-05 16:57

undskyld stavningen: jeg tror også der er noget galt med mit tastatur, undskylninger er der nok af, men det er batterierne der er begyndt at svigte.

Godkendelse af svar
Fra : natasja0

Dato : 20-05-05 11:36

Tak for svaret Fijala.